Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2005-02-16 00:00, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 3923

A A A

Moja nowa malutka Amiga - odcinek 3

Po kilkunastu sekundach pojawił się ekran instalera w 800x600. Najpierw ustawiamy lokalizację (niestety w wersji Pre-release polska lokalizacja nie jest jeszcze dostępna, jednak widziałem ją u betatestera w Gliwicach - w AmigaOS 4 obowiązuje charset ISO) - język, kraj i strefę czasową.

Następnie konfigurujemy myszkę i klawiaturę (dla użytkowników klasycznej Amigi jest możliwość zaznaczenia opcji Amiga Keyboard). Pojawia się Workbench i otrzymujemy dostęp do dokumentacji w HTML'u (podpięta jest pod IBrowse'a), która objaśnia dalszy proces instalacji AmigaOS 4 (jest także opisana konfiguracja U-Boota). Fajnie by było, gdyby ta dokumentacja była także w języku polskim! Instaler cały czas działa i dochodzimy w nim do punktu, w którym pyta się nas, czy chcemy uruchomić program Media Toolbox. Ten następca HDToolBoxa działa w trybie Normal i Expert (m.in. opcje dla SCSI). Wskazałem a1ide.device - wykryty został twardy dysk i nagrywarka, można zapoznać się z wersjami firmware'u. Najpierw oczywiście należy zainstalować dysk (RDB). Odczytujemy jego konfigurację (mój 80 GB Seagate okazał się tak naprawdę być dyskiem 74 GB!:)) i (nowość) zapisujemy na dysku AmigaOne Booter, dzięki któremu U-Boot wystartuje system AmigaOS z naszego "twardziela". AmigaOne Booter to według instrukcji plik slb_v2. Ja w systemowym katalogu L znalazłem także pliki - slb_v2_nolinux i slb_v2_nosfs. Wygląda więc na to, że zawartość plików na płycie trochę rozminęła się z instrukcją (ale jest to przecież beta wersja systemu). Na szczęście okazało się, że booter może być zawsze zmieniony lub zaktualizowany.

Partycja systemowa według instrukcji powinna mieć minimum 100 MB lub 400 MB jeżeli istalujemy na niej SDK (co ciekawe instrukcja zaleca także, nie partycjonować od 500 MB do 1 GB dysku - tę część w przyszłości ma wykorzystywać pamięć wirtualna). Ja na system zarezerwowałem 500 MB. Wybrałem system plików FFS, włączyłem długie nazwy plików oraz ustawiłem (zgodnie z zaleceniem instrukcji) Blocksize na 2048. Partycja zmieniła swój kolor na pomarańczowy! Program Media Toolbox jest naprawdę bardzo dopracowany, również pod względem estetycznym i gdyby nie to, że jest przeznaczony do celu niezbyt przez wszystkich lubianego, to stwierdziłbym, iż używa się go z przyjemnością. Okazuje się, że kolor partycji jest zależny od systemu plików, który dla niej wybierzemy. Przykładowo - zielony to standardowy FFS, pomarańczowy to FFS z długimi nazwami plików, a kolor szary to stary OFS.

Po zapisaniu zmian zrestartowałem komputer. System wystartował znowu z płyty CD i sformatowałem (trwało to około minuty - menu Icons/Format Disk) partycję. W instalerze tym razem nie uruchamiamy Media Toolboxa i zaczyna instalować się system AmigaOS 4. Po 6 minutach zostałem zapytany o kartę graficzną (3dfx Voodoo, czy ATI Radeon), o standardowe ustawienia dla monitora (wybrałem 1280x1024 60Hz - dokładnie to zaleca producent mojego LCD) i o kartę dźwiękową (SoundBlaster 128, Live, Audigy, FM801, czy CM738). I na tym instalacja się zakończyła. "Goły" system zajmuje na dysku około 72 MB.

Reset, podczas startu przytrzymujemy klawisz ENTER i już jesteśmy w preferencjach U-Boota, w których ustawiamy Boot Device na IDE Disk. Tzw. zimny (od załączenia komputera) start AmigaOS 4 trwał 22 sekundy. Jednak restart systemu to już tylko ok. 5 sekund, gdyż nie startuje U-Boot i nie wczytuje się Kickstart z dysku.

W czasie, gdy instalowałem nowy system, stojąca obok Amiga 1200 ściągała już ze strony Hyperionu uaktualnienia. Tak wygląda system AmigaOS 4 po zainstalowaniu obu uaktualnień. Cdn...

Pisząc ten odcinek odkryłem, że na mojej tłoczonej płycie, którą otrzymałem z micro Amigą, są pliki datowane nawet na 24 października 2004 roku! Wygląda więc na to, że jest to płyta zawierająca pierwsze uaktualnienie! No, ale zainstalowanie jeszcze raz pierwszego uktualnienia niczego przecież nie zmieniło.:)


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 6
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
dołącz do kanału »
Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2005-02-17 00:47

System wygląda ślicznie

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2005-02-17 06:41

(...) niestety w wersji Pre-release polska lokalizacja nie jest jeszcze dostępna, jednak widziałem ją u betatestera w Gliwicach (...)

Polska lokalizacja zostala przeslana na Twoja skrzynke. Wszelkie zauwazone bledy prosze zglaszac do Mandiego^ATO.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2005-02-17 07:00

dla użytkowników klasycznej Amigi jest możliwość zaznaczenia opcji Amiga Keyboard

Ta opcja jest nie tylko dla użytkowników klasycznej Amigi. Poprzez interfejsy typu Catweasel z klasycznej klawiatury amigowej można korzystać także na najnowszych modelach Amigi - A1, mA1.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2005-02-17 07:31

Pisząc ten odcinek odkryłem, że na mojej tłoczonej płycie, którą otrzymałem
z micro Amigą, są pliki datowane nawet na 24 października 2004 roku! Wygląda więc
na to, że jest to płyta zawierająca pierwsze uaktualnienie!


A pisałem przecież, że CD od MicroA1 zawiera 1-sze uaktualnienie

Fajnie, że opis jest w kawałkach, jest przez to dokładny. Myślę jednak, że na końcu umieścicie jedną całość na os4.exec.pl?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2005-02-17 07:46 w odpowiedzi na komentarz #4

Myślę jednak, że na końcu umieścicie jedną całość na os4.exec.pl?

Ja myślę, że już można zacząć zbijać odcinki Szymona w całość (dodając obrazki), aby nie trzeba było skakać po serwisie, gdyby ktoś chciał to jeszcze raz przeczytać. Taką zbitkę wrzucimy na stronę: os4.exec.pl na której zajmujemy się głównie najnowszymi modelami komputerów Amiga i najnowszą wersją systemu operacyjnego Amigi.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2005-02-17 11:10 w odpowiedzi na komentarz #2

Dzieki!

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #7 wysłany: 2005-02-17 11:15 w odpowiedzi na komentarz #4

Tak, pisales o pierwszym uaktualnieniu.

Oczywiscie, ze calosc bedzie w os4.exec.pl i na pewno bedzie to wersja rozszerzona - fotki, screeny, a moze i troche nowego tekstu jeszcze dojdzie do poszczegolnych odcinkow, bo ciagle czegos nowego sie dowiaduje.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2005-02-17 11:24 w odpowiedzi na komentarz #1

System wygląda ślicznie Owszem - ja tez lubie ten nowoamigowy wyglad. Jednak zwroce tu uwage na cos do czego zawsze i wszedzie sie czepiam. Czy te ramki da sie zmienic na troche ciensze? Przeciez belki sa grubsze niz w WinXP. Ja naprawde nie jestem slepy i po 16 latach uzywania komputera potrafie trafic w suwak o polowe wezszy. Jak sie ustawi obok siebie kilka okien to wlasciwie polowe ekranu zajmuja ramki okien. Dla mnie jest to straszna strata cennego miejsca na ekranie. W MOSie jest duzo bardzo ladnych skinow (i chyba kazdy jest "mniejeszy" od tego standardowego z AmigaOS4) ale ja zakochalem sie w takim mini-mini i jego uzywam. Jak patrze na takie grubasne ramki to mi sie przypominaja czasu 640x480 (chociaz dzisiaj zazwyczaj uzywa sie 1280x1024 [czy raczej 1280x960], 1600x1200). Ktos nawet zrobil kiedys skina do MOSa w tym klimacie. Ustawilem sobie go zeby poczuc jakby sie tego uzywalo. Uffff... okropnie. Mialem wrazenie, ze na ekranie mam tylko ramki. Wyglad jest bardzo ladny tych rameczek. Baaaardzo mi sie podoba. No ale zeby one byly ciensze... nawet o polowe.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2005-02-17 11:25 w odpowiedzi na komentarz #5

Bardzo pasuje mi takie pisanie w odcinkach (a i ludzie nie musza czekac, az w koncu po miesiacu napisze caly test) i tych odcinkow bedzie troche. Moge zdradzic, ze az dwa kolejne odcinki beda o konfiguracji systemu - jest co opisywac. Jezeli wiec masz czas to mozesz juz jakos te odcinki laczyc w os4.exec.pl.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2005-02-17 11:55 w odpowiedzi na komentarz #8

Zaden problem - jesli nie podoba Ci sie domyslny wyglad (mnie natomiast BAARDZO sie podoba gdyz nie czuc w nim zadnych wplywow KDE, Maca etc.)
Wystrczy pobawic sie Prefsami w ktorych mozesz ustwic wszystko pod swoje zachcianki, pobawic sie gradientami, texturami lub wrecz narysowac samemu wlasne gadgety. Jedna z zalet amigowego systemu czwartej generacji jest latwosc obslugi i konfiguracji oraz jego modulowosc ktora w kazdej chwili pozwala podmienic dowolna czes programu na nowsza. Dlatego tak latwo uzytkownicy moga dokonywac update systemu do nowszych wersji.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #11 wysłany: 2005-02-17 12:02 w odpowiedzi na komentarz #8

No ale zeby one byly ciensze... nawet o polowe.

Wlasnie maksymalnie je zwezylem i sa teraz znowu za chude. Zaprezetuje to na screenach jak bede opisywal ustawienia GUI (prawdopodobnie w odcinku nr 5).

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2005-02-17 12:03

Musze zwrocic na cos uwage. W opisie jest napisane ze Ami ma 256 MB. Dlaczego zatem na screenie zostalo niecale 60 MB? Co sie stalo? Druga sprawa. Mam nadzieje ze gdy AOS4 bedzie mial juz pamiec wirtualna to nie umiesci jej tam sam sobie (w obszarze od 500 MB - 1GB) i ze nie bedzie ograniczona tylko do 500MB. Zatem tekst w instrukcj o tym jest dziwny.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #13 wysłany: 2005-02-17 12:20 w odpowiedzi na komentarz #12

Dlaczego zatem na screenie zostalo niecale 60 MB? Co sie stalo?

Nic się nie stało, oprócz tego, że domyślne ustawienia Workbencha pokazują takie bzdury. Belka jest konfigurowalna - poczekaj na kolejne odcinki Szymona.

Druga sprawa. Mam nadzieje ze gdy AOS4 bedzie mial juz pamiec wirtualna to nie umiesci jej tam sam sobie (w obszarze od 500 MB - 1GB) i ze nie bedzie ograniczona tylko do 500MB. Zatem tekst w instrukcj o tym jest dziwny.

Wyciągasz dziwne wnioski. Instrukcja zaleca przeznaczyć 0.5 - 1.0 GB dysku na pamięć wirtualną, co nie znaczy, że fizyczna pamięć RAM będzie ograniczona do 500 MB. Co ma jedno z drugim?  

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #14 wysłany: 2005-02-17 12:59 w odpowiedzi na komentarz #8

Czy te ramki da sie zmienic na troche ciensze?

W kwestii ramek popatrz na ten obrazek.

Odpowiedz

r-tea
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2005-02-17 14:31 w odpowiedzi na komentarz #11

No ale zeby one byly ciensze... nawet o polowe.
Wlasnie maksymalnie je zwezylem i sa teraz znowu za chude. Zaprezetuje to na screenach jak bede opisywal ustawienia GUI (prawdopodobnie w odcinku nr 5).


he.. he.. fajnie, a ciekawe czy da sie ustawic ramki tak zeby bygladaly jak w golym WB3.1 ?

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2005-02-17 14:34 w odpowiedzi na komentarz #15

Mi sie podbają takie jakie są standardowo. I bez przesady plastikowy wyglad xp jest ochydny, bez takich porównań

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2005-02-17 14:42 w odpowiedzi na komentarz #15

a ciekawe czy da sie ustawic ramki tak zeby bygladaly jak w golym WB3.1

Da sie to zrobic jednym kliknieciem w odopowiedna ikonke preferencji. W katalogu Prefs znajduje sie narzedzie na wzor "degradera" ktore przywracaa wyglad AmigaOS4 do takiego jaki mamy w wersji 3.x. Pokazywalem to na ostatnim spotkaniu GGUA.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2005-02-17 15:07

Okazuje się, że kolor partycji jest zależny od systemu plików, który dla niej wybierzemy. Przykładowo - zielony to standardowy FFS, pomarańczowy to FFS z długimi nazwami plików, a kolor szary to stary OFS.

Dla ciekawskich dodam że SFS ma kolor "zgniłej zieleni", choć to wszystko można chyba edytować. U mnie generalnie wszystkie kolory partycji są takie jak u Szamana, tylko że w znacznie ciemniejszych odcieniach.

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2005-02-17 15:10 w odpowiedzi na komentarz #13

Dlaczego zatem na screenie zostalo niecale 60 MB? Co sie stalo?

Nic się nie stało, oprócz tego, że domyślne ustawienia Workbencha pokazują takie bzdury.

Interesujące...

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2005-02-17 15:33 w odpowiedzi na komentarz #14

Oooo wlasnie. O to mi chodzilo. Nie wiedzialem, ze to ma taki ladny programik do konfiguracji. Belke gorna zrobilbym nie az tak cienka ale pozostale bym zrobil jak najciensze sie da. No oczywiscie zeby dalo sie za nie lapac(bo zakladam, ze mozna skalowac lapiac za dowolna krawedz ramki).

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2005-02-17 16:27 w odpowiedzi na komentarz #13

co ciekawe instrukcja zaleca także, nie partycjonować od 500 MB do 1 GB dysku - tę część w przyszłości ma wykorzystywać pamięć wirtualna

Wnioski wyciagnalem na podstawie tego fragmentu w ktorym pisze ze trzeba zostawic "od 500 MB do 1 GB", tym bardziej ze Szymon napisal ze partycje systemowa zalozyl o wielkosci 500 MB, co zrozumialem, ze biorac calosciowo obaszar calego HD, fragment "od 500MB do 1GB" (czyli 500MB) jest zarezerwowany dla pamieci wirtualnej...mozna by zredagowac to tak - co ciekawe instrukcja zaleca także, zostawic wolna partycje w dowolnej czesci dysku, o wielkosci od 500 MB do 1 GB, ktora w przyszlosci bedzie uzywana przez pamiec wirtualna , co by z dalszym tekstem o zalozeniu partycji 500MB na poczatku nie wywolywalo blednych skojarzen. Zreszta niewazne

Odpowiedz

michalsc
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2005-02-17 22:14 w odpowiedzi na komentarz #10

Zaden problem - jesli nie podoba Ci sie domyslny wyglad (mnie natomiast BAARDZO sie podoba gdyz nie czuc w nim zadnych wplywow KDE, Maca etc.)

Calkowicie pozbawiony wplywow z Maca jest szegolnie ten aktywny niebieski pasek, ktory bardzo Ci sie spodobal (Tak napisales w komentarzu do RDP i jego gui). No, chyba ze to AmigaOS4 powstal pierwszy, nie Mac OS X

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2005-02-17 22:40 w odpowiedzi na komentarz #22

Niebiesi pasek akurt jest cecha chrakterystyczna dla Reaction wiec ... jak kula w plot

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2005-02-17 22:41 w odpowiedzi na komentarz #22

Calkowicie pozbawiony wplywow z Maca jest szegolnie ten aktywny niebieski pasek, ktory bardzo Ci sie spodobal (Tak napisales w komentarzu do RDP i jego gui). No, chyba ze to AmigaOS4 powstal pierwszy, nie Mac OS X

Hmmm, niebieski pasek to ja miałem, ho ho, a może i dawniej. Nie wiedziałem, że niebieski jest "wynaleziony" przez Apple. Arkowi chyba o inne wpływy chodziło.
Ja przeciw wpływom z OS Xa nic nie mam bo mi się bardzo podoba, ale o gustach się nie dyskutuje...

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #25 wysłany: 2005-02-17 23:21 w odpowiedzi na komentarz #24

Domyslny wyglad AmigaOS4 jest blizszy lini 3.x niz domyslny wyglad Morph**a - to mialem na mysli. Osobiscie nie trawie wygladu "pingwinow" - dlatego uzywam domyslnego ustawienia GUI w OS4 wraz z tradycyjnymi GlowIcons.

Odpowiedz

r-tea
Czytelnik

komentarz #26 wysłany: 2005-02-19 15:21 w odpowiedzi na komentarz #25

Domyslny wyglad AmigaOS4 jest blizszy lini 3.x niz domyslny wyglad Morph**a - to mialem na mysli. Osobiscie nie trawie wygladu "pingwinow" - dlatego uzywam domyslnego ustawienia GUI w OS4 wraz z tradycyjnymi GlowIcons.

tez wole tradycyjne 64-kol Glow'y niz te plastikowe PNGi, a wracając do ramek okien w OS4 to czy da sie ustawic je tak w jak gołym OS 3.x + Visual Prefs z ustawieniami "System->Styl gadzetów: XEN" + te zafajkowane opcje opcje:
* wypelniaj wklesle obszary gadzetow systemowych 3D;
* Umiesc ramke wokol gadzetow systemowych okna;
* Umiesc otwor w gadzetach przewijania okna (tylko BOOPSI);

to wszystko jest w prefsach VisualPrefs.

he..
sory jeśli męczę.

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2005-02-19 15:28 w odpowiedzi na komentarz #25

Domyslny wyglad AmigaOS4 jest blizszy lini 3.x niz domyslny wyglad Morph**a - to mialem na mysli. Osobiscie nie trawie wygladu "pingwinow" - dlatego uzywam domyslnego ustawienia GUI w OS4 wraz z tradycyjnymi GlowIcons.

Zupełnie nieamigowy wygląd mosa

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2005-02-19 17:50 w odpowiedzi na komentarz #27

<b>Domyslny wyglad AmigaOS4 jest blizszy lini 3.x niz domyslny wyglad Morph**a - to mialem na mysli. Osobiscie nie trawie wygladu &quot;pingwinow&quot; - dlatego uzywam domyslnego ustawienia GUI w OS4 wraz z tradycyjnymi GlowIcons.</b><br><br> <a href=http://www.morphzone.org/modules/myalbum/photo.php?lid=474&full=1>Zupełnie nieamigowy wygląd mosa</a>

To jest domyslny wyglad MOSA ??

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #29 wysłany: 2005-02-19 18:17 w odpowiedzi na komentarz #28

Oczywiście że nie. To jest odpowiedź na to, że jakoby MOS nie może wyglądać jak AmigaOS. Chociażby 1.3.

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #30 wysłany: 2005-02-19 19:05 w odpowiedzi na komentarz #28

nie ma domyślnego wyglądu Morphosa - wybierasz taką skórkę jaka ci pasuje. Jak masz skórki wyłączone to otrzymujesz coś takiego:
BEZ SKÓRKI


ps. chyba nawet istnieje skórka OS4

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #31 wysłany: 2005-02-19 22:37 w odpowiedzi na komentarz #26

Wszystko co mogles zrobic w VisualPrefs (a nawet jeszcze wiecej) mozesz zrobic w preferencjach GUI AmigaOS4 poniewaz autor VP jest developerem AmigaOS4.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #32 wysłany: 2005-02-19 22:45 w odpowiedzi na komentarz #30

Rozmowa tyczyla sie domyslnego wygladu Morph**a i AmigaOS4 czyli takiego jaki otrzymujemy po zainstalowaniu z CD - bez dotykania jakichkolwiek preferencji.

Nic nie mowilem o tym, ze nie mozna sobie ustawic wygladyu na wzor OS3.x, OS4. Juz kiedys zrobil to na swoim Pegas***e Pornlel i umiescil gdzies na sieci skrina.
Poprostu nie zrozumiales o co chodz i tyle.

PS.
Tak na marginesie wyglad Twojego WB 1.3 odbiega troche od oryginalu

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #33 wysłany: 2005-02-19 22:47 w odpowiedzi na komentarz #29

A kto tak twierdzil ???

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #34 wysłany: 2005-02-20 01:03 w odpowiedzi na komentarz #32

Morph**a [...] Pegas***e

Fobia?

Odpowiedz

Jakub Wrona
Czytelnik

komentarz #35 wysłany: 2005-02-20 02:48 w odpowiedzi na komentarz #30

BEZ SKÓRKI

Chyba cos sie skrzaczylo z grafa na pasku FileMastera...

Odpowiedz

Olo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #36 wysłany: 2005-02-20 10:39 w odpowiedzi na komentarz #34

Przecież to jest portal gdzie nie pisze się nazwy "systemu którego nie wolno wymawiać" )

Odpowiedz

rzookol
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2005-02-20 14:22 w odpowiedzi na komentarz #35

Chyba cos sie skrzaczylo z grafa na pasku FileMastera...
no faktycznie - FM zawsze się krzaczy w tym miejscu niezależnie czy okna są simple czy smart refresh, natomiast działa ok i się nie zawiesza a w końcu to jest najważniejsze . może kiedys napisze do autora by mi źródełka podesłał to bym to poprawił (wersja w BGUI jest niestety bardzo niestabilna a tylko do niej są źródła).
ps. mógłby ktoś sprawdzić czy na OS4 też się krzaczy FM w tym miejscu, czy tylko na mosie tak jest

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #38 wysłany: 2005-02-20 14:59 w odpowiedzi na komentarz #37

Uzywam wersji FM 3.0 beta 2.1 pod AmigaOS4 i nic mi sie nie krzaczy w tym miejscu. Zarowno pod emulacja interpretowana jak i pod JIT,em. Na ostatnim spotkaniu GGUA mozna bylo zobaczyc w/w utilek w akcji.

Odpowiedz

Miłosz Staszewski
Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2005-02-20 15:37 w odpowiedzi na komentarz #25

Domyslny wyglad AmigaOS4 jest blizszy lini 3.x niz domyslny wyglad Morph**a - to mialem na mysli. Osobiscie nie trawie wygladu "pingwinow" - dlatego uzywam domyslnego ustawienia GUI w OS4 wraz z tradycyjnymi GlowIcons.

A ja pod "pingwinem" używam właśnie okienek z OS4 na jednym userze i z MOSa na drugim. Takich też nie lubisz ?

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2005-02-20 15:53 w odpowiedzi na komentarz #39

Taka cecha Polakow, ze niektorzy staraja sie na sile narzucic komus swoje gusta. Mnie sie podoba domyslny wyglad okienek AmigaOS4 i tyle ... jesli to komus przeszkadza to trudno ;P

Dla zainteresownych: AmigaOS4_Album

Odpowiedz

Miłosz Staszewski
Czytelnik

komentarz #41 wysłany: 2005-02-20 19:37 w odpowiedzi na komentarz #40

Taka cecha Polakow, ze niektorzy staraja sie na sile narzucic komus swoje gusta. Mnie sie podoba domyslny wyglad okienek AmigaOS4 i tyle ... jesli to komus przeszkadza to trudno ;P <br><br> Dla zainteresownych: <a href="http://amigaworld.net/modules/myalbum/viewcat.php?cid=4">AmigaOS4_Album</a>

Czy ja coś komuś starałem się przepraszam narzucić, czy to tylko "tak wyszło", że ten komentarz był do mnie kierowany? Mnie także nowy wygląd okienek w AOS4 bardzo się podoba.

Odpowiedz

Amig_OS
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #42 wysłany: 2005-02-20 19:43 w odpowiedzi na komentarz #41

To nie bylo personalnie do Ciebie - tak jakos wyszlo smiesznie z kontekstu. Ciesze sie ze nie jestem odosobniony w pogladzie na temat nowych okienek w OS4.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #43 wysłany: 2005-02-23 10:36 w odpowiedzi na komentarz #35

Tak, xeny z MCP i VP wygladaja nieco inaczej.

Odpowiedz

Discord
Online: 6
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę