Przygotowaliśmy dla Was galerię obrazków z gier FPS, które zostały przeportowane na Amigę z procesorem 68k:
Dodano: 2013-04-27 17:33, Autor: cm, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 9087
Porty gier FPS z PC na Amigę 68k
Na podstawie poniższej tabelki można zobaczyć z jakim opóźnieniem portowane były gry FPS z PC na Amigę 68k:
Nazwa gry | Producent | PC | SC | Amiga | Wersja |
Descent | Parallax Software | 28.12.1994 | 24.01.1998 | 30.03.1998 | ???? |
Doom | id Software | 10.12.1993 | 23.12.1997 | 02.01.1998 | 1.10 0.5b |
Doom II: Hell on Earth | id Software | 30.09.1994 | ??.??.???? | ??.??.???? | ???? |
Duke Nukem 3D: Atomic ED | 3D Realms | 30.11.1996 | ??.??.???? | 11.09.2003 | 0.3 |
Heretic | Raven Software | 23.12.1994 | 11.01.1999 | 20.01.1999 | 0.1 |
Hexen: Beyond Heretic | Raven Software | 30.10.1995 | 11.01.1999 | 28.01.1999 | 0.1 |
Quake | id Software | 22.06.1996 | 22.12.1999 | 19.03.1998 | demo |
Quake II | id Software | 09.12.1997 | 21.12.2001 | 21.03.2013 | ???? |
Strife | Rogue Entertainment | 31.05.1996 | ??.??.???? | 10.03.2013 | 1.0 |
Wolfenstein 3D | id Software | 05.05.1992 | 21.07.1995 | 20.03.1999 | ???? |
PC - wersja gry dla systemu MS-DOS/Windows
Amiga - wersja gry dla systemu AmigaOS3.x
SC - source code (upubliczniony kod źródłowy gry)
Niestety jak widać nie udało nam się skompletować wszystkich dat - dlatego prosimy Was o zamieszczanie informacji na ten temat w komentarzach, najlepiej potwierdzonych stosownym linkiem.
Kompletując daty natrafiliśmy na spore trudności - w sieci można natrafić bowiem na różne informacje. Czasami różnica w datach wynosi jeden dzień, a czasami miesiące. Oczywiście pamiętajcie o tym, liczą się wydawania tych gier w Europie (w USA pojawiły się w większości wypadków szybciej).
-
komentarz #1 wysłany: 2013-04-27 22:30
Jakoś w ogóle nie czuję blusa patrząc na te zrzuty.
-
komentarz #2 wysłany: 2013-04-27 22:36
Rewelacyjne tytuły. Legendarne ! ID Software rządziło w tamtych czasach. Dla mnie kawał gamingowej historii i masa wspaniałych wspomnień. Szkoda, że na Amigę nie ukazały się równolegle do PC
-
komentarz #3 wysłany: 2013-05-03 10:43
Leon a te obrazki z boku to są wersje z PC czy Amigi +GFX? Nieźle się prezentują.
-
komentarz #4 wysłany: 2013-05-04 13:19 w odpowiedzi na komentarz #3
Tak te gry wyglądają na klasyku. Quake i Quake2 to wersje GL czyli musisz mieć kartę graficzną w amidze.
-
komentarz #5 wysłany: 2013-05-06 21:09 w odpowiedzi na komentarz #1
Ja nie czuję bluesa widząc dzisiejsze symulatory zabijania typu Battlefield 3... Przez dwa dni zmęczyłem pierwszy level z tej gry : <http://www.youtube.com/watch?v=CSJABg-wJgo Hexen w odsłonie doomsday engine wygląda rewelacyjnie...Szkoda źe nie ma portu DoomsdayEngine na AOS 4.x czy Mosa...
- Discord
-
Online: 7
- AmiKit
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze