Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2012-09-17 12:03, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 4315

A A A

Quake - artykuł

Przygotowaliśmy dla Was obszerny artykuł na temat gry Quake. Autorem tekstu jest Czesław Mnich, a swoje "trzy grosze" dorzucił także Grzegorz Zdaniuk. Życzymy miłej lektury!


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 15
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Grzegorz
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2012-09-17 12:30

Film nagrany przeze mnie prezentujący QuakePalyer tj. demo gry Quake by ClickBoom na A3000 z procesorem 68060/80MHz oraz kartą graficzną CyberVision64.
Nagrany w styczniu 2010 aby przetestować moc 68060 z zegarem 80MHz a także sprawdzić stabilność procesora/pamięci i całego komputera pod obciążeniem.
Quake by ClickBoom

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2012-09-17 12:48

Po tylu latach Quake jest już tak klasyczną grą na Amigę jak Superfrog albo Mortal Kombat. Pierwszy raz na Amidze zobaczyłem go na GGUA pod PPC + BVision, w 2000 roku chyba...

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2012-09-17 12:59 w odpowiedzi na komentarz #2

Czy kultowa to nie wiem bo to byla jedynie konwersja.
Ale na pewno jeden z kluczowych amigowych "Świętych Graali" pokazujących zarówno amigowcom jak i reszcie świata, że "na Amidze też się da".
W ogóle ClickBoom specjalizował się w tego typu grach: Myst pierwsza "światowa" przygodówka z 256 kolorową grafiką przekonwertowana na Amigę, Quake - wiadomo, NightLong - "next age" point'n'click - największa objętość (3 płyty CD), wymagana karta graficzna itd.
Mam przyjemność posiadania oryginałów wszystkich gier wydanych przez tę firmę i każda z nich to prawdziwa gratka.

Szkoda, że nie uzyskali licencji na Command&Conquer (o co zabiegali) - mielibyśmy w amigowej kolekcji kolejny "światowy" tytuł, a tak zamiast tego ukazała się autorska strategia Napalm.

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2012-09-17 12:59 w odpowiedzi na komentarz #2

Duplikat - usuniety, admin.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2012-09-17 13:06

Zawsze bardzo mi się podobała grafika w Quake1. To verteksowe cieniowanie, jednolita kolorystyka. Grać nie lubiłem ale oglądać jak ktoś gra owszem. Całkiem ładnie daje ta "sześćdziesiątka" z CV64. Z 15 lat temu miałbym wypieki na twarzy oglądając to.

Odpowiedz

Phibrizzo
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2012-09-17 21:04

Quake - miodna gra, zwlaszcza w wersji multiplayer.
Do ciekawych kodow dodalbym jeszcze jeden:
NOTARGET - czyli "friendship" puki kogos nie trafie.

Odpowiedz

Discord
Online: 15
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę