Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2005-11-07 00:00, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 2296

A A A

AmiZaduszki 2005 - raport

Przygotowałem dla Was raport z imprezy AmiZaduszki, która odbyła się w minioną sobotę w Krakowie. Redakcję eXeca i GGUA reprezentowaliśmy w trójkę - AmiZaP, Amig_OS i ja (SZAMAN). Wszystkie zdjęcia (oprócz grupowego - autorstwa Gordo) wykonał AmiZaP. Miłej lektury!


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 13
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2005-11-08 08:26

,i.Podobno na spotkanie przybył także niejaki "amigowiec", ale nikt go niestety nie widział.

No, Panowie. Przyznac sie.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2005-11-08 08:27

Podobno na spotkanie przybył także niejaki "amigowiec", ale nikt go niestety nie widział.

No, Panowie. Przyznac sie.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2005-11-08 08:43

dlaczego Quake z wersji na wersję jest coraz gorszy?

Chyba dlatego ze powielane sa te same sytuacje, tyle ze z lepsza grafika. Czasami zadobra grafika moze wszystko popsuc. Chociaz Quake 2 to dobre uzupelnienie jedynki.
Podobne wrazenia mialem z Tomb Raiderem (gralem na PSX1). Przy pierwszej czesci odjechalem. Druga byla jeszcze lepsza (jezeli potrafilo sie zniesc to, ze trzeba bylo nienaturalnie duzo amunicji wpakowac w przeciwnika) - dobre elementy fabularne (akcja w roznych miejscach). Trojka nawiazala do jedynki, tez byla super...no i czworka, z duzo lepsza grafika...znudzilem sie gdzies w polowie...
Tak czy siak sa kolejne wersje i trzeba bedzie w to ruszyc, tym razem raczej na pececie

Odpowiedz

Armo
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2005-11-08 09:30

kolega Prodigiego z córeczką ... hmmm chyba z synikiem, wkońcu siedzieli koło mnie w rogu sali.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2005-11-08 11:13 w odpowiedzi na komentarz #4

A to bardzo przepraszam. Poprawilem.

Odpowiedz

r-tea
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2005-11-08 11:29

Bardzo fajnie napisany raport

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2005-11-08 11:33

Widze ze wreszcie wypowiedzal sie ktos kto widzal Virtual GP 2. Ja widzalem tylko na screenach i grafika faktycznie nie powala. Formula 1 na emulatorku PSX z wsparciem 3d wyglada pewnie podbnie jak nie lepiej do tego jak pamietam jest bardzo grywalna.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2005-11-08 14:43 w odpowiedzi na komentarz #7

Widze ze wreszcie wypowiedzal sie ktos kto widzal Virtual GP 2. Ja widzalem tylko na screenach i grafika faktycznie nie powala. Formula 1 na emulatorku PSX z wsparciem 3d wyglada pewnie podbnie jak nie lepiej do tego jak pamietam jest bardzo grywalna.

No ja też widziałem VGP 2 tylko na screenach, ale nie atakowałbym aż tak grafiki. Przede wszystkim na plus dla wyglądu tej gierki przemawia fakt że działa w wysokiej rozdziałce, no chyba że tylko na screenach jest w 1042x768 a na Amizaduszkach puszczali to w 320x256
Jeśli chodzi o FPSE ze wsparciem 3D, to jest tam nowa opcja skalowania grafiki, jednak nie ze wszystkimi tytułami jeszcze działa, trzeba by poczekać na publiczną wersję. Nie zmienia to oczywiście faktu że generalnie wyścigi na PSXa sa lepsze. Moim skromnym zdaniem do takiej np. serii Gran Turismo, nigdy nie zbliży się żadna amigowa czy mosowa gra, zresztą biorąc pod uwagę grywalność i skomplikowanie oraz rozbudowanie gry, to chyba również żadna pecetowa.
Jeszcze nawiązując do słów Szamana że nie wszystkie gry pod FPSE działają szybko, to jest to prawda, tyle że są to pojedyńcze przypadki. Ludzie będący na poprzedniej amigowej imprezie eXec party, mogli odnieść wrażenie że mniej więcej połowa gier chodzi nie za szybko, sam zresztą też wówczas odniosłem takie wrażenie. Jednak po powrocie do domu u kilku eksperymentach z konfiguracją mogę stwierdzić, że źle działa może z 10% gier. Za wolno działa np. Teeken 3, choć w domu nigdy go nie sprawdzałem gdyż nie lubię mordobić 3D, za wolno działa mi "Lomax" platwormówka 2D, która na poprzedniej publicznej wersji działała OK. Jednak w przypadku wyścigów, a przetestowałem ich chyba ze 30 nie trafiła mi się gra która działała by za wolno, wszystko działa OK, lub nawet za szybko.
Co do Quake III, to myślę że jest to tytuł bardziej przydatny do celów prestiżowych niż do samego grania. Z tej tez przyczyny najprawdopodobniej chłopakom nie udało się załatwić go na pokaz. Friedenie pewnie znów będą chcieli wypuścić jakąś podbajerzoną wersję, tak jak to było w przypadku Quake 2 Evolved, aby nie było wątpliwości kto ma lepszego Quaka
Zgadzam się z Arkiem że zdecydowanie bardziej od Quake 3 wolałbym zobaczyć na OS4 Foobilarda.
Co do kHTML, to przypominam że przed dwoma miesiącami, na tym forum jeden gość dawał sobie głowę uciąć że za 2 miesiące będzie gotowa przeglądarka dla MOSa. Pozdrawiam tego pana i mam nadzieję że głowa znajduje się na swoim miejscu
Zdrugiej strony pamiętam jak zimą autor tworzonej przeglądarki Pathia zapowiadał działającą wersję na koniec roku, tymczasem tradycyjnie skończyło się na kolejnym raporcie o postępie prac. Widać takie rzeczy muszą trwać i tworzone są raczej latami niż miesiącami.
Ciekawi mnie też co prezentowały sobą te Stefkosowe programy malarskie, szkoda że nie pokazał się jeszcze nowy PerfectPaint, przydał by się jakiś mały ruch w tej dziedzinie, bo jak narazie to dużo dzieje się jedynie w kwestii gier, emulatorów i ewentualnie odtwarzaczy filmów, chociaż w tym ostatnim przypadku bardziej po stronie OS4.
No dobra kończę ten mój mały komentarz, nie byłem na Amizaduszkach więc nie będę dalej się wymądrzał

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2005-11-08 15:04 w odpowiedzi na komentarz #8

"a na Amizaduszkach puszczali to w 320x256 " - w 640x480 o ile dobrze pamietam, ale gra pewnie moze dzialac dobrze w wyzszej rozdzielczosci, Wali mial jaednal tylko Voodoo3. Nie o rozdzielczosc mi jednak chodzi - gra po prostu wyglada troche amatorsko. No ale to jest darmowa gra, wiec sila rzeczy nie wygra z komercyjnymi produkcjami.

Odpowiedz

Dominik Kowalski
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2005-11-08 17:23 w odpowiedzi na komentarz #8

Moim skromnym zdaniem do takiej np. serii Gran Turismo, nigdy nie zbliży się żadna amigowa czy mosowa gra, zresztą biorąc pod uwagę grywalność i skomplikowanie oraz rozbudowanie gry, to chyba również żadna pecetowa.

ke?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #11 wysłany: 2005-11-08 17:34 w odpowiedzi na komentarz #10

Mysle, ze wyzszosc gier na konsole nad grami na PC juz niedlugo (a nawet teraz - przy niektorych pozycjach) nie bedzie dla nikogo zaskoczeniem - taki jest aktualnie trend i chyba to Rafal mial na mysli.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2005-11-08 18:06 w odpowiedzi na komentarz #10

Tak myślę, nie jestem co prawda ekspertem od gierek na peceta i głowy nie dam że na tak bogatym rynku gier jakaś ciekawa ścigałka się nie pojawiła. Mam natomiast kumpla byłego amigowca zresztą, który jest maniakiem tego typu gier, więc względne pojęcie co się tam dzieje mam. Przyznam szczeże że większośc z tego co widziałem to jakieś proste wyścigi z podrasowaną grafiką. Owszem są ciekawe gry jak choćby seria Colin Mcree Rally gdzie możesz sobie sporo rzeczy ustawić jednak moim zdaniem to jeszcze niewiele w porównaniu do Gran Turismo. Nie widziałem na peceta gry w której możnaby wybierać z pośród kilkuset licencionowanych modeli samochodów, gdzie wyścigi odbywają się nie tylko w kategorii na pojemność, ale także z napędem na przód, tył, cztery koła, wrc, sportowe, terenowe, używane etc, etc. Gdzie trzeba przechodzić żmudny proces szkolenia aby dostawać kolejne licencję, które umożliwjają start w kolejnych wyścigach itd. Gdzie możesz sobie ustawić w samochodzie praktycznie każdą sprężynkę, końcówkę od tłumnika itp.
Oczywiście poszczególne elementy występują w różnych grach tego typu, jednak nie słyszałem aby wszystkie występowały razem, tak jak to ma miejsce w Gran Turismo. Obserwując mojego kolegę dochodzę do wniosku że większość tytułów przechodzi w czasie około 2 tygodni, podczas gdy jeśli ktoś grał w GT wie dobrze że wynik kilkunastu procent ukończenia gry po 2 miesiącach jest już bardzo dobrym osiągnięciem.
Ale jak mówię ja się nie znam, być może jest równie zaawansowana gra na PC, podaj tytuł to polecę koledze.
Ogólnie jednak chyba zboczyliśmy trochę z tematyki amigowego serwisu.

Odpowiedz

Discord
Online: 13
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę