Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2006-02-08 00:00, Autor: st, Kategoria: AmigaOS, Liczba wyświetleń: 4053

A A A

AmigaOS 4.0 Pre-release update #4

Ze strony firmy Hyperion Entertaiment można pobrać czwartą aktualizację wersji "Pre-release" systemu AmigaOS 4.0.

Zawiera ona nową wersję kernela, emulację procesora 68k z technologią JIT (Petunia), nowe sterowniki 3D (Voodoo 3/4/5 i ATI Radeon, modele - 7000, 7200, 7500, 9000, 9200 i 9250), nową wersję Intuition (m.in. nowe "niemigotliwe" tryby odświeżania i możliwość ściągania, a właściwie przesuwania ekranów w dowolnym kierunku), AmigaInput, AmiSSL 3, polską lokalizację, masę poprawek (praktycznie wszystkie elementy systemu zostały poprawione) oraz sporo innych, drobnych nowości. Za jakiś czas ("kiedy będzie gotowy") na łamach naszego magazynu ukaże się artykuł szczegółowo opisujący tę aktualizację.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 7
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
dołącz do kanału »
SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2006-02-08 17:05

Pobralem (archiwum ok. 37 MB), rozpakowalem - jest ikonka ze skryptem "Verify ISO image", klikam i:

"Running MD5 Sum over install.iso
Install.iso seems to be okay
Click the close gadget to close this window"

Przeczytalem tez pdfa "AmigaOS4.0 update4.pdf" i teraz wypalam ISO.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2006-02-08 17:13 w odpowiedzi na komentarz #1

Przeczytalem tez pdfa "AmigaOS4.0 update4.pdf" i teraz wypalam ISO.

Jak już będziesz miał płytkę to wystarczy włożyć ją do czytnika i zabootować z niej AmigaOS.

Zróbcie sobie na wszelki wypadek backup poprzedniej edycji systemu przed instalacją czwartej aktualizacji. Proponuje też zainstalować system na "czystej" partycji - i tak praktycznie wszystkie pliki są w nowych wersjach.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2006-02-08 17:36 w odpowiedzi na komentarz #2

Wypalilem, system zajmuje ok. 90MB. Zabotowalem sie z plyty i pierwsze co zrobilem to sprawdzilem, czy ReAction juz faktycznie nie migocze, no i rzeczywisie dziala teraz slicznie. Nastepnie pobawilem sie przesywaniem ekranu - mozna chwycic w dowolnym miejscu i przesuwac ekranami jak oknami Workbencha. Dodatkowo w preferencjach GUI mozna zablokowac niektore kierunki przesuwania - jak komu wygodnie. Mysle ze nastala nowa jakosc w poslugiwaniu sie systemem AmigaOS. Z zupelnie nowych rzeczy zauwazylem modulowy blanker z ladnym GUI wyswietlajacym stosowne animacje dla danego modulu. Teraz czeka mnie najdluzsza zabawa - backup starego systemu na CD-R, instalacja nowej wersji i dogranie dodatkowych skladnikow.

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2006-02-08 17:37 w odpowiedzi na komentarz #2

Kiedy jakis artykul na temat update 4 oraz testy wydajnosciowe ? Czy SDL zostal poprawiony aby wspolpracowal z MiniGL ?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2006-02-08 17:40 w odpowiedzi na komentarz #4

Artykul - "kiedy będzie gotowy". SDL nie jest czescia skladowa AmigaOS 4, to osobny projekt, ale zdaje sie, ze sa tam juz jakies poprawki (tak przynajmniej obilo mi sie o uszy).

Odpowiedz

Prince
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2006-02-08 18:06

Co się da "wycisnąć" z Petuni na poczciwym CPU 603/604 w klasycznych Amigach? Czy emulowany jest każdy procesor z rodziny 68k? Jak rozumieć: nowe "niemigotliwe" tryby odświeżania? Czy tryby VESA nie były zdefiniowane?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2006-02-08 18:43

Wszystko fajnie tylko czemu tak wolno się botuje, chyba system aż tak bardzo się nie rozrósł. Pamiętam że jak w czerwcu po uaktualnieniu botowalem system to w fotel wgniotła mnie prędkośc tej operacji, teraz niestety wszystko wróciło do "normy" z przed trzeciego uaktualnienia czyli około 20s. To cztery razy wolniej niż było !!!
Oczywiście w prefsach U-Boota mam mojego Maxtora ustawionega na UDMA 5.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2006-02-08 19:35

Moje tradycyjne pytanie to, co jeszcze zostało do pełnej wersji? SNAP...

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2006-02-08 19:38 w odpowiedzi na komentarz #7

Krótkie testy wskazują na to że samo ładowanie systemu jednak nie trwa dużo dłużej. Po prostu po resecie dioda HDD chwilę zamruga a następnie wszystko stoi przez około 10s i dopiero potem zaczyna dalej doczytywać, zerknąłem na S-S lecz nie zauważyłem nic podejrzanego. Cóż trzeba szukać dalej.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #10 wysłany: 2006-02-08 19:57 w odpowiedzi na komentarz #9

Cos masz nie tak, bo umnie predkosc bootowania chyba nawet minimalnie szybsza, na pewno nie wolniejsza.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2006-02-08 20:09 w odpowiedzi na komentarz #10

Cos masz nie tak, bo umnie predkosc bootowania chyba nawet minimalnie szybsza, na pewno nie wolniejsza.

Pamiętej tylko że ty działasz na A1ide.device a ja na sii0680ide.device, z SILem niemal po każdej aktualizacji miałem przeboje i musiałem coś przekonfigurowywać, aczkolwiek tym razem przyczyna leży chyba gdzie indziej (dziwna pauza w czasie botowania). Tak czy owak narazie odpuściłem sobie ten temat, poczekam może na Amigaworld coś o tym będzie. Zabrałem sie do testowania innych nowych ficzersów. Mój złomiasty analogowy joy za 26Pln działa tak więc nie tylko chodzą te pod USB i nie tylko te po 5 baniek co mogła sugerować grudniowa konferencja IRC. Szkoda tylko że poza systemowymi prefsami nie mam narazie z czym tego wypróbować, plugin do FPSE tego z lipcowego pokazu go nie wykrywa.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #12 wysłany: 2006-02-08 21:20 w odpowiedzi na komentarz #6

Co się da "wycisnąć" z Petuni na poczciwym CPU 603/604 w klasycznych Amigach?

Petunia to emulator, tak więc zachowuje się różnie w zależności od programu. Raz działa szybciej, raz wolniej. Dla przykładu obrazki JPEG pod TVPaintem wczytują się na moim 604e/200 MHz z użyciem Petunii dwa razy szybciej niż na oryginalnym 68060/50 MHz.

Jak rozumieć: nowe "niemigotliwe" tryby odświeżania?

Należy to rozumieć jako dodanie opcji "redraw without clear", której wcześniej brakowało. Możesz to sobie przetestować na przykładzie MUI, który w te same możliwości w zakresie odrysowywania gadżetów jest wyposażone.

Czy tryby VESA nie były zdefiniowane?

Zmiany ustawień trybów wyświetlania można teraz dokonać w ikonie sterownika. Po prostu wpisujesz rozdzielczość, częstotliwość odświeżania, a system automatycznie ustawi resztę potrzebnych parametrów. Nie ma jeszcze zczytywania parametrów z monitora, ale to i tak duży krok do przodu w porównaniu z zabawą programami typu P96Mode.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #13 wysłany: 2006-02-08 22:04 w odpowiedzi na komentarz #8

Moje tradycyjne pytanie to, co jeszcze zostało do pełnej wersji? SNAP...

Oficjalna OS4 features list - sprawdź sam. Wiele tego nie zostało.

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2006-02-08 22:26 w odpowiedzi na komentarz #13

<b>Moje tradycyjne pytanie to, co jeszcze zostało do pełnej wersji? SNAP...</b> <p>Oficjalna <a href="http://os4.exec.pl/os4features.pdf">OS4 features list</a> - sprawdź sam. Wiele tego nie zostało.

Czy MESA3D ma wejsc w sklad wersji final czy OS4.1 ? Bo jak wiemy z Warp3D Nova zrezygnowali na rzecz Mesy.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #15 wysłany: 2006-02-08 22:36 w odpowiedzi na komentarz #14

Czy MESA3D ma wejsc w sklad wersji final czy OS4.1 ? Bo jak wiemy z Warp3D Nova zrezygnowali na rzecz Mesy.

Gdyby nie brak sprzętu to zapewna obecna wersja systemu byłaby wersją finalną. Prace trwają. Tempo rozwoju systemu AmigaOS postaramy się w "pewien sposób" przedstawić w opisie czwartego uaktualnienia, bo podejrzewam, że nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego jak sprawnie powstaje system Amigi pod kierownictwem Hyperionu.

Prace nad MESA już się rozpoczęły, można powiedzieć, że nawet kosztem sterowników 3D i Warp3D, które jest dodane do najnowszego uaktualnienia. Nie można jednak w tej chwili określić jak długo te prace będą trwały.

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2006-02-08 22:47 w odpowiedzi na komentarz #15

Napewno juz cos maja skoro istnieje port Quake 3 a nie jest udostepniany. Pozatym ktos na forum AW.NET rzucil tekstem ze Hyp ma jakiegos asa w rekawie wlasnie w kwesti funkcjonalnosc,a raczej jej braku w MiniGL. To mowi czlowiek od portu MPlayera zapewne wie co mowi

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #17 wysłany: 2006-02-08 22:56 w odpowiedzi na komentarz #16

Napewno juz cos maja skoro istnieje port Quake 3 a nie jest udostepniany.

Gra roku 2005 dla Amigi, czyli Quake 3, który jeszcze dla Amigi nie wyszedł, korzysta z minigl.library. Myślę, że już niedługo będzie dostępny.

Co do asów w rękawie to pozwolisz, że się nie wypowiem.

Odpowiedz

Bogdan Bogucki
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2006-02-08 23:09 w odpowiedzi na komentarz #17

Czyli to w update4 jest wersja jakas poprawiona wersja MiniGL, ze po update 4 posypia sie porty 3d ?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #19 wysłany: 2006-02-08 23:13 w odpowiedzi na komentarz #18

Czyli to w update4 jest wersja jakas poprawiona wersja MiniGL

Tak. Jest poprawiona wersja.

ze po update 4 posypia sie porty 3d ?

Nie wydaje mi się. Warp3D to jednak nie ten poziom na który wszyscy czekają. Prawdziwe 3D na Amidze dopiero ma nadejść.

Odpowiedz

r-tea
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2006-02-08 23:56

Wy nawet nie wiedzieć jak ja się cieszyć

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #21 wysłany: 2006-02-09 10:03

Dwie ciekawe informacje po pierwszych testach - AmiGG rzeczywiscie smiga z JITem oraz informacja z ChangeLog-OS4 dolaczonego do MUI:

2005-12-17 Jens Langner <Jens.Langner@light-speed.de>

* final OS4 relevant housekeeping of the MUI 3.9 sources
as we will concentrate on porting the MUI4 sources

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #22 wysłany: 2006-02-09 10:17 w odpowiedzi na komentarz #11

Nie wiem po co, ale w s-s zmieniono linijke startujaca intefejsy sieciowe. Brakuje na poczatku "run >NIL: addnetinterfaces..." przez co system zatrzymuje sie przy starcie na ladnych pare sekund. No to chyba znalazlem pierwszego "buga".

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #23 wysłany: 2006-02-09 10:23 w odpowiedzi na komentarz #22

No to chyba znalazlem pierwszego "buga".

W sekwencji startowej dla klasycznej Amigi takiego błędu nie ma :p
Niech się biją w piersi betatesterzy z Amigami One

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2006-02-09 14:56 w odpowiedzi na komentarz #22

Nie wiem po co, ale w s-s zmieniono linijke startujaca intefejsy sieciowe. Brakuje na poczatku "run >NIL: addnetinterfaces..." przez co system zatrzymuje sie przy starcie na ladnych pare sekund

Dzięki Szymon, no to problem wolnego bootowania został rozwiązany
A jeśli już jesteśmy przy dziwnych zmianach, to ja z kolei nie wiem po co okrojono opcje w głównym oknie GrimmReapera, teraz to tylko skutkuje tym że aby wybrać jakże przydatne opcje kontynuuj czy ignoruj błędy, trzeba niepotrzebnie dodatkowo klikać i otwierać dodatkowe okno.
Przy okazji pytanie, czy istnieje może możliwość jakiejś konfiguracji grimma tak aby wrócić do układu ze starszych wersji ?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #25 wysłany: 2006-02-09 15:20 w odpowiedzi na komentarz #24

ja z kolei nie wiem po co okrojono opcje w głównym oknie GrimmReapera

Zrobiono to z kilku przyczyn. Po pierwsze jak pamiętasz opcji było na tyle dużo, że okno nie mieściło się na mniejszych rozdzielczościach na ekranie.

Po drugie z głównego menu usunięto tzw. "niebezpieczne" opcje, których przypadkowe wciśnięcie mogło mieć fatalne skutki dla całego systemu.

Przy okazji pytanie, czy istnieje może możliwość jakiejś konfiguracji grimma tak aby wrócić do układu ze starszych wersji ?

Nie ma takiej możliwości.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #26 wysłany: 2006-02-09 19:25

Przetestowalem nowe 3D - FPSE dostalo 50% kopniaka, nareszcie mozna pograc w Drivera i inne wyscigi w 800x600, pieknie dziala tez Heretic II (palce lizac), a Q2Evo (wersja alpha z lipca) przestal sie wieszac. Ide na A1200 poszukac Shogo i Paybacka...

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2006-02-09 21:35 w odpowiedzi na komentarz #26

Przetestowalem nowe 3D - FPSE dostalo 50% kopniaka, nareszcie mozna pograc w Drivera i inne wyscigi w 800x600, pieknie dziala tez Heretic II (palce lizac), a Q2Evo (wersja alpha z lipca) przestal sie wieszac. Ide na A1200 poszukac Shogo i Paybacka..

Jak już jesteśmy przy temacie gier, to mam jeszcze jedną dobrą nowinę. Po ostatnim uaktualnieniu chodzi Exodus a podobno Petunia jest mniej kompatybilna od starego emulatora

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #28 wysłany: 2006-02-09 22:30 w odpowiedzi na komentarz #27

Zainstalowalem, wpisalem device, widzi plytke, wyswietla tylko poczatkowa animacje i wraca do WB. Jak go odpalasz?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #29 wysłany: 2006-02-10 05:07 w odpowiedzi na komentarz #28

Zainstalowalem, wpisalem device, widzi plytke, wyswietla tylko poczatkowa animacje i wraca do WB. Jak go odpalasz?

A tą poprawkę która wyszła przed kilkoma miesiącami instalowałes ?
Jeśli tak to gra powinna ruszyć, w pewnym momencie grimmuje, ale klikasz na ignoruj pójdzie dalej aż do menu głównego gdzie wczytujesz stan gry itp. Tam grimmuje po raz drugi, w tym momencie po trzecim update już nie dało się dalej nic zrobić, po czwartym znowu klikasz na ignore i dalej już gra śmiga bez problemów.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #30 wysłany: 2006-02-10 14:52 w odpowiedzi na komentarz #29

O, ja instalowalem bez poprawki - zaraz przetestuje. Dzisiaj rano udalo mi sie bowiem uruchomic joypada USB i pograc pod FPSE (Wipeout 3 na galce i Pro Evolution Soccer na dwoch playerow to naprawde wciaga - trzeba bedzie zrobic na GGUA lub w Krakowie zawody, hehe ). Wyjasnilo sie, ze preferencje AmigaInput z 4-tego updatu zle zapisuja ustawienia dla USB. Podmienilem wiec plik Env-Archive/AmigaInput/AmigaInput.prefs na ten udostepniony na forum aw.net i ruszylo. Granie w gry z PSXa w 800x600 z 3D na joypadzie naprawde podniesie na duchu kazdego amigowca - pozostaje napisac: Hyperion jestescie wielcy!

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #31 wysłany: 2006-02-10 15:16 w odpowiedzi na komentarz #30

Wyjasnilo sie, ze preferencje AmigaInput z 4-tego updatu zle zapisuja ustawienia dla USB. Podmienilem wiec plik Env-Archive/AmigaInput/AmigaInput.prefs na ten udostepniony na forum aw.net i ruszylo.

Cieszę się, że się wyjaśniło z tym USB. Ja zupełnie nie miałem pojęcia czemu to nie działa. Nie mam USB w A4000 i nie miałem styczności z tą częścią systemu.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #32 wysłany: 2006-02-10 15:55 w odpowiedzi na komentarz #30

Env-Archive/AmigaInput/AmigaInput.prefs

A możesz zapodać dokładnego linka i (bądź) przesłać mi Twoje prefsy na maila.
Ja co prawda nie mam joya USB, ale może mi to jakoś pomoże. Dziwna sprawa joy jest wykrywany przez AInput, w gnieździe Soundblastera cięzko go skalibrować, jednak w gnieździe płyty głównej zachowuje się wzorowo, działają kierunki, działają wszystkie przyciski, nawet dodatkowa gałka jest widziana jako axis II i odpowiedni suwaczek w Ainput reaguje na jej ruchy. Tymczasem po wyjściu z Ainput, jakby joya nie było, w KoboDeluxe "joisticks not found", podobnie w innych gierkach i emulatorach, choćby takich jak FPSE czy E-UAE. Tymczasem czytam na AmigaWorld że ludzie jak najbardziej katują pod UAE na dżojach, więc już sam nie wiem co się dzieje

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #33 wysłany: 2006-02-10 17:04 w odpowiedzi na komentarz #32

http://revanchellc.com/ud/ainput.lha

Temat na aw.net - "[PARTIALLY SOLVED] AmigaInput- Fix for USB UD4, need more info though."

Skopany jest zapis prefsow w AI z update4, wiec wcale mnie to nie dziwi, ze cos kalibrujesz, zapisujesz, a potem nie dziala. U mnie jest bardzo podobnie - po zapisie joypad USB znika, nie moge wiec np. skorzystac z dobrodziejstw nowej lowlewel.library, bo nie moge jej skonfigurowac dla joypada. No, ale na podanych wyzej ustawieniach plugin w FPSE slicznie wykrywa mojego joypada i mozna szalec.

Na aw.net odezwal sie AmiDog - ma juz VICE z obsluga AI, bedzie mozna poszalec w Giana Sisters, hehe Pisze tez o tym, ze sam powroci do betatesterskiej wersji AI z update3, jezeli jego pad USB nie zostanie wykryty. Potwierdza sie to, ze W pewnym momencie AI bardzo dobrze betatesterom dzialalo - pewnie na sam koniec developer przedobrzyl i poszla zla wersja do update4.

Exodus faktycznie dziala, sorry raczej szaleje w porownaniu do tego co mam na A1200.

Odpowiedz

ems
Czytelnik

komentarz #34 wysłany: 2006-02-10 17:04 w odpowiedzi na komentarz #30

Cześć. Jak oceniasz wydajność FPSE w stosunku do oryginału ? Spotkałeś się z informacjami ile gier obsługuje , jaka jest jego kompatybilność ?

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #35 wysłany: 2006-02-10 17:10 w odpowiedzi na komentarz #34

http://www.amidog.com/fpsedb/ - baza gier przetestowanych pod stara wersja FPSE (bez wsparcia 3D). My w redakcji dysponujemy nowa wersja, ktora dziala duuuzooo lepiej, a gry z 3D nie raza juz pikseloza (przy czym nie wszystkie gry dzialaja z 3D dobrze, ale to juz inny temat). Ogolnie FPSE to temat na duzy artykul i taki mamy w planach, ale najpierw oczywiscie musimy skonczyc testowac update i go opisac.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #36 wysłany: 2006-02-10 17:14 w odpowiedzi na komentarz #34

W jakiej rozdzielczosci pracowal oryginalny PSX? PSXa widzialem kilka razy w sklepie, ja przy amidze cale zycie siedze , Rafal pewnie moze wiecej na ten temat powiedziec, bo zdaje sie ze mial/ma "playa".

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2006-02-10 17:35 w odpowiedzi na komentarz #34

Cześć. Jak oceniasz wydajność FPSE w stosunku do oryginału ? Spotkałeś się z informacjami ile gier obsługuje , jaka jest jego kompatybilność ?

To jak już Szymon powiedział temat długi jak rzeka, są gry takie że jak się wyłączy ograniczenie prędkości chodzą tak szybko że w sasadzie nie sposób w nie grać. Są też takie które chodzą za wolno. Ogólnie jeśli chodzi o prędkość to oceniam że na moim sprzęcie około 80% tytułów chodzi dobrze. Co do kompatybilności to tutaj też jest różenie, są gry które np. działają Ok w wersji NTSC, ale już PALowska wersja tej samej gry nie zadziała. Są gry które zadziałają dobrze tylko w trybie bez akceleracji, lub też z akceleracją ale bez skalowania, są też gry takie które (o dziwo) szybciej chodzą bez akceleracji niż ze wsparciem 3D. Ogólnie jednak około 90% może ciutek mniej tego co przetestowałem, pod FPSE działa.
Powtórzę więc za Szymonem, temat jest długi i wart opisania. Nie wiem tylko czy jest sens opisywać akurat tę pokazową wersję z lipca. Wszak od tego czasu minęło już dobre kilka miesięcy w czasie których Amidog zapewne nie próżnował. Tak więc wszystko to co napisałem w następnej publiczenj wersji może być już nieaktualne.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #38 wysłany: 2006-02-10 17:45 w odpowiedzi na komentarz #33

U mnie jest bardzo podobnie - po zapisie joypad USB znika, nie moge wiec np. skorzystac z dobrodziejstw nowej lowlewel.library, bo nie moge jej skonfigurowac dla joypada.

Konkretnie co się u Ciebie dzieje. Jesli teraz włączysz skonfigurowane już AmigaInput to co widzisz po przejściu do zakładki lowlevel. U mnie jest "chaose a lowlevel.library port..." Oczywiście jak sobie wybiorę Port0 joystick (PCi Gameport unit 0) to on assigny pamięta. Zastanawiam się tylko czy odrazu po odpaleniu AmigaInput w zakładce lowlevel nie powinno być PCI Gameport Unit 0, bez żadnego ręcznego wybierania ?

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2006-02-10 17:57 w odpowiedzi na komentarz #36

Rafal pewnie moze wiecej na ten temat powiedziec, bo zdaje sie ze mial/ma "playa".

Mialem, a właściwie jeszcze mam tyle tylko że od dwóch lat stoi zesputy i jakoś nie mam motywacji aby oddać go do naprawy, a FPSe skutecznie tę motywację umniejsza
Nie pamiętam dokładnie jakie to były rozdziałki chyba od 256x224 do 740x480 lub ciut więcej. Tak czy owak chyba żadna gra nie chodziła w najwyższej rozdziałce, większość gier działa w lowresie, co zresztą dobrze widać odpalając je pod FPSe w oknie.

Odpowiedz

ems
Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2006-02-10 20:45 w odpowiedzi na komentarz #36

Podejrzewam ( też go nie miałem ) , że maksymalnie w rozdzielczości PAL-owskiej , czyli jakieś 720x576 .

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #41 wysłany: 2006-02-11 16:51

http://os4.exec.pl/testy/ai.jpg
http://os4.exec.pl/testy/kalibracja.jpg
http://os4.exec.pl/testy/lowlevel.jpg

Testuje dalej AmigaInput i dziala mi juz lowlevel - pogralem wlasnie joypadem w amigowego Wipeouta (ta gra jest stworzona pod "galeczke"). Jakie gry moga korzystac jeszcze z lowlevel.library?

Gry skonfiguruje AmigaInput to E-UAE wywala grima na starcie. Chyba trzeba poczekac na nowa wersje z nowym SDLem.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #42 wysłany: 2006-02-11 22:38 w odpowiedzi na komentarz #41

Gdzie jeszcze zadzialal mi joypad - Q1, Q2, Heretic II (calkiem fajnie sie w to gra na padzie), Payback i CrossfireII_OS4_Demo (autorzy najpierw przez przypadek wypuscili wersje wymagajaca AmigaInput wlasnie).

Odpowiedz

Discord
Online: 7
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę