eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

sobota, 24. czerwca, 2017, 05:31

Dodano: 2014-02-12 17:21, Autor: cm, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 971

A A A

PunchTree - pierwszy klon Minecrafta

W serwisie YouTube można zobaczyć film prezentujący działanie pierwszego klonu gry Minecraft na Amigę. Na chwilę obecną gra jest we wczesnej wersji alfa.

getVideo: http://www.youtube.com/watch?v=J1bB6Ji_BsM

Zostały dodane drzewa, jaskinie oraz podstawowe oświetlenie. Gra została uruchomiona na komputerze SAM460ex 1GHz w okienku w rozdzielczości 400x300. Obecna wersja nie obsługuje sprzętowego renderowania dlatego działa bardzo wolno.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2014-02-13 16:22

Rozumiem, że wersja alfa i wszystko jest w rozsypce. Jednak nie rozumiem dlaczego program nie obsługuje akceleracji 3D. Jest z tym jakiś problem na SAM460ex z AmigaOS4? Przecież nie trzeba absolutnie nic specjalnego/dodatkowego robić żeby używac akceleratora. Właściwie to trzeba się wręcz postarać żeby nie użyć akceleracji.

Tak moim skromnym zdaniem - jeżeli to tak chodzi na softwareowym rendererze to z akceleracją będzie ładnie śmigało. Jak przeczytałem, że chodzi bardzo wolno to spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2014-02-13 20:09 w odpowiedzi na komentarz #1

Sprawa pewnie jest banalnie prosta. Podejrzewam, że jak prawie wszyscy posiadacze 460ki, autor ma wpiętą kartę RadeonHD. Nie ma jeszcze sterowników 3D do tych kart. A pewnie przedpotopowych, z akceleracją, kart serii R7xx/R9xx niewelu wpina...

Odpowiedz

Adam
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2014-02-13 22:09 w odpowiedzi na komentarz #2

Z tego co pamiętam to wymagało Javy w systemie. Trochę ciupałem w Minecrafta na PC i po włączeniu wszystkich bajerów... będzie to wyzwanie dla X1000. Te "klocki" może nie są skomplikowane, ale generowany świat (jego obszerność), i bajery typu efekty atmosferyczne, większa rozdzielczość, i t.d.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2014-02-13 23:48 w odpowiedzi na komentarz #3

Ale to pecetowy oryginał był (jest) w Javie. Ta gra (jak pewnie i tysiąc innych klonów Minecrafta) jest natywną aplikacją pisaną w C/C++. Niby jakby wersja javowa miała ruszyć na AmigaOS4? Ten kawałek Javy jaki gdzieś tam powstaje to na pewno jest zdecydowanie za mało żeby taki Minecraft się skompilował. PunchTree na poziomie źródeł nie ma nic wspólnego z Minecraftem, bo przecież jego źródła nie zostały upublicznione. I w sumie dobrze. Natywna aplikacja to zawsze jednak natywna.

Masz rację co do tego, że obszerność świata ostro wpłynie na płynność gry. Jednak mam nadzieję, że zanim gość się zabrał za taką grę to obmyślił sobie sprytne sposoby na rysowanie tylko tego co jest w widoku i co nie jest zasłonięte, a nie całego świata. Jakieś sposoby na rysowanie tych klocków w optymalnych grupach. Poza tym pewnie można będzie ustawić odległość horyzontu i inne takie. NIe widzę sensu zabierania się za taką grę jeżeli się nie ma "obcykanych" takich (dosyć standardowych dla gier 3D) mechanizmów.

Oryginalny Minecraft istnieje także na średnich urządzeniach mobilnych i jakoś na nich działa całkiem sprawnie (chociaż w wersji dla iOS na pewno nie jest w Javie). Poza tym słyszałem, że oryginał na PC jest dosyć słabo napisany i ludzie wykombinowali jakieś sposoby na przyspieszenie.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2014-02-13 23:50 w odpowiedzi na komentarz #2

Sprawa pewnie jest banalnie prosta. Podejrzewam, że jak prawie wszyscy posiadacze 460ki, autor ma wpiętą kartę RadeonHD. Nie ma jeszcze sterowników 3D do tych kart. A pewnie przedpotopowych, z akceleracją, kart serii R7xx/R9xx niewelu wpina...

No chyba że tak. Nie bardzo jednak rozumiem po co wsadzać lepszą kartę skoro przez brak sterowników można z niej mniej skorzystać niż ze starszej. Kupić za grosze starszą kartę i używać do czasu aż pojawią się sterowniki do nowszej.

Odpowiedz

Adam Wakierowski
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2014-02-14 14:55 w odpowiedzi na komentarz #5

Bo wtedy użytkownicy OS4 musieliby uznać argumentacje użytkowników MorphOSa, że lepiej mieć starszą kartę, a lepiej oprogramowaną (3D + overlay) niż nowszą, która służy za drogi framebuffer. A przecież nie można przyznać, że twórcy systemu wybrali gorszy wariant niż konkurencja.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2014-02-14 17:26 w odpowiedzi na komentarz #6

Nowsza karta jest pewnie szybsza w 2D niż starsza. Tylko różnice przy takch kartach i zadaniach 2D stawianych przez system i aplikacje zupełnie nie mają znaczenia. Prędkość w 2D miała znaczenie gdy porównywało się np. CyberVision wsadzone na ZorroII i na ZorroIII. A tutaj to nawet starsza karta graficzna jest dużo za szybka w 2D niż trzeba więc spokojnie można jej używać. Starsza karta kosztuje takie grosze, że nawet nie będzie żal wyrzucić jak pojawią się sterowniki do nowszych kart.

Odpowiedz

Leon
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2014-02-28 14:06

Dostępna jest już do pobrania poprawiona wersja gry (0.2).

Sterowanie:
Klawisze WSAD + mysz

Klawiszologia:
space - skok
prawy przycisk myszy - umieszczamy blok
lewy przycisk myszy - kasujemy blok
f - Włączamy tryb latania
x, z - góra/dół w trybie latania
1 - kostka z kamienia
2 - deska
3 - gleba
4 - kamień
5 - piasek
6 - cegła
7 - drewno

Życzę miłego budowania.

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: