W dniach od 6 do 9 kwietnia 2007 r. w miejscowości Bingen nad Renem (Niemcy) odbyła się kolejna edycja scenowego party Breakpoint. Oficjalne wyniki znajdziecie tutaj, a w Amiga Demoscene Archive zamieszczono już 10 produkcji. W sieci dostępne jest już także demo Madwizards - Senzala, które zajęło pierwsze miejsce.
Dodano: 2007-04-11 19:09, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 3625
Breakpoint 2007 i A.D.A.
-
komentarz #1 wysłany: 2007-04-11 20:47
warto zauważyć, że na Demo Compo wygrali Polacy z demem mocno odbiegającym od reszty. Co więcej jest to jeden z niewielu przypadków w informatyce (a może nawet jedyny !!!) gdzie w jednym wykonywalnym pliku znajduje się kod dla dwóch zupełnie różnych i nie mających nic wspólnego systemów operacyjnych.
Niestety samego dema jeszcze nie ma na serverach
-
komentarz #2 wysłany: 2007-04-11 21:28 w odpowiedzi na komentarz #1
warto zauważyć,[ciach]
To pikuś, mnie powaliło na kolana demo Desert Dream na C64. To jest kunszt Co nie znaczy że nie podziwiam Kiera
-
komentarz #3 wysłany: 2007-04-11 21:44 w odpowiedzi na komentarz #2
tylko, że c64 samo się nie przeskoczy, kość muzyczna wprawdzie najlepsza z 8bitówek ale oglądać tą samą grafę od 20 lat już mi trochę obrzydło (chociaż nie jest tak tragicznie z grafą jak na spectrumach ). Szkoda, że scena komodowska nie wykorzystuje potencjału VDC z c128 ewentualnie Teda z C116.
-
komentarz #4 wysłany: 2007-04-11 23:45 w odpowiedzi na komentarz #3
ale oglądać tą samą grafę od 20 lat już mi trochę obrzydło
No niestety ale BreakPoint to rasistowskie party które uznaje że tylko PC może być prezentowane w dzisiejszym konfigu, a inne platformy zmusza do robienia produkcji na sprzęt sprzed 20 lat. Ja się bardzo dziwię że znalazło się aż dziesięć amigowych produkcji i jedyne co mnie nie dziwi to fakt żałosnego ich poziomu (tu zdaję się na relację innych, gdyż sam nie miałem okazji oglądać żadnego demka). Moim zdaniem Amigowcy albo powinni bojkotować BreakPoint, albo też jawnie nawoływać, do zrobienie PC demo compo które musiałoby chodzić na 486.
-
komentarz #5 wysłany: 2007-04-12 08:56 w odpowiedzi na komentarz #4
Fajnie by bylo zobaczyc nowe demo na Amige One, czy chocby karty PowerPC, ale amigowa scena to obecnie juz tylko AGA i 68k. A moze to i dobrze? Takie produkcje sa chyba jednak blizsze tej prawdziwej w moim rozumieniu scenie, czyli wyciaganiu ze sprzetu rzeczy niemozliwych. Obawiam sie jednak, ze tym razem te AGAtkowe dema maja niski poziom, co widac zreszta po ocenach na A.D.A.
-
komentarz #6 wysłany: 2007-04-12 09:06
Senzala - naprawde malo brakuje, aby zadzialalo na mojej micro Amidze One. Tytulowy ekran mozna obejrzec. Ma byc podobno jeszcze inna wersja - zobaczymy, moze ona ruszy.
-
komentarz #7 wysłany: 2007-04-12 09:07 w odpowiedzi na komentarz #2
Pod VICE Desert Dream niestety nie chce mi ruszyc.
-
komentarz #8 wysłany: 2007-04-12 09:45 w odpowiedzi na komentarz #7
A moze Frodo pod WOSa? Probowal ktos z Was uruchomic pod OS4?
-
komentarz #9 wysłany: 2007-04-12 09:53 w odpowiedzi na komentarz #8
A po co pod WOSa? http://os4depot.net/share/emulation/computer/frodo.lha
-
komentarz #10 wysłany: 2007-04-12 10:00 w odpowiedzi na komentarz #5
amigowa scena zrobila by demo i na ppc (powiedzmy wos żeby ruszyło wszędzie) ale organizatorzy BreakPoint w wymaganiach do amiga demo compo podali 68k i agę
-
komentarz #11 wysłany: 2007-04-12 10:09 w odpowiedzi na komentarz #10
Obawiam sie, ze niestety (bo sam chcialbym dem PPC only) jest to dyskusyjna teza. Tu jednak powinien sie wypowiedziec ktos bardziej zwiazany z obecna amigowa demo scena.
-
komentarz #12 wysłany: 2007-04-12 12:51 w odpowiedzi na komentarz #8
A moze Frodo pod WOSa? Probowal ktos z Was uruchomic pod OS4?
Ja zapomniałem o Frodo wiele lat temu i radzę tak zrobić każdemu kto ma sprzęt zdolny do uciągnięcia VICE. VICE to po prostu klasa światowa i naprawdę ciężko jest znaleźć produkcję która by pod nim nie poszła. Zapewniam że Desert Dreams pod nim działa (zdążyłem już to sprawdzić), kwestia tylko w odpowiedniej konfiguracji emulatora.
-
komentarz #13 wysłany: 2007-04-12 13:00 w odpowiedzi na komentarz #11
Obawiam sie, ze niestety (bo sam chcialbym dem PPC only) jest to dyskusyjna teza.
5 - 6 lat temu były takie party, że na siedem wystawionych produkcji, sześć było pod PPC. Wówczas czołowe imprezy scenowe jak The Party, Assembly czy Mekka nie dyskryminowały Amigi. Tymczasem teraz został tylko Breakpoint, który nakłada jakieś sztuczne ograniczenia typu 060 & Aga. Przecież niemal każdy aktywny Amigowiec ma dziś konfig daleko lepszy i PPC bądż karta GFX nie jest od dawna niczym niezwykłym. Dlatego dziwię się że nikt się przeciwko temu nie buntuję i taki np. Kiero pokornie robi demko na 68k i Agatę, choć produkcję dla PPC i GFX robił już chyba z 7 lat temu.
-
komentarz #14 wysłany: 2007-04-12 13:06 w odpowiedzi na komentarz #12
kwestia tylko w odpowiedniej konfiguracji emulatora.
Jakies wskazowki?
-
komentarz #15 wysłany: 2007-04-12 16:24 w odpowiedzi na komentarz #13
... Tymczasem teraz został tylko Breakpoint, który nakłada jakieś sztuczne ograniczenia typu 060 & Aga. ...
Ja sadze, ze nie do konca tu organizatorzy sie "wylozyli" (chyba, ze jest to w stanie ktos potwierdzic?). Uwazam, ze spraw ma sie dwojako. Po pierwsze nikt nie kwapi sie pisanie pod jakies podsystemy (mam tu na mysli WarpOSa, czy to PowerUPa), gdzie jest podobno wiecej "abstrakcji" niz programowania, a po drugie czas w ktorym znajduje sie Amiga klasyczna raczej nawiazuje bardziej do oldskoolu, czyli bez jakichs technicznych "perelek" a'la BPPC/CSPPC (czyt. najszybsze 68k+64MB). Ci, ktorzy wracaja po latach do Amigi przypuszczam, ze w wiekszosci nie wiedza co to wlasnie za karty z PPC (albo i wedza, ale wola sie tego nie lapac) i pewnie scena tez to przezywa.
Dlatego dziwię się że nikt się przeciwko temu nie buntuję i taki np. Kiero pokornie robi demko na 68k i Agatę, choć produkcję dla PPC i GFX robił już chyba z 7 lat temu.
Sadze, ze Kiero raczej sie kierowal jakims wewnetrznym "artyzmem" a nizeli przymuszaniem ze strony organizacji BP'07.
-
komentarz #16 wysłany: 2007-04-12 16:40 w odpowiedzi na komentarz #15
o tak, programowanie w assemblerze 68k pod kosci aga musi być strasznie kuszące
-
komentarz #17 wysłany: 2007-04-12 16:57 w odpowiedzi na komentarz #16
o tak, programowanie w assemblerze 68k pod kosci aga musi być strasznie kuszące
Moze nie dla Ciebie, ale dla ludzi, ktorzy lubia "zylowac" kod i wykazac sie swoimi umiejetnosciami pewnie nie jest kuszace, ale co najmniej satysfakcjonujace. Osoby na scenie nawet robia szroty w KarateScripcie (a i ten moze dosc duzo chociaz z assemblerem 68k jako takim nie ma bezposredniej stycznosci wzgledem uzytkownika) i sie tym jakos nie przejmuja. Widac, ze istota sceny jest Ci obca... a moze tak wolisz?.
-
komentarz #18 wysłany: 2007-04-12 17:13 w odpowiedzi na komentarz #17
Desert Dream działa pod Vice... na PC hehe. Trzeba by było pogrzebać w opcjach podejrzewam. Może ustawić odpowiednią emulację stacji dysków? Niektóre programy lubią sie wywalać pod emulacją "nowszych" napędów. Na pewno mi się demko wywala pod 1581. Pod wersją 1571 chodzi bez problemów.
-
komentarz #19 wysłany: 2007-04-12 23:03 w odpowiedzi na komentarz #3
Sorki, ze tak sie wtrace i spytam, co lepszego w calosci osiagow oferuje VDC lub TED od VICa ? VDC nic lepszego ponad taktowanie 2 MHz (czyli szybkosc), rozdzielczosci 640x200 i wlasnego blittera do szybkiego kopiowania danych z dedykowanej pamieci nie posiada. Nawet sprajtow nie ma. Teoretycznie paleta kolorow to 8 kolorow w 2 odcieniach kazdy, ale jakos zawsze widzialem w UltraHires monochrom (gdy mialem diesla). Mozliwe, ze trzebaby uzyc tricku z przerwaniami do kolorowej teczy lub specjalnych trybow z okreslona liczba kolorow w linii i ograniczenia uzywania kolorow do jakichs blokow. Jakos programisci nie zawsze lubili C128.... A o TEDzie juz nie wspomne. Teoretycznie masz 127 kolorow, ale sprajtow 0 i przy okazji muzyka fatalna (bo zintegrowana ;-D). Pewnie, ze dla samych efektow kolorystycznych daloby sie zrobic cos ladniejszego, niz na C-64, ale liczy sie "overall", ktory pewnie w sumie bylby nieco gorszy, niz na starym, poczciwym C64.No i TEDa lepiej byloby wykorzystac na Plus/4, niz 116.
-
komentarz #20 wysłany: 2007-04-12 23:16 w odpowiedzi na komentarz #14
Jakies wskazowki?
Ja zaptaszkowałem opcje true drive emulation oraz dodaem 512KB ramu. Być może wystarczy tylko jedna z tych dwóch rzeczy, przyznam szczerze że nie sprawdzałem. Aha używam wersji od Amidoga, te najnowsze kompilacje dostępne na oficjalnej stronie VICE, ponoć mają problemy z AmigaInput, więc ich nie sciągałem.
-
komentarz #21 wysłany: 2007-04-13 02:22 w odpowiedzi na komentarz #20
Nie mialem wlaczonej emulacji stacji dyskow - ale ze mnie lamer. Teraz demo pod ViCE dziala pieknie.
-
komentarz #22 wysłany: 2007-04-13 15:09 w odpowiedzi na komentarz #20
Ja mam najnowsza wersje i juz nie ma problemow z AI.
- Discord
-
Online: 8
- Adam_M
- Cizar
- IMPBot
- juen
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze