Ciasteczka wykorzytujemy do analiz, wyświetlania reklam i obsługi serwisów spółecznościowych. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie ich na dysku twardym Twojego komputera to zablokuj tę funkcję w przeglądarce (więcej na ten temat przeczytasz w naszej polityce prywatności).
Na początku czerwca we Wrocławiu miało miejsce cykliczne już party retro - scenowe Decrunch 2117. Relację "towarzyską" z imprezy przeczytacie na stronie Kaczusia, a my standardowo postanowiliśmy zebrać w jednym "multimedialnym" newsie wszystkie najciekawsze produkcje z tej imprezy. Oto one:
Najwięcej głosów w kategorii na najlepszy moduł muzyczny (AMIGA TRACKED MSX) otrzymał Jazzcat/Ghostown za kawałek Mr.Cox in Mumbai. Z kolei w kategorii chiptunów (EXECUTABLE MSX) drugie miejsce zajął AceMan (Amiga 500) z utworem In My Pond.
Ciekawą kategorią była ta polegająca na przygotowaniu grafiki renderowanej na Amidze 500 - tutaj wygrał Jubi z "Vampire V2" - praca jest widoczna w galerii dołączanej do newsa. W EXECUTABLE GFX została wystawiona tylko jedna grafika "Simulacrum", autorstwa jok+blackwine/dreamweb (także Amiga 500, która była standardem na tym party).
Wszystkie trzy grafiki z AMIGA PIXEL GFX znajdziecie w galerii, a głosy tutaj rozłożyły się następująco:
172 pkt - "Little Match Girl" - Slayer/Ghostown
138 pkt - Sim1/RESISTANCE
137 pkt - "The final frontier" - Darklight/Ghostown+Speccy.pl
W WILD DEMO warto zwrócić uwagę na dwie produkcje - pierwsze miejsce zajął Pixel Nation (znany ze świetnych amigowych animacji) z "City Of The Lights":
Na czwartym miejscu niespodzianka - nowe demo grupy Encore (kiedyś tworzyli na Amigę z PPC) pod system MorphOS, pt. "Morphoza":
Zresztą twórcy najlepszych dem na dopalone Amigi z PowerPC spotkali się na tym party, co Kaczuś uwiecznił na zdjęciu (z lewej Kiero i z prawej MDW):
Na koniec najbardziej prestiżowa kategoria czyli DEMO COMPO - wygrało "Enchantment Under The Sea" grupy RESISTANCE, drugie miejsce dla "Craptro2" - Mandi/DRRM, a trzecie było "Decrunch Compo-filler #2 (silly 40k style)" grupy Wanted Team.
Wszystkie produkcje można pobrać na stronie głównej Decruncha spakowane LHA lub ZIP, ale to już pewnie bardzo dawno uczyniliście. Zdjęcie Lokatego (główne w newsie) zostało "wyripowane" z filmiku Vato na YouTube, jego jakość jest więc jaka jest, ale ma "oddawać chwilę".
Praca zgodzinskiego jak zwykle poniżej poziomu.
Cóż, Commdore akurat padło wraz z początkiem rewolucji 3D co widać w jakości tego co daje stary soft 3D na amigę.
Samo modelowanie 3D może jeszcze być, ale renderowanie trzeba zastąpić czymś nowszym, tak żeby nie wyglądało to gorzej niż na 20 letnim, pc.
To chyba jest najzupełniej normalne, że renderowanie w nierozwijanym od 25-lat sofcie wygląda jak renderownanie 25 lat temu. Jak ma niby wyglądać? Weźmy np. Tornado 3D to będzie trochę lepiej, bo to jest trochę nowszy soft. W czasach gdy amigowy soft 3D był rozwijany to nie był wcale taki zły.
Właśnie. Wygląda gorzej niż cokolwiek zrobione na 20 letnie C/BVision.
Tak wiem, inna technologia ale wstyd coś takiego pokazywać.
25 letni soft może być ale tylko do modelowania, ale zamiast kiepskiego renderowania, przydałoby się żeby to był wsad do softu który narysuje całość w OpenGL lub bardziej amigowo w Warp3D.
Do renderowania statycznych obrazków OpenGL/Warp3D? To są mechanizmy do renderowania czegoś liczonego w czasie rzeczywistym. Coś wielokrotnie bardziej prymitywnego niż raytracing dostępny nawet w najstarszym LightWave. Liczenie statycznych obrazków nie ma zbyt wiele wspólnego z OpenGL/Warp3D. W tych technologiach można sobie zrobić szybki podgląd (coś takiego potrafił tylko amigowy Tornado3D oraz amigowy i morphosowy Blender). Liczenie obrazka to i tak czysto softwareowa sprawa na którą nie ma wpływu karta graficzna. A przynajmniej taka bez shaderów.
No właśnie, tak jak pisałem zupełnie inna technologia.
Ale mimo że jakieś dwa, może trzy lata różnicy, wyniki o wiele lepsze od tego co dają amigowe programy 3D.
Pokazuje to jaki był ogromny postęp w 3D w tych latach.