eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

czwartek, 21. września, 2017, 01:43

Dodano: 2013-07-06 08:41, Autor: cm, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 1776

A A A

Enforce na AGA

Pod koniec lat 90-tych ukazało się na Amigę demo gry FPS o nazwie Enforce. Mamy dla Was obrazki oraz materiał wideo z wersji AGA:


Na filmie widać grę w działaniu na komputerze Amiga 1200, Blizzard 1260 (50 MHz), AGA, 64 MB RAM, OS 3.9, CF2IDE i Indivision AGA:


Powstała także wersja wspierająca kartę graficzną z układem Virge i to z niej pochodzą (takie jak niżej) ładne obrazki w rozdzielczości 640x480, w 15 bitach z wygładzaniem tekstur metodą "bilinear filtering". Można je było zobaczyć m.in. w polskim Magazynie Amiga, czy w ACS.

Enforce

Wydaje się, że docelowo gra właśnie miała działać na 060 i karcie graficznej. Na AGA i 040 pokazywała już jednak "pazurki" co było ogromną sensacją w tamtym czasie, gdy jeszcze nie mieliśmy na Amidze gry Quake, a większość amigowców używała nadal oryginalnych układów Commodore.

Zresztą przekonajcie się sami, wersje 0.1 i 0.2 są na Aminecie.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

Ankieta: Jaka jest najlepsza strategia wojenna na Amigę? «»
Tym razem pytamy Was o ulubioną strategię wojenną na Amigę, wytypowaliśmy 20-cia tego typu pozycji. W polu "Inne" istnieje możliwość wpisania także swojej propozycji.
Ankieta aktywna do: 2017-09-23
Nexus
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2013-07-06 10:55

Odpaliłem sobie właśnie demko w wersji 0.2 na A1200 z 060/50MHz. Chodzi wspaniale na całym ekranie. Program preferencji też znakomicie zrobiony. Kurcze, gdyby to dokończono byłby z tego megahit na Amigę. Dorównuje to Quake pod względem złożoności, ale wyprzedza pod względem szybkości.

Teraz marnotrawi się cały "power" komputerów na te żałosne porty, moda po "Zagładzie" czyli grze Doom, mielibyśmy wspaniale szybkie i super użyteczne oprogramowanie gdyby programiści skupili się na natywnych programach. Ci jednak są głusi na wszelakie argumenty. Kto wie, może w przyszłości będzie lepiej pod tym względem.

Ja przykładowo zamierzam pracować na Amidze jak skończę studia i będę wtedy w jakiś sposób finansowany, Póki co będąc na rencie niewiele mogę zdziałać. Dopiero po skończeniu studiów będę mógł rozpocząć działalność gospodarczą. Będę pracował nad programami na AmigaOS, bo bardzo lubię pisać.

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2013-07-06 19:17 w odpowiedzi na komentarz #1

Ty tak na serio ?

Odpowiedz

Tomasz Szczurek
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2013-07-06 20:24 w odpowiedzi na komentarz #1

będę mógł rozpocząć działalność gospodarczą. A z czego będziesz się utrzymywał w trakcie prowadzenia tej działalności? Płacił ZUS? Bo przecież nie opłacisz tego z pisania programów na AOS?

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2013-07-06 23:34 w odpowiedzi na komentarz #1

Mylisz się. Nie trzeba skończyć studiów żeby coś robić. Wręcz przeciwnie - teraz jest najlepszy czas na to żeby coś robić. Potem przychodzi proza życia i o każdą wolną godzinę trzeba walczyć. Wiele niesamowitego softu powstało na studiach albo w szkołach średnich. Zacznij teraz, a jak skończysz studia to będzie mógł z kopyta wystartować komercyjnie.

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2013-07-07 00:32 w odpowiedzi na komentarz #3

On jeszcze nie wie, że ZUS się płaci nawet jak dochodu nie ma Pierwsze 2 lata jeszcze jakoś przetrwa, ale potem stawka wraca do "normalnej" czyli wysokiej kwoty i już nie jest wesoło

Odpowiedz

diecast
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2014-05-25 13:56

Ile razy trafiam na ten watek, tyle razy nie mieści mi się w głowie, jak można było nie dokończyć tego projektu na Ami. Dodatkowo, za każdym razem zastanawiam się czy już nie ma nikogo, kto mógłby wykonać teraz taką grę. Patrząc jak ona działała wtedy, to nawet w dzisiejszych czasach jest to coś zdecydowanie powyżej oczekiwań. I myślę, że właśnie nawet jak teraz by ktoś zrobił grę tak wyglądającą i działającą (na takich samych wymaganiach) to odniosłaby ona duży sukces. Te dema pokazały wtedy jakie możliwości jeszcze ma Ami.

Odpowiedz

Leon
Redaktor

komentarz #7 wysłany: 2014-05-26 07:52 w odpowiedzi na komentarz #6

Wystarczyłoby do gry dodać sterowanie ze starego Unreala, dwie bronie pod przyciski myszy oraz booty wyglądające jak nasz bohater i byłby hicior dekady dla klasyka. Parę różnych map powstało do gry także byłoby gdzie rozgrywać pojedynki. Ewentualnie autorzy mogliby dodać edytor map. Zabrakło tak niewiele.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2014-05-26 11:19 w odpowiedzi na komentarz #7

Niewiele, ale tak naprawdę są to kluczowe sprawy jeśli chodzi o grywalność i często to własnie one decydują o rozgrywce, a nie szybkość działania i wykonanie silnika.

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: