Robert Szacki ogłosił na swojej stronie konkurs na mapę do gier: Gloom i Alien Breed 3D II. Za pierwsze miejsce można otrzymać 200 zł!
Dodano: 2012-08-29 08:33, Autor: st, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 8766
Konkurs na mapę do gier: Gloom i Alien Breed 3D II
- Discord (online: ) «»
-
Online: 14
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- h...
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- piotrniz
- spazma
- SZAMAN
-
komentarz #1 wysłany: 2012-08-29 11:48
Dziękuję za opublikowanie informacji o moim konkursie. Niestety mimo, że pierwszy konkurs (na grę tekstową) okazał się całkiem udany (po miesiącu od publikacji zgłosiło się dwóch uczestników) to nie jestem pewien czy i tym razem konkurs się uda. Moje obawy wynikają z tego, że po prostu ostała się niewielka liczba fanów tych gier, a jeszcze spośród nich należy wynaleźć map-makerów. Ja przynajmniej jestem dużym fanem edycji i modyfikowania gier (jak i pisania własnych) to jeśli konkurs nie wypali, sam stworzę i umieszczę swoje mapy
P.S. Jeśli ktoś widzi "krzaczki" na mojej stronie niech sobie ustawi kodowanie w przeglądarce na UTF-8. Chciałbym też zawiadomić, że na mojej stronie widać niewielki zbiór informacji, które w rzeczywistości leżą na serwerze. Potrzebuję tylko trochę czasu by to uporządkować i zrobić stronę z prawdziwego zdarzenia.
-
komentarz #2 wysłany: 2012-08-29 13:34 w odpowiedzi na komentarz #1
"nie jestem pewien czy i tym razem konkurs się uda"
Problem polega na tym, że nie ma w języku polskim artykułu jak tworzyć mapy dla tych gier.
Nie każdy zna angielski czy ma ochotę metodą prób i błędów eksperymentować z mapami.
Widzisz gdybyś napisał artek jak krok po kroku tworzyć mapę do gry Gloom to napewno bym wziął
udział w konkursie. Tak zamiast tworzyć coś dla Amigi klasycznej zabrałem się ostatnio za tworzenie gier
Flash dla Peceta za pomocą programu Stencyl. Swoją drogą świetny program o potężnych możliwościach,
łatwo tworzy się w nim proste gry. Parę moich prostych gier jest tu: http://leon.site90.com/Stencyl/
Pliki z końcówką swf możesz bez problemu otworzyć w przeglądarce a pliki z końcówką stencyl możesz
wczytać do programu Stencyl i tworzyć kolejne mapy do gier. Gdybyś coś na wzór tego programu napisał
dla Amigi chętnie bym Ci zapłacił. Pozatym mam wiele pomysłów na fajną grę dla Amigi ale sam nie jestem
w stanie wszystkiego zrobić. Ostatnio też planowałem zabrać się za Backbone ale w nim chyba tylko można
tworzyć platformówki a to dla mnie trochę za mało. Aktywnych amigowców w Polsce jest naprawdę sporo
moglibyśmy stworzyć wszyscy razem nie jeden program czy grę ale przez brak jakichkolwiek działań nie mamy
nic. Nie każdy potrafi programować ale narysować jakąś grafikę czy tworzyć mapy jak ma opis to już tak.
-
komentarz #3 wysłany: 2012-08-29 16:34
Ciekawy pomysł szkoda , że talentu nie mam
-
komentarz #4 wysłany: 2012-09-01 18:11 w odpowiedzi na komentarz #2
Bez przesady. Instrukcje do edytorów map do Glooma i Alien Breeda 3D II są dołączone razem z edytorami, co z tego że w języku angielskim, obecnie języki obce są obowiązkowe już w szkole podstawowej, więc angielski nie powinien sprawiać trudności !
-
komentarz #5 wysłany: 2012-09-01 18:19 w odpowiedzi na komentarz #3
Czemu zakładasz z góry, że nie masz talentu do robienia map. Próbowałeś już uruchamiać któryś z edytorów do tych gier? Edytor do Glooma jest całkiem łatwy w obsłudze. Jeśli chodzi o talent, to trzeba umieć zaciekawić gracza jakimś interesującym układem pomieszczeń i korytarzy oraz rozłożeniem przeciwników i przedmiotów.
-
komentarz #6 wysłany: 2012-09-01 23:01 w odpowiedzi na komentarz #5
Jestem "tymczasowo" pozbawiony swojej Amigi która teraz czeka na wymianę kondensatorów Na UAE Gloom Deluxe mi się wiesz po kilku poziomach albo przy wczytywaniu , ale kombinuje z ustawieniami. Lecz Gloom Classic chodzi całkiem ok Mapy robiłem do Twierdzy. Btw myślę że Amiga Klasyczna z PPC i kartą GFX Twierdzę 1 by uciągneła
-
komentarz #7 wysłany: 2012-09-02 08:41 w odpowiedzi na komentarz #5
Uruchomilem edytor do Glooma (mam Gloom Deluxe) na WinUae . http://www.fotoszok.pl/upload/deff85ed.gif
Po wczytaniu dowolnej mapy np. "com2_4" czy "com4_3" w edytorze pojawia sie wybrana mapa.
Niestety po kliknieciu "map-test" wczytuje sie zawsze 1 poziom z gry Gloom.
Inny problem budowanie sciany. Wybieram 'add wall' i klikam lewym przyciskiem myszy w edytorze i nic nie moge narysowac, nawet spacja nie pomaga. Za to po wybraniu "del wall" moge z latwoscia kasowac sciany z gotowej wczytanej mapy. Dodam tylko ze zmienilem nazwe oryginalnego katalogu maps z gry Gloom Deluxe na inna a do katalogu z gra przekopiowalem katalog z mapami z edytora.
-
komentarz #8 wysłany: 2012-09-02 09:16 w odpowiedzi na komentarz #7
1. Zanim zaczniesz dodawać ściany musisz załadować i wybrać teksturę. Robisz to poprzez guziki "Load" i "Pick" pod napisem "Textures".
2. Nie jestem pewien jak działa testowanie mapy z poziomu edytora (musiałbym sprawdzić). Wiem za to jak uruchomić żądaną mapę: w katalogu "misc" Glooma znajduje się plik tekstowy o nazwie "script". Zajrzyj do niego a w mig będziesz wiedział jak wprowadzić własne mapy do gry. Wystarczy podmienić nazwy map na własne.
Jeśli pojawią się jakieś kolejne wątpliwości to pisz. Zastrzegam, że sam bawiłem się edytorem dość dawno temu, zrobiłem kilka map, teraz musiałbym na nowo do niego zasiąść.
-
komentarz #9 wysłany: 2012-09-03 09:18 w odpowiedzi na komentarz #8
Wiesz moze jak powiekszyc "siatke" zeby pola byly ze 2 razy wieksze? Trudno czasem trafic kursorem w planowane miejsce. Kolejne pytanie czy mozna ustawic siatke wieksza niz 32x32 pola?
Ostatnie pytanie dotyczace "dziur" w scianach. Po narysowaniu (korytarza) 2 pionowych kresek na zielonej siatce i zamknieciu u gory pozioma kreska podczas gry w tym miejscu widac dziure w scianie jak na rysunku: http://www.fotoszok.pl/upload/84a864e5.gif Niezaleznie czy narysujemy kreske jak na rysunku 1 czy 2. W pierwszym przypadku dziura bedzie po obydwu stronach drzwi a w drugim przypadku dziura bedzie raz sie pojawiac raz znikac w trakcie przyblizania sie do drzwi. Jak mozna ten problem rozwiazac?
-
komentarz #10 wysłany: 2012-09-03 13:55 w odpowiedzi na komentarz #9
Trudno mi jest w tej chwili pomóc, bo nie do końca rozumiem problem przed jakim stanąłeś. Z tego co udało mi się zrozumieć:
1. Pamiętaj, że ściany są jednostronne, oznacza to, że są widoczne tylko z jednej strony, tej, po której jest taka mała kreska postopadła do ściany. Żeby były widoczne z obu stron należy zrobić bryłę gdzie kreski są skierowane na zewnątrz. Żeby automatycznie zamknąć bryłę, którą się rozpoczęło należy nacisnąć spację. Wtedy ostatni i pierwszy punkt bryły zostaną połączone.
2. Siatki nie można powiększyć, ani zwiększyć pola edycji.
Mam nadzieję, że pomogłem, daj znać jeśli
-
komentarz #11 wysłany: 2012-09-04 01:42 w odpowiedzi na komentarz #10
Niestety dziury w ścianie są wynikiem błędu w edytorze.
Wszystko wyjaśniłem na tym obrazku: http://leon.site90.com/Amiga/mapka.gif
Tutaj możesz pobrać opisaną mapę i sam zobaczyć: http://leon.site90.com/Amiga/map1_1
Pytanka odnośnie konkursu. Czy można wysłać więcej niż jedną mapę na osobę?
Z ilu poziomów ma się składać mapa? Czy 1 mapa mieszcząca się w oknie edytora wystarczy?
Edytor już opanowałem wraz z teleportacją, otwieraniem drzwi, zmianą napisów pomiędzy poziomami.
Chciałbym jeszcze wiedzieć jak zmienić wygląd broni, potworów czy ekranu tytułowego do kolejnych poziomów.
Za kilka dni jak znajdę więcej czasu to przysiądę do tworzenia mapy.
Jakby ktoś miał jakieś pytanka to może śmiało zadawać.
-
komentarz #12 wysłany: 2012-09-04 09:25 w odpowiedzi na komentarz #11
Mam ze 3 różne wersje AB3DII i w żadnej nie ma edytora. Poratuje ktoś ?
-
komentarz #13 wysłany: 2012-09-04 21:08 w odpowiedzi na komentarz #12
Jak się domyślam, masz grę zainstalowaną za pomocą WHDLoad. Edytor znajdziesz w wersji gry na dyskietkach. Jest instalator edytora na którejś z dyskietek.
Prócz tego na Aminecie znajduje się usprawniony edytor do tej gry:
http://aminet.net/package/game/edit/AB3Dedit
-
komentarz #14 wysłany: 2012-09-04 21:26 w odpowiedzi na komentarz #11
Jeszcze nie patrzyłem na Twoją mapkę, ale domyślam się że nie może być temu winny edytor. Nie jest on wolny od kilku usterek, ale błąd takiego kalibru chyba nie może mieć miejsca. Chyba niepoprawnie skonstruowałeś tę ścianę.
Cieszy mnie, że opanowałeś już obsługę edytora.
Zmiana postaci przeciwników i przedmiotów jest możliwa, jest dołączony odpowiedni program do tego. Pamiętam, bo przerobiłem kiedyś np. marines'ów na pająki
Co do obrazków to już trudniejsze zadanie, trzeba być zaopatrzonym o ile pamiętam w odpowiedni kompresor danych (chyba CrunchMania).
Jeśli będziesz miał gotową pracę to śmiało ją przesyłaj. Jeśli chodzi o nagrody to o ile wiem, mieszkasz za granicą, więc może być problem z przekazem pocztowym. W pierwszym konkursie rozesłanie nagród nie stanowiło problemu, bo obaj uczestnicy byli z Polski. Przelew bankowy bądź PayPal nie budzą już takich emocji jak odbiór pieniędzy od listonosza Z tego też powodu póki co nie publikuję informacji o konkursie na zagranicznym forum.
Mam nadzieję, że ktoś jeszcze się zgłosi i zacznie pracę, bo póki co tylko Was trzech (Ty, Adam i Mikołaj) jest zainteresowanych z czego Ty zacząłeś pracę z edytorem Życzę Ci powodzenia w tworzeniu mapy!
-
komentarz #15 wysłany: 2012-09-04 21:45 w odpowiedzi na komentarz #14
Robercie ja biorę udział w konkursie nie ze względu na nagrody ale dla przyjemnosci.
Jeśli wygram jakąś kwotę to planuję ją przeznaczyć na jakiś amigowy projekt.
Także nie martw się listonoszem czy mnie znajdzie w Irlandii.
Dzięki, że życzysz mi powodzenia w tworzeniu mapy, na pewno się przyda ale jak na razie
nie mam pomysłu na ciekawą mapę.
-
komentarz #16 wysłany: 2012-09-05 08:34 w odpowiedzi na komentarz #14
Może jakieś rady na początek ? Spróbuję się tym pobawić, ale bez jakiegoś tutoriala łatwo nie będzie
-
komentarz #17 wysłany: 2012-09-05 08:45 w odpowiedzi na komentarz #13
Edytor z tego linku umieszczam w katalogu z grą i przy uruchomieniu pojawia się, żeby umieścić AB3D do dowolnego napędu i nic się nie dzieje
-
komentarz #18 wysłany: 2012-09-06 14:35 w odpowiedzi na komentarz #1
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie edytora.
Jak używa się przycisków: PUKE, USE TYTS, CHANGE TYT, ROTATE, MORPH, LOCK?
Krok po kroku co trzeba po kolei wybierać.
Czy można jakoś poprawić wyświetlanie tekstury podczas gry?
(poza używaniem tej samej palety kolorów co ma bron czy potworki)
Użyłem obrazka w 32 kolorach, podczas gry widać max. 10 kolorów.
Przykład: leon.site90.com/Amiga/MonalisaGloom.gif
Wybieranie tekstury
Po wybraniu szerokości tekstury (32) mogę zaznaczyć połowę tekstury.
Jak mogę zaznaczyć drugą połówkę tekstury (prawą zamiast lewej)?
Przykład: http://leon.site90.com/Amiga/tekstura.gif
Przezroczystość
Z opisu wyczytałem, że jest 7 efektów przezroczystości.
Używając palety kolorów 250...251. (dlaczego od 250 do 251 a nie do 255?)
250 : cyan, 251 : purple, 252 : yellow, 253 : blue, 254 : green, 255 : red. (czyżby 7 to black?)
W opisie jest napisane, że wszystkie piksele rysowane w tych kolorach będą w około 50% przezroczyste.
Jak wybać np. "250 : cyan" na PPaincie czy DPaincie żeby osiągnąć 50% efekt przezroczystości?
Ja używam efektu przezroczystości 100% przez wybranie DOWOLNEGO koloru tła.
Dlatego chciałbym też wiedzieć jak zrobić przezroczystość na 50%.
Gdybym dostał odpowiedzi na te pytania to mógłbym na dniach napisać artykuł o edytorze,
zachęcając jednocześnie niezdecydowane osoby do wzięcia udziału w konkursie.
-
komentarz #19 wysłany: 2012-09-06 20:21 w odpowiedzi na komentarz #18
Przepraszam, ale muszę odpalić edytor i zobaczyć, bo nie jestem w stanie teraz wszystkiego tłumaczyć, zwyczajnie nie pamiętam.
-
komentarz #20 wysłany: 2012-09-06 20:23 w odpowiedzi na komentarz #17
Musisz użyć komendy ASSIGN (przypisz). Otwierasz CLI lub AmigaShell i wpisujesz
ASSIGN AB3D: Twój_katalog_z_edytorem
Gdzie Twój_katalog_z_edytorem to poprawna ścieżka: np. Work:Gry/Gloom
Jeśli chodzi o instruktaż, to z edytorem zawarta jest bardzo obszerna dokumentacja w formacie AmigaGuide!
-
komentarz #21 wysłany: 2012-09-12 21:38 w odpowiedzi na komentarz #19
Robert odpaliles juz moze ten edytor bo czekam caly czas na Twoja odpowiedz.
Ja wlasnie dlubie juz przy 3 mapce (ostatniej), idzie mi to strasznie topornie.
Do tego czeste zwiechy Glooma i inne ograniczenia jakie napotkalem po drodze.
Ile osob zglosilo juz udzial w konkursie?
-
komentarz #22 wysłany: 2012-09-13 13:15 w odpowiedzi na komentarz #21
Miło słyszeć, że pracujesz z edytorem i zrobiłeś dwie mapki ! Przepraszam, że jeszcze nie odpalałem edytora, by znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytania, ale zrobię to do końca tygodnia. Pozdrawiam!
-
komentarz #23 wysłany: 2012-09-14 22:24 w odpowiedzi na komentarz #22
Wysłałem Ci moje mapki na bun7@poczta.fm.
Czy mógłbyś w pierwszej kolejności odpowiedzieć na 2 moje pytania, które zadałem w mailu?
Dotyczące 3 rodzaju dziur idąc wzdłuż sciany oraz problem z poprawnym wyświetlaniem kolorów.
Potestuj map1_3new2 z drugiego linka dodając dowolny przedmiot i wczytaj ponownie grę.
Zauważysz mrugający kilka razy niebieski ekran i błędy w wyświetlaniu tekstur w grze.
Przy okazji gdybyś krok po kroku opisał mi jak podmienić dowolny obrazek startowy przed poziomem
(dokładnie jakim programem i jak zapisać do CrM2) to mógłbym jeszcze narysować obrazki do poziomów.
Ps. Twoja strona nie działa od wczoraj gdy próbowałem znaleźć do Ciebie maila.
-
komentarz #24 wysłany: 2012-09-15 20:55 w odpowiedzi na komentarz #23
Przekopiowałem już Twoje archiwum na CDRW, gotowe do odpalenia na Amidze. Z listu, jaki od Ciebie otrzymałem wnioskuję, że dużo wysiłku włożyłeś w stworzenie tych mapek.
Nie odpowiedziałem od razu na Twoje problemy z programem GloomED, bo sam nigdy z nim problemów nie miałem! Np. przeźroczystość działała zawsze dobrze. Tak samo z cegiełkami o szerokości innej niż 64.
Teraz z pamięci: MORPH używany jest np. przy przesuwaniu bloków ścian, ROTATE, przy obracaniu.
Jak znajdę czas w ten weekend to zobaczę Twoje mapy, w tej chwili jestem zajęty programowaniem pakietu do tworzenia gier o roboczej nazwie GameX.
-
komentarz #25 wysłany: 2012-09-18 13:49 w odpowiedzi na komentarz #23
Serdecznie Cię przepraszam Czesław, ale mam dużo spraw do załatwienia ostatnio i nie miałem czasu zobaczyć Twoich map. Sprawy te związane są z dniem 1 października kiedy to planuję wrócić na 2 rok studiów informatycznych. Jak tylko uporam się z problemami to zobaczę Twoje mapy.
-
komentarz #26 wysłany: 2012-09-19 00:13 w odpowiedzi na komentarz #25
W między czasie zredukowałem podłogę, sufit do 4 kolorów i mapka 3 już działa poprawnie.
Szkoda, że nie można używać wspólnej palety 256 kolorów dla wszystkich zestawów tekstur.
Gra prezentowałaby się wtedy naprawdę super. Sprawdz jeszcze poczte bo wysłałem
Tobie maila z poprawkami i zrób coś ze stronką bo ciągle nie działa.
-
komentarz #27 wysłany: 2012-10-01 23:31
Zaczął się rok akademicki. Jak znajdę chwilę spokoju, to przyjrzę się mapom do gry Gloom nadesłanym przez Czesława oraz pewnego anonimowego nadawcy.
-
komentarz #28 wysłany: 2012-11-21 20:34
HEJ WAŻNA WIADOMOŚĆ!
OSOBY ZAINTERESOWANE KONKURSEM PROSZONE SĄ O WYSŁANIE SWOICH FINALNYCH PRAC NA ADRES:
robert.szacki( at )gmail( dot )com
PO PRZETESTOWANIU MAP DO GIER OGŁOSZONA ZOSTANIE LISTA ZWYCIĘZCÓW.
-
komentarz #29 wysłany: 2012-11-22 04:17 w odpowiedzi na komentarz #28
Otrzymałem prace od jednego uczestnika, Czesława Mnicha, za co mu serdecznie dziękuję, czekam jeszcze (max. tydzień) na inne zgłoszenia (m.in od pewnego anonimowego nadawcy). Jeszcze jest szansa na wygranie nagród! Prócz tego można zostać sławnym i dopomóc Amidze!
-
komentarz #30 wysłany: 2012-11-23 15:51 w odpowiedzi na komentarz #28
Robert, a nie myślałeś aby zrobić jakiś user-frendly edytor poziomów do Glooma, AB3D, Fears, itp?
-
komentarz #31 wysłany: 2012-11-23 16:43 w odpowiedzi na komentarz #30
Te co są, są user-friendly w wystarczający sposób, trzeba tylko przeczytać wyczerpującą instrukcję, ale nie każdemu się chce (co jest błędem).
Ja jestem autorem, jeśli tego nie wiesz, autorem edytora do gry Benefactor autorstwa D.I./Psygnosis. Rozpracowałem też generator terenu do gry Dune 2 i jeszcze parę rzeczy (choć było to jeszcze gdy byłem młody i zdolny).
Obecnie (od 23 roku życia) leczę się ze schizofrenii i zapału troszkę mniej jest do robienia...
-
komentarz #32 wysłany: 2012-11-23 20:26 w odpowiedzi na komentarz #31
Wiem, że masz na swoim koncie edytory do gier, stąd pytanie do Ciebie o edytor do gier 3D.
Mówiąc user-frendly miałem na myśli intuicyjny edytor, który nie wymaga do postawienia klku ścian przeczytania obszernej dokumentacji. Zauważyłeś że w wielu przypadkach użytkowniku odtrąca toporność edytora. Proponuje by tak ułatwić użytkownikom tworzenie leveli. Edytor poziomów do Glooma pod WB w ramach bounty?
-
komentarz #33 wysłany: 2012-12-02 20:11
ZAWIADOMIENIE:
Zawiadamiam z przykrością, że konkurs pozostaje nierozstrzygnięty, powodem jest niewybredny żart, jakim stała się bez wątpienia praca konkursowa jednego z uczestników (Czesława Mnicha). Czesław, nie musiałeś zadawać sobie trudu (o ile cokolwiek w to włożyłeś), by załączać te psychodeliczne tekstury do pracy. Niestety, ale trafiłeś na bardzo wrażliwego człowieka, którego to mocno zabolało, nawet nie wiesz jak. I Ty liczyłeś, że odpowiem na ten grad listów, jakim mnie zalałeś z wydawało się poważnymi problemami. Teraz wiem, że dobrze zrobiłem nie odpisawszy.
-
komentarz #34 wysłany: 2012-12-06 07:37 w odpowiedzi na komentarz #33
"Czesław, nie musiałeś zadawać sobie trudu (o ile cokolwiek w to włożyłeś)"
Chyba raczysz sobie teraz żartować. Przez ostatnie 3 miesiące (od 2 września) poświęciłem blisko 200 godzin
na tworzenie map, poznawanie edytora Maped, rysowanie tekstur czy pisanie artykułu o edytorze i Ty masz
jeszcze czelność mi pisać, że nie zadałem sobie trudu? Nawet nie wiesz jak się mylisz.
"by załączać te psychodeliczne tekstury do pracy" Jakie psychodeliczne tekstury?
Przecież te tekstury pochodzą z oryginalnej gry Gloom Deluxe i dodatkowo były dołączone do edytora Maped
na Twojej stronie! Jeżeli tak Ciebie drażniły to mogłeś je skasować ze swojego archiwum. Ja tam nic złego
w nich nie widzę i pewnie inni gracze również. Ot zwykłe rysunki. Może jeszcze będziesz miał do mnie
pretensje o to, że podczas wczytywania gry Gloom na ekranie tytułowym pojawia się komiksowa postać
obrazująca demona czy pentagram? Człowieku zejdź na ziemię.
Uważasz się za wrażliwego człowieka a nie przeszkadza Ci zabijanie w grze różnej maści potworów,
które przed śmiercią w widowiskowy sposób rozrywane są na kawałki. Gdzie tu jest logika?
Poza tym wiele razy Tobie pisałem o problemach na jakie natrafiałem podczas pracy z programem to
nawet nie raczyłeś odpisywać na moje maile. No bo i po co? Wolałeś mieć mnie głęboko w .... poważaniu.
Jak się później okazało to nie tylko mnie. Wiele osób mi pisało na priva odnośnie Twojego zachowania,
że jesteś kompletnie niepoważną osobą, która nie tylko nie odpisuje na maile ale również bawi się ludźmi
testując na nich swoje chore gierki. Tylko, że te osoby po kilku zlewkach z Twojej strony dały sobie spokój
a ja jak widać byłem bardziej cierpliwy i wyrozumiały od innych w stosunku do Twojej osoby. Taki już jestem,
że jak coś zaczynam robić to kończę nawet jak inni rzucają przysłowiowe kłody pod nogi. Ty zaś potrafisz
tylko obiecywać i na obietnicach Twoje gadanie zawsze się kończy. Potem jeszcze się dziwisz, że wszyscy
na około z Ciebie się śmieją a to tylko dlatego, że jesteś kompletnie nieodpowiedzialną osobą z którą
szkoda nawet rozmawiać bo nie liczysz się ze zdaniem innych. Wiele razy tutaj czy na PPA pisały do Ciebie
osoby, które próbowały Tobie pomóc dzieląc się zarazem merytorycznymi uwagami odnośnie Twoich
projektów i za każdym razem nie liczyłeś się z ich zdaniem. Nie wiem czemu ma to służyć?
Nie rozumiem też dlaczego zakładasz tyle nowych tematów odnośnie swoich projektów jak nie masz
ochoty odpowiadać na komentarze. Może dzięki temu chciałeś być w centrum uwagi?
Brawo!! muszę przyznać, że swój cel osiągnąłeś w 100%! Brawo Robercie! Może teraz jak jesteś w
centrum uwagi masz coś mądrego do powiedzenia w tym temacie? Słucham.
Po Twoim zachowaniu można dość do jednego wniosku, że Twoi rodzice nie nauczyli Ciebie
odrobiny szacunku do innych osób. Jest to bardzo smutne nawet nie wiesz jak.
Wracając do moich map, które Tobie wysłałem. pisałeś, że: " trzeba umieć zaciekawić gracza jakimś
interesującym układem pomieszczeń i korytarzy oraz rozłożeniem przeciwników i przedmiotów" i tak właśnie
wyglądają moje mapy. Na każdej mapie występują sekretne komnaty. Potworków, przedmiotów też im
nie brakuje a poziom trudności jest odpowiednio zróżnicowany. Dodatkowo wprowadziłem interesujący
moim zdaniem układ pomieszczeń. Pierwszy poziom zaczyna się w podziemiach i chodzimy po labiryncie.
Kolejny poziom zaczyna się w bibliotece położonej nad labiryntem, która jest prawie wierną kopią jednego
starego dworku w Polsce (Opatowek). Po ukończeniu poziomu opuszczamy bibliotekę i wychodzimy
na miasto. Akcja dzieje się niedaleko rynku we Wrocławiu. Dużo w moich mapach jest nawiązań do
Polskiej historii z czego jestem bardzo dumny ale czego Ty nie byłeś w stanie nawet zauważyć poza
szukaniem na siłę dziury w całym czy szukaniem dowolnego pretekstu aby zdyskwalifikować moje prace
zarazem próbując mnie ośmieszyć i znieważyć przed wszystkimi czytelnikami tego portalu.
Chyba nie oczekiwałeś, że przemilczę Twój ostatni niewybredny komentarz?
Kiedy zabrałem się za tworzenie map to za wiele nie wiedziałem o możliwościach oraz ograniczeniach
programu Maped. Moje stworzone tekstury pomimo, że używały tej samej palety kolorów co zestawy tekstur
dołączone do gry Gloom nie chciały dobrze działać z moimi mapami i dlatego musiałem na początku
używać tekstur dołączonych do gry Gloom. Poza tym moje tekstury wieszały po każdym uruchomieniu gry
emulator WinUAE i to niezależnie na jakim z 3 komputerów pracowałem. Jak widzisz początki nie były łatwe
na dokładkę nie mogłem na nikogo liczyć nawet na Ciebie.
Zaliczyłem setki zwiech, wiele map przepadło podczas zapisu. Wiele osób na pewno na tym etapie
zrezygnowałoby z tworzenia czegokolwiek. Ja jednak się nie poddawałem i ukończyłem mapy do konkursu.
Ba poszedłem dalej tworząc masę innych map i gotowych przykładów, które mam nadzieję że zachęcą innych
fanów Amigi do zapoznania się z edytorem Maped. Napisałem również artykuł, który opisuje szczegółowo
tworzenie poziomów, tekstur itd. Artykuł został napisany jakiś czas temu i niebawem zostanie udostępniony.
Zainteresowane osoby będą mogły się z nim zapoznać. Naprawdę polecam.
Odnośnie moich map, które stworzyłem. Tutaj zamieszczam obrazek przedstawiający moje dodatki do gry
Gloom Deluxe. Czy ktoś poza Robertem widzi w nich coś psychodelicznego?
http://leon.site90.com/konkurs/gloom.png
Do Twojej wiadomości Robercie podaję, że moje mapy nie zawierają nawet kropli krwi czy pornografii nie
ma też w nich nawiązań szydzących z jakiejkolwiek religii. No ale widzę, że musiałeś na szybko coś wymyślić
tylko po to żeby nie wywiązać się z umowy. Co mi napiszesz teraz odnośnie innych dodatków, które wysłałem
na konkurs? Też się nie nadawały? Pewnie SpongeBob miał diaboliczne spojrzenie a zespół muzyków
zamiast grać "Only Amiga" grał wg. Ciebie pewnie satanistyczne akordy. Brak mi po prostu słów na Ciebie.
Jesteś naprawdę żałosny, a i nie myśl sobie, że połakomiłem się na Twoje nagrody. Jak już wcześniej pisałem
wziąłem udział w konkursie nie po to aby zarobić ale tylko po to aby dobrze się bawić i zarazem coś ciekawego,
pożytecznego zrobić dla środowiska. Przy okazji ucząc się czegoś nowego. Ty niestety nie doceniłeś mojej
pracy ani poświeconego w to czasu. Dodam, że jestem zwolennikiem inicjatyw, które mają na celu łączenie
środowiska. Zamiast ciągłych kłótni uważam, że lepiej coś wspólnie stworzyć i cieszyć się z naszego hobby.
Może o tym nie wiesz ale to ja zaproponowałem aby na portalu eXec ogłosić informacje o Twoim konkursie.
Teraz jest mi strasznie wstyd za Ciebie, drugi raz na pewno nie popełnię tego samego błędu. Swoją postawą
potrafisz tylko zniechęcać każdego do robienia czegokolwiek czerpiąc przy tym dziką psychodeliczną radość.
Nie wróżę Ci świetlanej przyszłości. Z takim postępowaniem daleko nie zajedziesz.
"Niestety, ale trafiłeś na bardzo wrażliwego człowieka, którego to mocno zabolało, nawet nie wiesz jak."
Ciebie tak naprawdę nie zabolało to, że użyłem na pierwszej planszy tekstur z gry Gloom ale to, że oprócz mnie
nikt nie zgłosił swojego udziału w Twoim konkursie. Ale czego się spodziewałeś? Jak większość osób tutaj
nigdy nie miała styczności z tym edytorem? Dodatkowo osoby które chciałyby wziąć udział w konkursie
kompletnie olałeś. Pretensje miej teraz tylko do siebie.
"I Ty liczyłeś, że odpowiem na ten grad listów"
Osoba wychowana w zwyczaju odpowiada na listy - Ty do tej grupy osób nie należysz, bo jesteś zwykłym
chamem. Na koniec mam do Ciebie jedną prośbę, którą pewnie i tak nie spełnisz. Czy mógłbyś publicznie
pokazać wszystkim czytelnikom te psychodeliczne tekstury, na których widok o mało nie dostałeś zawału?
Niech każdy popatrzy i oceni a przy okazji się pośmieje.
Ps. Mam nadzieję, że dzisiaj od "Mikołaja" w prezencie dostaniesz pod poduszkę rózgę
bo na nic innego swoim zachowaniem nie zasługujesz.
-
komentarz #35 wysłany: 2012-12-06 17:01 w odpowiedzi na komentarz #34
Do waszej rozmowy się nie wtrącam, bo to nie moja sprawa. Chciałem tylko napisać że wygląda to dobrze, mam na myśli twoje "tynki" itp. Kiedy możemy się spodziewać artykułu?
-
komentarz #36 wysłany: 2012-12-06 17:47 w odpowiedzi na komentarz #35
Na dniach - zostanie opublikowany w nowym layoucie eXeca. Kończę właśnie pracę nad tym.
-
komentarz #37 wysłany: 2012-12-07 02:19 w odpowiedzi na komentarz #34
Jakie psychodeliczne tekstury?
Chodzi o podłogę i sufit na mapie pt. Matrix. Sprawdziłem jeszcze raz i na to nie da się patrzeć. Nie wiem po co je załączałeś.
Widzę, że znalazłeś sobie wspaniały pretekst by sobie po mnie przejechać. Pytanie dlaczego w ogóle zawracałeś sobie głowę konkursem organizowanym przez taką osobę jak ja. Skoro z góry wiedziałeś z kim masz do czynienia.
Moje obawy okazały się niestety słuszne, zażartowałeś sobie ze mnie, przez co mi jest przykro.
Moje gry nie są wcale chore, nieprawdą też jest, że nie liczę się ze zdaniem innych, jestem chamem albo co gorsza nie szanuję ludzi. To mogły Ci wmówić osoby, które niestety część z tych cech mogą posiadać i z czystej zawiści tak postąpiły. Szkoda, że z takimi osobami się zadajesz, bo pewnie to oni właśnie opowiadali te rewelacje o mnie.
Celem zorganizowania tego konkursu było zmobilizowanie ludzi do robienia czegoś dla Amigi, cel się udał po części, może nie wszystkie moje oskarżenia wobec Ciebie są słuszne i naprawdę zainteresowałeś się GloomEDem, jednak pozostał pewien niesmak.
Przykro mi też, że użyłeś strasznie nieprzyjemnych sformułowań wobec mnie. Każde zdanie w Twojej dosyć obszernej wypowiedzi to atak. Uważam, że większość z nich jest niesłusznym atakiem.
Obietnice jakie składam mają swoje pokrycie w tym co robię. Ja się staram, wszystko porusza się powoli. Finalizacja projektów to największe z wyzwań przed jakimi stanąłem. Przykładowo edytor do Benefactora planowałem przez parę lat, i dopiero w 2006 roku udało mi się pomyślnie go napisać, kompletując całość z części. Wyzwalałem się też powoli z choroby, na którą cierpię. Zatem wszystko wymaga czasu i (w moim wypadku) dobrego samopoczucia.
Co do konkursu, to najpewniej zrobię własne mapki do Glooma, czy Alien Breed, bo tak w sumie chciałem postąpić. Mój portfel zresztą nie pozwala na finansowanie nawet takich konkursów (mam 600 zł renty). Jednakże dla Twojej wiadomości nie szukałem pretekstu by konkurs anulować.
Pisząc o Twoim zachowaniu nie chciałem Ciebie poniżać, zauważ że Twój siarczysty atak jest kompletnie nieadekwatny do moich zarzutów.
Nie będę ukrywał, że jestem osobą dosyć samotną, i myślę, że wysoce kreatywną, publikowanie moich materiałów w internecie jest moim hobby, a robię to od zaledwie paru lat i nabywam doświadczenia. Niestety internet rządzi się swoimi prawami i każdemu nowemu robią otrzęsiny.
Prawdą jest, że musiałem reinstalować Windows i wszystkie Twoje listy przepadły z mojej skrzynki, dlatego prosiłem o wysłanie prac na gmaila. Dlaczego załączyłeś te tekstury, pytam się? Wszystko rozchodzi się o nie, tu nie ma żadnych podtekstów.
-
komentarz #38 wysłany: 2012-12-07 13:02 w odpowiedzi na komentarz #33
Liczysz się tylko ty i twoje emocje, prawda? Jedyną osobę która wzięła udział w konkursie można zdyskredytować bo nie podobały się 2 tekstury? I anulować konkurs - bo? Zdaje się ze były zasady, a ty dopisujesz teraz nowe. Każdy pretekst jest dobry do pokazania ego? Nie sądzę, żeby ktokolwiek i kiedykolwiek wziął udział w twoich konkursach.
Nie złośliwie ci radzę - załóż bloga.
-
komentarz #39 wysłany: 2012-12-07 14:06 w odpowiedzi na komentarz #37
Chodzi o podłogę i sufit na mapie pt. Matrix.
Robert, tak właśnie wygląda Matrix http://www.dharmasanctuary.org/2012/07/30/the-matrix/
Widziałeś ten film w ogóle? http://www.filmweb.pl/Matrix
-
komentarz #40 wysłany: 2012-12-07 16:41 w odpowiedzi na komentarz #38
Nie wiem, może się pomyliłem, ale naprawdę te tekstury to dla mnie poważna sprawa. Próbowałem zagrać w ową mapę, ale po prostu się nie dało z powodu tych tekstur, co mnie bardzo zirytowało. Pomyślałem, że ktoś chciał mi zrobić celowo przykrość. Czesław nie jest jedyną osobą, która pragnęła wziąć udział w konkursie - jest jeszcze jedna, lecz anonimowa osoba.
Uważam, że ja nie zrobiłem nic tak strasznie złego anulując konkurs z tego powodu (niemożności przetestowania konkursowej mapy), to że Czesław skrytykował mnie na forum publicznym w takim dużym liście uważam, że jest odrobinę nie w porządku, tak jakby czyhał na moje potknięcie. Sam już nie wiem, czy rzeczywiście zrobił to celowo z tymi teksturami.
Ja mogę tylko przeprosić, że nie odpowiadałem na listy Czesława odnoszące się do edytora. Sam nie miałem z nim styczności od dawna i po prostu nie byłem w stanie pomóc. Mimo to, Czesław kontynuował nagabywanie, a później napisał na forum, że nie odpowiadam na listy.
-
komentarz #41 wysłany: 2012-12-07 16:45 w odpowiedzi na komentarz #39
Oczywiście, że widziałem, bo jestem fanem kina, wszystkie trzy części. Choć ostatnio nie chodzę tak często jak dawniej. Ta feralna tekstura, o którą wszystko się rozchodzi, przypomina mi te zielone cyferki przesuwające się pionowo, ale prezentuje się to fatalnie i w tę mapę nie dało się zagrać.
-
komentarz #42 wysłany: 2012-12-07 17:53 w odpowiedzi na komentarz #41
W tej sytuacji nie można mówić o złośliwości, skoro autor w swojej mapie nawiązał do popularnego motywu z filmu, który znasz. Nie mógł się też spodziewać, że Ci się to nie spodoba.
-
komentarz #43 wysłany: 2012-12-07 21:43
Panowie - a może to eXec powinien przejąć patronat nad konkursem?
Niebawem opublikujemy świetny tekst na temat edytora i wtedy dopiero cała społeczność będzie umiała się nim dobrze posługiwać. Wtedy ogłosimy konkurs, zrobimy publiczne głosowanie nad zgłoszonymi pracami, a potem Robert wręczy swoje nagrody?
Co Wy na to?
-
komentarz #44 wysłany: 2012-12-07 22:04 w odpowiedzi na komentarz #43
Nie mam w sumie nic przeciwko.
-
komentarz #45 wysłany: 2012-12-08 03:46 w odpowiedzi na komentarz #44
"Pytanie dlaczego w ogóle zawracałeś sobie głowę konkursem organizowanym przez taką osobę jak ja.
Skoro z góry wiedziałeś z kim masz do czynienia."
Widzisz wtedy jeszcze nie do końca wiedziałem z kim mam do czynienia, ale teraz już wiem.
"Moje obawy okazały się niestety słuszne, zażartowałeś sobie ze mnie, przez co mi jest przykro."
Przestań już udawać, że jest Ci ciągle przykro bo tak naprawdę nie jest.
Przykro to może być co najwyżej mnie za to jak mnie potraktowałeś.
"Moje gry nie są wcale chore" Nie pisałem o grach tylko o Twoich zagrywkach.
"nieprawdą też jest, że nie liczę się ze zdaniem innych, jestem chamem albo co gorsza nie szanuję ludzi.
To mogły Ci wmówić osoby, które niestety część z tych cech mogą posiadać"
Za to Ty Robercie jesteś krystalicznie czysty i tych złych cech nie posiadasz prawda?
"Co do konkursu, to najpewniej zrobię własne mapki do Glooma, czy Alien Breed, bo tak w sumie
chciałem postąpić." Tutaj się z Tobą zgodzę bo to jest najlepsza opcja. Dodatkowo masz wysoką szansę na
wygranie nagród od organizatora konkursu.
"Mój portfel zresztą nie pozwala na finansowanie nawet takich konkursów (mam 600 zł renty)."
Nikt nie zmuszał Ciebie abyś cokolwiek organizował a tym bardziej sponsorował nagrody pieniężne, a jeżeli
już zaoferowałeś to powinieneś dotrzymać słowa. Takie jest moje zdanie na ten temat.
"Obietnice jakie składam mają swoje pokrycie w tym co robię."
Tym konkursem dałeś idealny tego przykład.
Piszesz, że "jednak pozostał pewien niesmak" Otóż tak Robercie pozostał niesmak bo zamiast wysłać
mi wcześniej na maila informację, że odwołujesz konkurs bo nie masz pieniędzy czy że konkurs nie warto
organizować dla jednej osoby i jakoś się ze mną normalnie dogadać oferując ot symboliczne piwko na jakimś
Amiparty w przyszłości, zarazem ogłaszając zwycięzcę konkursu i udostępniając mapki. Wtedy każdy byłby
zadowolony, ja, że wygrałem konkurs, Ty że nie straciłeś ani grosza a czytelnicy mieliby w co pograć.
Niestety wolałeś wybrać najgorszą z możliwości i teraz ponosisz tego konsekwencje.
"Jednakże dla Twojej wiadomości nie szukałem pretekstu by konkurs anulować."
Doprawdy? W takim razie zapraszam do przeczytania dalszej części mojego komentarza.
"Ta feralna tekstura, o którą wszystko się rozchodzi, przypomina mi te zielone cyferki przesuwające się
pionowo" Robercie a czy pamiętasz może jeszcze jakie mapy wysłałem Tobie na konkurs?
Mam na myśli tą, co skadała się z 3 poziomów o której pisałem w komentarzu 21, 34, którą nagrałeś na
płytkę CDRW 15 września (zobacz komentarz 24). Jeżeli dalej nie wiesz jaką mapę mam na myśli to zobacz
mój wcześniejszy obrazek (http://leon.site90.com/konkurs/gloom.png) i poszukaj 3 obraków o nazwie
"3levels" (labirynt, biblioteka, miasto). Jak dobrze wiesz to była moja GŁÓWNA PRACA na konkurs o której
do tej pory nic nie wspomniałeś. Drugą sporą a zarazem ciekawą mapą, którą Tobie wysłałem była mapa
o nazwie "Portal". Matrix był dodany tylko jako ciekawostka, pomysł na grę. Dlatego nie mogę zrozumieć
jak mogłeś zakończyć konkurs nie oceniając mojej finalnej pracy? Przecież od prawie 3 miesięcy masz ją
na dysku. Czy mógłbyś mi to wytłumaczyć?
"Uważam, że ja nie zrobiłem nic tak strasznie złego anulując konkurs z tego powodu (niemożności
przetestowania konkursowej mapy)" Faktycznie nie zrobiłeś niczego złego, zapomniałeś tylko sprawdzić
moją finalną pracę. Pozatym wszystkie mapy jakie Tobie wysłałem działają bez problemu na każdej wersji
Glooma. Z ich uruchomieniem nie ma też najmniejszych problemów. O "niemożności przetestowania" mapy
mógłbyś pisać wtedy gdyby mapy nie można byłoby poprawnie uruchomić. To, że nie podobają Ci się
kolory na jednej z map, która zarazem nie była moją główną pracą to już kwestia gustu i o to nie mogę
mieć do Ciebie pretensji.
-
komentarz #46 wysłany: 2012-12-08 11:47 w odpowiedzi na komentarz #45
@Czesław Z tych mapek Castle mi się szczególnie podoba (3 levels też wygląda fajnie)
-
komentarz #47 wysłany: 2012-12-08 12:32 w odpowiedzi na komentarz #45
Co Ty człowieku ode mnie chcesz. Głupi konkurs jest okazją do wyżycia się na mnie. Chyba domyślam się skąd czerpałeś wzór, od kilku osobistości na PPA. Nie będę już odpowiadał na Twoje ataki, bo to nie ma sensu - wiem, że nigdy nie dojdziemy do porozumienia.
Nie będę też sprawdzał Twoich pozostałych prac, po tym jak pokazałeś swój stosunek do mnie. Jako organizator powinienem Cię zdyskwalifikować, tak postąpiłby każdy organizator. Szkoda, ale utwierdzasz mnie w przekonaniu, że ten incydent z teksturami nie jest przypadkiem. Mógłbym w sumie usunąć te tekstury i zobaczyć Twoje mapy, ale ponieważ nie przejawiasz chęci zawarcia kompromisu chyba tak nie postąpię.
-
komentarz #48 wysłany: 2012-12-08 12:48 w odpowiedzi na komentarz #45
Oddaję eXecowi wszystkie prawa do konkursu. Ja mogę sfinansować jedną nagrodę - 100 zł za główną wygraną. Niech prace Czesława zostaną przeniesione na konkurs eXeca. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie konfliktu.
-
komentarz #49 wysłany: 2012-12-08 12:54 w odpowiedzi na komentarz #48
Chciałbym przeprosić zainteresowanego za całe zamieszanie. Nie wiedziałem, że dojdzie do takich konsekwencji. Mam nadzieję, że Czesław pójdzie na ugodę i weźmie udział w konkursie eXeca. Tak się składa, że ja też prawdopodobnie wezmę udział w tym konkursie (teraz będę mógł).
-
komentarz #50 wysłany: 2012-12-08 17:06 w odpowiedzi na komentarz #47
bez komentarza ...
-
komentarz #51 wysłany: 2012-12-08 18:45 w odpowiedzi na komentarz #47
"Co Ty człowieku ode mnie chcesz"
Teraz już nic od Ciebie nie chce. Liczyłem, że chociaż będziesz w stanie do końca przeprowadzić konkurs ale widzę, że nawet tego nie byłeś w stanie zrobić. Pomimo, że tylko 2 osoby wysłały do Ciebie finalne prace konkursowe przez blisko 3 miesiące aż do teraz nie miałeś ochoty ich sprawdzić. Wolałeś za to zamknąć konkurs kiedy przyszło do zapłaty. Mam nadzieję, że kiedyś taki sam numer wiwiniesz mechanikowi, któremu dasz do naprawy samochód czy ekipie remontowej powierzając swoje mieszkanie do remontu. Może wtedy nauczkę jaką dostaniesz czegoś Ciebie nauczy.
"Nie będę też sprawdzał Twoich pozostałych prac, po tym jak pokazałeś swój stosunek do mnie. Jako organizator powinienem Cię zdyskwalifikować, tak postąpiłby każdy organizator."
Co już uczyniłeś pisząc w komentarzu 33, że konkurs pozostaje nierozstrzygnięty.
"Oddaję eXecowi wszystkie prawa do konkursu. Ja mogę sfinansować jedną nagrodę - 100 zł za główną wygraną." Ja na Twoim miejscu zostawiłbym sobie te 100zł na leki. Nie piszę tego złośliwie ale biorąc pod uwagę Twoją rentę to te pieniądze niebawem mogą Ci się przydać.
Swoją drogą niewiem czy jeszcze pamiętasz to co wczoraj tutaj publicznie napisałeś odnośnie konkursu. Pozwól, że zacytuję:
@Szymon : "Panowie - a może to eXec powinien przejąć patronat nad konkursem?"
"zrobimy publiczne głosowanie nad zgłoszonymi pracami, a potem Robert wręczy swoje nagrody?"
Dla przypomnienia podam tutaj nagrody jakie były do wygrania w konkursie:
1 miejsce - 200zł
2 miejsce - 100zł
3 miejsce - 50zł
@Robert: "Nie mam w sumie nic przeciwko."
DZIEŃ PÓŹNIEJ......
@Robert: "Ja mogę sfinansować jedną nagrodę - 100 zł za główną wygraną."
W ciągu jednego dnia zmieniłeś zdanie a nowy konkurs nawet się jeszcze nie rozpoczął.
"Mam nadzieję, że Czesław pójdzie na ugodę i weźmie udział w konkursie eXeca."
Postanowiłem nie zgłaszać się do konkursu mam już dość wrażeń jak na jeden tydzień. Moje mapy i tekstury zostały już dołączone do artykułu. Można je przerabiać i używać do woli. Planuję jeszcze dołączyć osobno do pobrania tekstury wysokiej jakości 8-24bit ok. 15MB. Może komuś się przydadzą podczas tworzenia map. Na zakończenie dodam, że jeżeli zostanie ogłoszony konkurs to chętnie służę pomocą. Można do mnie śmiało pisać na maila czy tutaj na eXecu.
- Discord
-
Online: 14
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- h...
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- piotrniz
- spazma
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze