Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2005-03-15 00:00, Autor: kb, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3275

A A A

TTEngine 7.1 - teraz także w wersji dla AmigaOS 4.0

Andreas Falkenhahn przeportował dla systemu AmigaOS 4.0 bibliotekę TTengine, której autorem jest nasz były redakcyjny kolega Grzegorz Kraszewski.

Po co w ogóle taka biblioteka w najnowszej wersji systemu Amigi? Osoby, które tworzą oprogramowanie na potrzeby systemu AmigaOS 4 nie potrzebują tej biblioteki w ogóle - uważa autor portu Andreas Falkenhahn - dodając, że najnowszy system Amigi ma własne procedury do obsługi fontów TrueType. Port powstał wyłącznie po to, aby zapewnić programowi Hollywood (tworzona jest właśnie natywna wersja dla AmigaOS 4) kompatybilność w dół z systemem AmigaOS 3 oraz z systemem MorphOS, których to możliwości w zakresie używania fontów wektorowch są ograniczone. Dzięki zastosowaniu TTEngine będzie można rozwijać program Hollywood dla AmigaOS 4 bez zważania na ograniczenia innych systemów operacyjnych, zachowując przy tym dużą kompatybilność na poziomie źródeł.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 7
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2005-03-15 18:12

<B>Andreas Falkenhahn</B> przeportował dla systemu <B>AmigaOS 4.0</B> bibliotekę <B><A HREF="http://teleinfo.pb.bialystok.pl/tte">TTengine</A></B>, której autorem jest nasz były redakcyjny kolega <B>Grzegorz Kraszewski</B>. Po co w ogóle taka biblioteka w najnowszej wersji systemu <B>Amigi</B>? Osoby, które tworzą oprogramowanie na potrzeby systemu AmigaOS 4 nie potrzebują tej biblioteki w ogóle - uważa autor portu Andreas Falkenhahn - dodając, że najnowszy system Amigi ma własne procedury do obsługi fontów TrueType. Port powstał wyłącznie po to, aby zapewnić programowi <B>Hollywood</B> (tworzona jest właśnie natywna wersja dla AmigaOS 4) kompatybilność w dół z systemem AmigaOS 3 oraz z systemem MorphOS, których to możliwości w zakresie używania fontów wektorowch są ograniczone. Dzięki zastowaniu TTEngine będzie można rozwijać program Hollywood dla AmigaOS 4 bez zważania na ograniczenia innych systemów operacyjnych, zachowując przy tym dużą kompatybilność na poziomie źródeł. <P><FONT SIZE=-2>[kb]</FONT>

To ja juz prosze o skasowanie mojego konta tutaj. Z gory dziekuje.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2005-03-15 18:27 w odpowiedzi na komentarz #1

To ja juz prosze o skasowanie mojego konta tutaj. Z gory dziekuje.

Do usług.

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2005-03-15 19:26 w odpowiedzi na komentarz #1

To ja juz prosze o skasowanie mojego konta tutaj.
Z gory dziekuje.


A generalnie o co chodzi? Obrazam sie, zabieram swoje grabki do innej piaskownicy? Badzmy powazni.

Odpowiedz

Konrad Strzelski
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2005-03-15 19:35

A mnie interesuje dlaczego byly redakcyjny kolega execa sam nie przeportowal swojej biblioteki? Czyzby rowniez przestal interesowac sie platworma Amiga? Skoro jest to byly redakcyjny kolega to podejzewam ze od Niego nie dostane odpowiedzi na to pytanie.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2005-03-15 19:42 w odpowiedzi na komentarz #4

Czyzby rowniez przestal interesowac sie platworma Amiga?

Chyba się wciąż interesuje, ostatnio nawet coś złośliwego o Amidze powiedział na PPA.

A biblioteki trzeba uczciwie przyznać, że nie miał jak przeportować, bo zapewne nie posiada najnowszego SDK systemu AmigaOS.

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2005-03-15 20:53 w odpowiedzi na komentarz #3

A generalnie o co chodzi?

O prowokacyjny tekst "newsa", jak sądzę. Mam tylko nadzieję że destrukcyjna polityka prowadzona przez [kb] na tym portalu, kiedyś się skończy. Mam też nadzieję, że nie rozpęta się tutaj jakiś kolejny brednioserial tylko z tego powodu, że ktoś nie chce, bądź nie potrafi inaczej przekazywać informacji.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #7 wysłany: 2005-03-15 21:34 w odpowiedzi na komentarz #6

Mam tylko nadzieję że destrukcyjna polityka prowadzona przez [kb] na tym portalu, kiedyś się skończy.

A przypomnieć Ci jak rozbijałeś ze swoimi kolegami przez ostatnie 2-3 lata środowisko amigowe promując pewną markę komputerów? Część Twoich kolegów robiła to dla pieniędzy (jak te dziewczynki, które za sponsoring zrobią wszystko). Inni Twoi koledzy ze zwyczajnej głupoty, bo wierzyli, że tak będzie dla Amigi lepiej. Do której grupy Ty się zaliczałeś?

A najbardziej żałosne jest to, że tak jak plułeś na Amigę przez ostatnie lata, to teraz plujesz na Pegasosa. Czy Ty myślisz, że to jest szczyt obiektywizmu jak się nasra we własne gniazdo? Zanim zaczniesz innych pouczać, to lepiej pomyśl o swojej postawie.

BTW. Tylko jeden z Waszych kolegów miał odwagę publicznie przeprosić za promowanie marki Pegasos. Szacunek dla niego. Reszta w sumie niech nie przeprasza, ale już czas, żeby wzięli dupy w troki i zaczęli naprawiać to co ostatnimi czasy napsuli.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2005-03-15 22:11 w odpowiedzi na komentarz #7

Konrad myśle, że za ostro zaatakowałeś MiniQ, on zawsze krytykował oba rozwiązania i chyba najmniej z tej całej elity promował Pegasosa. A to, że teraz na niego ostro pluje - lepiej późno przejżeć na oczy niż wcale! A są przecież jeszcze tacy w Polsce, którzy nadal wierzą w Genesi, BBRV i genialnego Ralpha!

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2005-03-15 22:20 w odpowiedzi na komentarz #8

Konrad myśle, że za ostro zaatakowałeś MiniQ

Eee tam, to duży chłop z tego co widziałem na jakiś zdjęciach. Nie popłacze się. Poza tym ja go nawet lubie, bo mówi to co myśli, tylko nie zawsze zgadzam się z jego zdaniem. Choć ostatnio dobrze gadał o funkcji fork(), tylko wątek musieliśmy skasować i nie będę palcami pokazywał przez kogo

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2005-03-15 23:36 w odpowiedzi na komentarz #7

A przypomnieć Ci jak rozbijałeś ze swoimi kolegami przez ostatnie 2-3 lata środowisko amigowe promując pewną markę komputerów?

Ależ nie musisz. Szaman jak widzę dobrze pojął moje intencje, Ty oczywiście jak zwykle patrzysz na to przez swoje ograniczone, subiektywne postrzeganie amigowej rzeczywistości.
Czy to, że określiłeś pewną grupę osób "moimi kolegami" miało podnieść w jakiś sposób ekspresję Twojej wypowiedzi? W jakiś sposób na mnie zadziałać? Człowieku, daruj sobie ten mentorski ton, już Ci to kilka razy pisałem... W swoim (chwilowym?) zaślepieniu jak zwykle rozminąłeś się z meritum sprawy, z jej esencją. Nie pluję na pegazosa, krytykuję jedynie postawę pewnych ludzi związanych z rozwojem pewnego rozwiązania, którzy są winni obecnej sytuacji. Do pewnego czasu była to AmigaINC i spółka, teraz jest to MOSteam i Genesi. Wybacz mi, jestem człowiekiem słabej wiary, w przeciwieństwie do Ciebie. Po prostu widzę daną sytuację w danej chwili, i na nią reaguję, oceniając ją w świetle aktualnych korzyści dla użytkowników. Dla Ciebie to było "plucie" na Amigę, dla mnie to była ocena poczynań firmy (ludzi), która przez wiele lat karmiła amigowców wiarą, kreowała postawę typu "czekać". Teraz dokładnie tak samo postępuje MOSteam. Nie bałem się krytykować tamtej sytuacji, nie boję się krytykować obecnej, związanej z pegazem i mosem. Nazywasz to czymś żałosnym? "Sraniem we własne gniazdo"? Plucie na amigę, pegazosa? O czym ty człowieku mówisz? Po co nadajesz komputerom jakieś cechy osobowościowe, kreujesz z nich jakieś symbole, świętości? I czemu wszystkich mierzysz własną miarką? Miarką człowieka owładniętego jedynie słuszną ideologią "który nie może się mylić"?

Co do kwestii pouczania - a kto z nas dwóch prowadzi swój własny portal informacyjny, i uzurpuje sobie prawo do nazywania go jedynie słusznym, amigowym? Co Ty w tym momencie możesz mi w ogóle powiedzieć o obiektywiźmie? I jak przez pryzmat swojego poczucia nieomylności, i formułowania linii przekazu tego portalu w ogóle śmiesz mówić o "naprawianiu" czegokolwiek?
A co do przepraszania kogokolwiek za cokolwiek - każdy robi to, co mu dyktuje sumienie. I ja w tej kwestii zrobiłem wszystko, co uważałem za słuszne, i wystarczające, i bynajmniej nie Tobie to oceniać. EOT, nie dam się wciągnąć w żadną bzdurną dysputę o niczym z niereformowalnym człowiekiem.

Odpowiedz

r-tea
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2005-03-16 00:00 w odpowiedzi na komentarz #10

Co do kwestii pouczania - a kto z nas dwóch prowadzi swój własny portal informacyjny, i uzurpuje sobie prawo do nazywania go jedynie słusznym, amigowym?

Nawiązując do wspomnianej amigowości, to np. PPA jest dla mnie równie amigowy jak eXec i dlatego ten baner o "jedynym w pełni amigowym portalu w Polsce" mnie z leksza uwiera :/

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #12 wysłany: 2005-03-16 00:11 w odpowiedzi na komentarz #9

Uważam to starcie słowne między Konradem a MiniQ za kompletnie niepotrzebne. Szkoda pary na takie przytyki.
News ma rzeczywiście nieco prowokacyjne odniesienia ale czy to można nazwać przykładem działalności destrukcyjnej w środowisku amigowców? Szczerze wątpię.
To, że Stefkos postanowił się wypisać z komentowania w tym portalu jest jedyną stratą. W sumie i tak mnie dziwi, że dopiero teraz to zrobił. Poszedł po prostu w ślady "byłego redakcyjnego kolegi", który nota bene niedawno złożył podobne oświadczenie o nie komentowaniu na konkurencyjnym portalu.
To chyba przejaw nowej mody albo trendu wśród zwolenników niebieskiej opcji.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #13 wysłany: 2005-03-16 00:17 w odpowiedzi na komentarz #9

http://ggua.exec.pl/pic/marzec2005/GGUA-marzec2005e.jpg - jak widac z MiniQ mozna spokojnie i rzeczowo (co nie Piotr?) porozmawiac, marzy mi sie taka fotka - Konrad i Marcin na spotkaniu GGUA spokojnie sobie rozmawiaja

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2005-03-16 00:32 w odpowiedzi na komentarz #12


News ma rzeczywiście nieco prowokacyjne odniesienia ale czy to można nazwać przykładem działalności destrukcyjnej w środowisku amigowców? Szczerze wątpię.


to jest przykład folkloru amigowego i to w dodatku świetnie i dowcipnie podany. ciesze się że redaktor naczelny nareszcie postanowił zmienić portal na coś w rodzaju polskiego WrongPlanet. tego nam brakowało - dowcipnie ułożone newsy nie mające wiele wpólnego z rzeczywistością, które powodują uśmiech na twarzach owiec.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #15 wysłany: 2005-03-16 07:09 w odpowiedzi na komentarz #10

EOT, nie dam się wciągnąć w żadną bzdurną dysputę o niczym z niereformowalnym człowiekiem.

Długi komentarz i znowu z wieloma kwestiami się nie zgadzam. Ale skoro nie chcesz już o tym rozmawiać to trudno.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2005-03-16 09:14 w odpowiedzi na komentarz #4

A mnie interesuje dlaczego byly redakcyjny kolega execa sam nie przeportowal swojej biblioteki? Czyzby rowniez przestal interesowac sie platworma Amiga? Skoro jest to byly redakcyjny kolega to podejzewam ze od Niego nie dostane odpowiedzi na to pytanie.

Krashan napisał bibliotekę i umieścił kod źródłowy na serwerze cvs. Ponieważ (póki co) interesuje go wyłącznie system MorphOS a z dostępnych kompilatorów posiada również crosscompilator dla m68k więc bezpośrednio wspiera systemy MOS oraz OS3.x.
Co w tym takiego dziwnego ? Zgłosił się do niego chętny na przekompilowanie źródeł.. więc tak powstał port dla os4. Czy to źle?
A swoją drogą nie uważam aby MOS był ograniczony w temacie używania fontów tte poprzez systemową bibliotekę. A skąd TTEngine ? Krashan to chyba wiele razy już powtarzał - systemowe api nie daje możliwości wykorzystania wszystkich atutów wektorowości fontów - a pisząc TTE nie musi się ograniczać do api systemu...
To chyba na tyle...

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2005-03-16 10:35 w odpowiedzi na komentarz #16

Jak byly redakcyjny kolega w wywiadzie dla PPA pisał o zaimpletowaniu TTEngine:
"Zaimplementowany na pewno nie. TTEngine jest w pewnym sensie zbyt rewolucyjna dla OS 4.0, który to jest dopiero pierwszym krokiem w unowocześnianiu systemu Amigi i w zasadzie jest starym OS-em przeniesionym na nowy procesor."

To wszystko bylo OK. Jak autor Hollywood ze to wlasnie TTEngine jest zbyt malo zaawansowana w porownaniu do systemowych rozwiazań z OS4, to już się obrażamy i wypisujemy się z portalu. Nie ma co jak dzieci.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2005-03-16 10:43 w odpowiedzi na komentarz #11

Nawiązując do wspomnianej amigowości, to np. PPA jest dla mnie równie amigowy jak eXec i dlatego ten baner o "jedynym w pełni amigowym portalu w Polsce" mnie z leksza uwiera

Ja nie sądze aby ktokolwiek z redakcji Execa próbował sugerować że PPA nie jest amigowy. Pod pojęciem "w pełni amigowy" rozumiem że dany serwis zajmuje się tylko i wyłącznie pisaniem o amidze. I w przypadku Execa tak właśnie jest, nielicząc tych może trzech newsów na rok które potwierdzają tylko regułę.
PPA też dużo pisze o Amidze, lecz nie można powiedzieć że jest wypełniony po brzegi tylko i wyłącznie sprawami dotyczącymi amigi. Tematyka amigowa dzieli tam miejsce również rzeczami nazwijmy to okołoamigowymi, jak AROS, MOS, Amithlon, Pegasos czy linux.
I myślę że właśnie tak należy rozumiec ten baner, Exec jest po prostu w pełni o Amidze, a PPA też jest o Amidze, ale także po trochu o innych mniej lub bardziej interesujących amigowca rzeczach.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2005-03-16 11:57 w odpowiedzi na komentarz #17

To wszystko bylo OK. Jak autor Hollywood ze to wlasnie TTEngine jest zbyt malo zaawansowana w porownaniu do systemowych rozwiazań z OS4, to już się obrażamy i wypisujemy się z portalu. Nie ma co jak dzieci.

Bardzo ciekawie piszesz... Ale ja chyba jakoś inaczej odczytałem tego newsa. Doskonale wiem iż OS4 (podobnie jak i MOS) ma swoją wersję biblioteki do obsługi czcionek TTE. Tak samo jak pod OS4 tak i pod MOS-em pisząc program nie muszę zastanawiać się jaką czcionkę ma ustawioną użytkownik - bo to obsługuje system. I myślę że w tym kontekście pojawiło się zdanie autora portu o braku potrzeby.
Druga sprawa.. to możliwości bibliotek systemowych - a to już zupełnie oddzielny temat - nie powiesz mi, iż taki "bajer" jak np. przezroczystość jest bardzo istotnym elementem w bibliotece systemowej - bez której nie można się obejść. To samo dotyczy np. pisania po krzywych czy inne tego typu graficzne "bajery" - których w bibliotece systemowej po prostu może nie być - bo i po co? Aby było jasne - nie wypowiadam się w tym momencie o możliwościach systemowych bibliotek (tak os4 jak i mos) - bo nie jest to treścią tego newsa
A po trzecie - faktycznie - zamiast "bawić" sie w poprawianie źródeł aby działały pod os4 prościej było zrobić port potrzebnej biblioteki - skoro jej źródła są dostępne.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2005-03-16 12:54 w odpowiedzi na komentarz #17

I jeszcze jedna uwaga.. a właściwie cytat: " On OS4, the TrueType font rendering is part of diskfont.library/graphics.library. This means that you don't have access to any special features of Truorzy problemów. Powinno się programy instalować od nowa - choć to oczywiście jest czasochłonne zajęcie. Dlatego duże brawa dla Szymona, za to, że poświęcił tyle czasu na przygotowanie pokazu, instalując i konfigurując niejednokrotnie programy wyłącznie na potrzeby prezentacji najnowszej Amigi.e programy wyłącznie na potrzeby prezentacji najnowszej Amigi.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2005-03-16 13:00 w odpowiedzi na komentarz #20

Coś się posypało.. więc jeszcze raz:

I jeszcze jedna uwaga.. a właściwie cytat: " On OS4, the TrueType font rendering is part of diskfont.library/graphics.library. This means that you don't have access to any special features of TrueType fonts, as you use them like Amiga fonts.

If you need more control over the font rendering (different directions, for example, or special hinting) you need to use TTEngine." - Thomas Frieden

Myślę że teraz jest chyba bardziej oczywista opcja użycia w OS4 ttengine pomimo istnienia mechanizmów systemowych.. [ciach - autocenzura]

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2005-03-16 13:01 w odpowiedzi na komentarz #20

Coś się pokręciło.. więc jeszcze raz..:
I jeszcze jedna uwaga.. a właściwie cytat: " On OS4, the TrueType font rendering is part of diskfont.library/graphics.library. This me z jego zdaniem. Choć ostatnio dobrze gadał o funkcji fork(), tylko wątek musieliśmy skasować i nie będę palcami pokazywał przez kogo ko wątek musieliśmy skasować i nie będę palcami pokazywał przez kogo

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #23 wysłany: 2005-03-16 16:52 w odpowiedzi na komentarz #22

Marian, ale namieszales w tych komentarzach.

Odpowiedz

Artur Pietruk
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2005-03-16 21:14

O, było przez jakiś czas już dużo lepiej, a tutaj znów "news" w stylu relacji z frontu walk czerwonoarmistów o jedynie słuszną drogę i poprawione w komentarzach . No nic, trzeba czekać na obiecane FAQ gdzie zostanie przedstawiona linia programowa par.. tzn portalu, jak również wytłumaczone kwestie takie jak procent zawartości Amigi w Amidze itp. Balcerowicz musi odejść!

Odpowiedz

Artur Pietruk
Czytelnik

komentarz #25 wysłany: 2005-03-16 21:46

Ciekawie przedstawia się wypowiedź Thomasa Friedena na ANN. Tłumaczenie na nasze:

> do daje używanie TTEngine w porównaniu do systemowego rozwiązania?

W OS4, obsługa czcionek TrueType jest częścią bibliotek diskfont/graphics. Oznacza to, że nie ma dostępu do żadnych dodatkowych własności przez nie oferowanych - używane są tak jakby to były zwykłe amigowe czcionki.

Jeśli potrzebujesz większej kontroli nad wyglądem, sposobem prezentacji czcionek (inne kierunki pisania, lub inne parametry optymalizacji tekstu w niższych rozdzielczościach), musisz użyć TTEngine.

Ale przecież lepiej napisać tak :

Port powstał wyłącznie po to, aby zapewnić programowi Hollywood (tworzona jest właśnie natywna wersja dla AmigaOS 4) kompatybilność w dół z systemem AmigaOS 3 oraz z systemem MorphOS, których to możliwości w zakresie używania fontów wektorowch są ograniczone.

A potem szturmówka w rękę i na barykady ludu roboczy . Może towarzysz imperator da kiedyś order za zasługi, jak już zdobędą świat?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #26 wysłany: 2005-03-16 22:15 w odpowiedzi na komentarz #25

A prawda jak zwykle lezy po srodku - AmigaOS 4 oferuje bowiem rzeczywiscie wiecej w temacie czcionek od AmigaOS3.x i MorphOSa (co za jakis czas postaram sie Wam blizej przedstawic), ale nie zawiera, jak to trafnie napisal troche wyzej Marian Guc: innych tego typu graficznych "bajerow" - których w bibliotece systemowej po prostu moze nie byc - bo i po co?. A Ci co widzieli Hollywood w akcji wiedza do czego sa mu te "bajery" potrzebne. Nie pozostaje mi nic innego jak podziekowac Krashanowi za stworzenie TTEngine, dzieki ktoremu bede mogl sie cieszyc ladnymi efektami na czcionkach w Hollywood pod AmigaOS 4 oczywiscie. I na tym proponuje zakonczyc te glupia dyskusje.

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2005-03-17 08:00 w odpowiedzi na komentarz #26

AmigaOS 4 oferuje bowiem rzeczywiscie wiecej w temacie czcionek od AmigaOS3.x i MorphOSa (co za jakis czas postaram sie Wam blizej przedstawic),

Wiesz więcej w tym temacie niż sami Friedenowie?

I na tym proponuje zakonczyc te glupia dyskusje.

Ile razy będzie trzeba w taki sposób kończyć dyskusje wywołane jakimś prowokacyjnym newsem na execu? (pytanie retoryczne).

Odpowiedz

Sebastian Rosa
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2005-03-17 09:05 w odpowiedzi na komentarz #26

Tak sobie czytam od dwóch dni co tutaj piszecie i zastanawia mnie jedno - czy wiecie do czego służy TTEngine, jakie jest jego działanie w AmigaOS 4.0/MorphOS-ie/AmigaOS 3.x i czy rozumiecie co napisał Thomas Frieden na Ann.lu oraz AmigaWorld?

Odpowiedz

Artur Pietruk
Czytelnik

komentarz #29 wysłany: 2005-03-17 09:35 w odpowiedzi na komentarz #28

<p align="justify">Tak sobie czytam od dwóch dni co tutaj piszecie i zastanawia mnie jedno - czy wiecie do czego służy TTEngine, jakie jest jego działanie w AmigaOS 4.0/MorphOS-ie/AmigaOS 3.x i czy rozumiecie co napisał Thomas Frieden na Ann.lu oraz <a href="http://amigaworld.net/modules/news/article.php?storyid=2153#22812" target="_blank"><b>AmigaWorld</b></a>?</p>

No właśnie - tak to bywa, jak się jest bardziej "amigowym" (nie chcę nazwać tego inaczej żeby nie obrazić niewinnych osób) niż amiga.com, amigaworld.net i hyperion entertainment razem wzięci.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #30 wysłany: 2005-03-17 12:37 w odpowiedzi na komentarz #27

Wiesz więcej w tym temacie niż sami Friedenowie?

Frieden nie porównywał możliwości AmigaOS 4 z AmigaOS 3 (i klonami OS 3) w zakresie używanie fontów. Wskazał różnice między systemowymi procedurami i TTEngine.

Ile razy będzie trzeba w taki sposób kończyć dyskusje wywołane jakimś prowokacyjnym newsem na execu?

Tyle razy, ile razy taka dyskusja zostanie wywołana przez byłych, zakompleksionych amigowców.

Ciebie to akurat nie dotyczy, ale zauważ Marcin, że przy okazji każdego takiego wątku nagle w komentarzach odzywają się osoby, które przy innych okazjach nie mają nic do powiedzenia na temat Amigi. Po prostu nie interesują się Amigą w ogóle. Natomiast jeśli trzeba naskoczyć na eXeca i jego redakcję wtedy sobie przypominają login i hasło do serwisu i chętnie zabierają głos.

Odpowiedz

Artur Pietruk
Czytelnik

komentarz #31 wysłany: 2005-03-17 13:27 w odpowiedzi na komentarz #30

Natomiast jeśli trzeba naskoczyć na eXeca i jego redakcję wtedy sobie przypominają login i hasło do serwisu i chętnie zabierają głos.

No musi jakaś prowokacja być i spisek. Coś knują zdrajcy. Nie ma innego logicznego wytłumaczenia.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #32 wysłany: 2005-03-17 13:40 w odpowiedzi na komentarz #30

(...)Natomiast jeśli trzeba naskoczyć na eXeca i jego redakcję wtedy sobie przypominają login i hasło do serwisu i chętnie zabierają głos(...)

1. 99,99% tych osob nie widzilo w dzialaniu AmigaOS4.
2. Nie wykazaly sie swoja wiedza w konkursie na temat AmigOS4.
3. Nawet nie pofatygowaly sie przyjechac na spotkania GGUA zeby zobaczyc AmigaONE/mAmigaONE/A1200 z AmigaOS4.

PS.
Milo nam, ze przynajmniej czesc dawnego SAUGa wpada od czsu do czasu na GGUA.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #33 wysłany: 2005-03-17 14:15 w odpowiedzi na komentarz #32

>>1. 99,99% tych osob nie widzilo w dzialaniu AmigaOS4.
ile osób w Polsce widziało OS4 w "akcji" ? Myślę, że to 99,9% dotyczy odwiedzających exec.pl również. >>2. Nie wykazaly sie swoja wiedza w konkursie na temat AmigOS4.
Ciężko czerpać wiedzę z powietrza.. nie każdy jest przecież wróżką. O systemie można powiedzieć dopiero wtedy gdy ma się do czynienia z nim na codzień i na własnym sprzęcie...
>>3. Nawet nie pofatygowaly sie przyjechac na spotkania GGUA zeby zobaczyc AmigaONE/mAmigaONE/A1200 z AmigaOS4.
Wybacz, ale nie każdy ma 100m do pokonania aby zjawić się na spotkaniu. Do jazdy 200km (powiedzmy) potrzeba coś więcej niż tylko chęć wpadnięcia (np. normalne warunki drogowe...) (dobrego pilota bym jeszcze znalazł..

Odpowiedz

Bartosz Willim
Czytelnik

komentarz #34 wysłany: 2005-03-17 15:42 w odpowiedzi na komentarz #32

No tak jak byl amigameeting to tez sie nikomu z amigaone czy os4 nie chcialo pofatygowac... A tam bylo zdecydowanie wiecej ludzi niz na spotkaniach GGUA

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #35 wysłany: 2005-03-17 19:28 w odpowiedzi na komentarz #34

No tak jak byl amigameeting to tez sie nikomu z amigaone czy os4 nie chcialo pofatygowac... A tam bylo zdecydowanie wiecej ludzi niz na spotkaniach GGUA

15 maja 2004 roku, w Essen odbywalo sie AmigaEvent - GGUA nie moglo byc rownoczesnie w dwoch miejscach. Informowalismy o tym na stronach eXeca - raport. Proponuje poklikac po zdjeciach - jest tam fotka ZaPa z Tomaszem F. Jak zapewnie wiesz tylko Piotr posiadal A1.

OPI^Efunzine zwrocil sie do nas pisemnie o pozwolemnie na zamieszczenie na stronie reklamujacej AM_2004 fotek z naszych archiwow gdyz jako GGUA goscilismy na AM w poprzednichlatach: 2000, 2001, 2002. Oczywiscie zgodzilismy sie. Na ostatnim AM_2004 byl obecny SZAMAN.

Uwazam,ze Twoje insynuacje o zlej woli GGUA sa lekko mowic nie na miejscu.

Odpowiedz

Bartosz Willim
Czytelnik

komentarz #36 wysłany: 2005-03-17 20:36 w odpowiedzi na komentarz #35

Ok fakt, sam juz zapomnialem ze tak bylo. Jednak z punktu widzenia propagowania OS4 w Polsce moze to byla bledna decyzja i trzeba bylo przyjechac na AM, bo jak sie okazalo byla to jedyna impreza w ostatnim czasie na ktorej mozna bylo pokazac nowy sprzet system szerszemu gronu. Do Gliwic mam baardzoo daleko i napewno sie tam nie wybiore, szczegolnie ze nie mam zamiaru kupowac tego sprzetu, bo mam juz swoja nowa amige A tak przy okazji AM moglbym popatrzec. Mam nadzieje ze uda sie w tym roku zorganizowac jakas impreze w centrum kraju i porozmawiac na zywo.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2005-03-17 21:01 w odpowiedzi na komentarz #36

(...) bo mam juz swoja nowa amige (...)

Ogolnopolski pokaz AmigaONE z OS4 jes jak najbardziej realny.

Rozumiem cie bardzo dobrze - raz wydales pieniadze i nie chcesz kupowac kolejnego komputera. Oczekujesz by wywazano sie z umowy (darmowy system i dalsze oprogramowanie dla twojej nowej amigi). Jednak zgodzisz sie ze mna, ze w obecnej sytuacji to "bardziej niz trudne" i moze bedziesz zmuszony przekonac sie do AmigaONE, PC czy innego MACa.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #38 wysłany: 2005-03-17 21:35 w odpowiedzi na komentarz #36

A tak przy okazji AM moglbym popatrzec.

Na dniach na sieci ukaże się kolejny film przedstawiający najnowszą beta wersję systemu. Będziesz mógł popatrzeć.

Odpowiedz

Bartosz Willim
Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2005-03-17 22:19 w odpowiedzi na komentarz #37

Nie nie rozumiesz, jestem bardzo zadowolony z tego co mam, a kolejny komputer jaki kupie to bedzie drugi pegasos (mobilny jesli sie pokaze) lub pegasos na serwer do mojej firmy. Nie zaluje kompletnie pieniedzy ktore wydalem i nie ulegam dekadenckim nastrojom, co wiecej widze ze wbrew opinii niektorych system nadal sie rozwija i nie uwazam zeby mu wiele brakowalo. Jeszcze jedno wzialem sprawy w swoje rece i wspieram rozwoj softu na mosa jak tylko moge. Co do wywiazywania sie z umowy to rozumiem realia amigowego "rynku" i nie widze powodu dla ktorego mialbym nie zaplacic za nowsze wersje systemu.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2005-03-17 23:19 w odpowiedzi na komentarz #39

Zgadzam sie z Toba,ze nalezy wspierac finansowo programistow za ich ciezka prace. Pozostaje mi tylko zyczyc powodzenia w realizacji swoich projektow. Pozdrawiam.

Odpowiedz

Discord
Online: 7
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę