eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

wtorek, 30. maja, 2017, 15:09

Dodano: 2015-04-01 23:38, Autor: redakcja, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 2186

A A A

Mały przegląd gier FPS na Amigę CD32

Ten krótki artykuł Mikołaja Małkiewicza opisuje wrażenia po uruchomieniu gier FPS na konsoli CD32. Przeczytać można o pozycjach takich jak AB3D, Fears, Gloom, Breathlees oraz o czymś jeszcze...


Dodaj komentarz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2015-04-04 14:12

Rzekłbym, że to bardzo mały przegląd

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2015-04-04 15:37 w odpowiedzi na komentarz #1

Się nie wymądrzaj się, ino bierz się za pióro i napisz recenzję jakiejś amigowej gry

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2015-04-04 16:05 w odpowiedzi na komentarz #2

Wszystko już było. O czym tu pisać ?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #4 wysłany: 2015-04-04 16:35 w odpowiedzi na komentarz #3

Amigowe doomy na klasyka. Trzeba docenić oczywiście ludzi którzy toczyli heroiczną walkę z kośćmi AGA i c2p.
Ale te wszystkie gry niestety raczej tylko pokazywały że Amiga bez karty graficznej do gier 3D się nie nadaje.
Brak trybów chunky był jednak największą wadą kości AGA.

Odpowiedz

cacodemon
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2015-04-04 20:40 w odpowiedzi na komentarz #4

Zawsze doceniałem i do dziś doceniam.

Odpowiedz

Moskic
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2015-04-05 07:00 w odpowiedzi na komentarz #1

Mały ale z serca

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2015-04-05 14:57 w odpowiedzi na komentarz #3

Zawsze też można dodać coś od siebie, ze swojej perspektywy

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2015-05-09 13:01

Może w "oryginalnej" pełnej wersji AB3D dla CD32 zapomnieli o kodzie c2p dla Akiko?

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2015-05-09 13:42 w odpowiedzi na komentarz #4

Przecież Akiko w CD32 konwersje c2p robi w locie. Problemem jest wolny procesor i sam brak fast ramu bez którego procesor w CD32 (tak samo w A1200) jest spowalniany PONAD DWUROTNIE. Ale 68020 z fast ramem dalej jest wolniejsze od 286 o tym samym taktowaniu, więc ratunkiem mogła być taka karta z szybszym procesorem i fast ramem Commodore: CD32 Game System 030 i ja bym jeszcze do tego dodał DSP do wspomagania audio (miksowanie, dekodowanie, efekty echo itd.)

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2015-05-09 14:07 w odpowiedzi na komentarz #9

i złącze PCMCIA na karty pamięci, bo 1 KB pamięci EEPROM do zapisywania stanu gry to są żarty. PCMCIA oczywiście byłoby bootowalne i można wykorzystać jak dysk twardy.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #11 wysłany: 2015-05-09 17:03 w odpowiedzi na komentarz #9

Akiko to bardzo prosty, wręcz prymitywny układ dorobiony na szybko do AGA.
c2p w akiko polega na tym że procesor odczytuje 8 32 bitowych danych z chunky pixel, zapisuje do akiko, po czym odczytuje z akiko te same dane przerobione na planar, które potem musi zapisać.
Jeśli chodzi o c2p to cpu ma tu dalej bardzo dużo do zrobienia, więc nic dziwnego że jak ktoś ma np 030 to ten 030 działa szybciej niż akiko.
Jeśli zaś chodzi o procesor 020 w 1200. Ostatnio bawię się w retro PC i muszę powiedzieć że 020 jak na rok 1992 był całkiem niezły.
W moim 386 SX 25 MHz procesor jest o połowę wolniejszy od 020 w A1200.
Oczywiście 386 z SVGA ma grafikę sporo szybszą od dowolnej maszyny z AGA i to jest główny problem.
Ale jakby w AGA był chunky pixel to spokojnie standardowa A1200 poradziła by sobie z DOOMem.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2015-05-09 22:21 w odpowiedzi na komentarz #11

Ok, wiadomo już co robi Akiko, ale nie wiadomo co wg Ciebie jeszcze robi procesor na kartach gfx w software bez 3D poza przesyłaniem danych?

Na 030 z Akiko dalej będzie szybciej niż na 030 bez Akiko, dopiero na 040+ użycie procesora do c2p jest minimalne. Na ten temat często wypowiadał się NovaCoder. "With my port of Quake I've discovered that RTG is not really much quicker than AGA, it seems that the C2P/AGA is only slowing it down by about 3% at 320x200 vs RTG direct fame buffer writes."

> Jeśli zaś chodzi o procesor 020 w 1200. Ostatnio bawię się w retro PC i muszę powiedzieć że 020 jak na rok 1992 był całkiem niezły.

Pobaw się prawdziwą A1200.

> W moim 386 SX 25 MHz procesor jest o połowę wolniejszy od 020 w A1200.

Nie jest wolniejszy, co więcej niektóre 386 są szybsze od 486.

Przykładowo 386 33MHz ma 11.4 Mips http://intel80386.com

czyli jest prawie 10 razy szybszy od standardowej A1200/CD32

>Ale jakby w AGA był chunky pixel to spokojnie standardowa A1200 poradziła by sobie z DOOMem.

i jeszcze było 3D to by mogła robić tekstury i inne bajery w locie tak jak na innych konsolach gdzie silnik renderujący został przepisany na wykorzystanie sprzętu 3D i DSP. Poczytaj sobie o minimalnych wymaganiach pecetowego Dooma, a potem się wypowiadaj.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #13 wysłany: 2015-05-10 06:55 w odpowiedzi na komentarz #12

Procesor w CD32 ma do zrobienia 4 operacje przy c2p - odczyt z pamięci, zapis do akiko, odczyt z akiko, zapis do pamięci.

Na PC jest tylko zapis do pamięci.

akiko pracuje cały czas z prędkością 14 MHz.

Tu porobili parę testów:

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=51616

NovaCoder używa przetaktowanego 060 chyba 80 MHz i ma wstręt do powerpc - a bez powerpc nie da się używać najlepszej grafiki do klasyka.

Karty na Zorro II i Zorro III nie są zbyt szybkie.

Zorro II to tylko 3,5 MB/s, Zorro III 13,5 MB/s.

Jak się używa niskich rozdzielczości to na 060 c2p do AGA jest szybsze od karty graficznej na Zorro II.

Do użytków się AGA nie nadaje bo wyciąga zbyt małe rozdzielczości i szybko prędkość zapisu spada.

386 SX 25 MHZ mam i nadal twierdzę że ten procesor jest wolniejszy o połowę od 020 w A1200.

Da grać w DOOMa na moim 386SX na małym ekranie, i gdyby nie AGA standardowa A1200 z 020 też dałaby radę.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2015-05-10 12:55 w odpowiedzi na komentarz #13

Procesor w CD32 na przesyłaniu danych nie jest wykorzystywany tak jak w standardowej A1200, bo to leci przez kanał DMA Akiko. Ograniczeniem jest tylko przepustowość Akiko 4MB/s.

Nie ma tam testów z CD32 z 030 ale Piru potwierdził to co napisałem, że jeszcze na 030 zobaczymy znaczną różnicę. Na 040 konwersja cp2 zajmuje już tylko 10 procent mocy procesora. Na 030 konwerse c2p można porównać do resamplingu sampla 44kto22k, który zajmuje 20 procent mocy procesora.

Minimalne wymagania Dooma to PC 386 33MHz i 4MB RAM = Amiga CD32 68030 56 MHz i 4MB FAST RAM.

386 chyba ma też więcej cache?

Skoro już zmieniasz temat to polecam zobaczyć grę Descent Freespace, która na AGA działa w 640x512.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #15 wysłany: 2015-05-10 15:15 w odpowiedzi na komentarz #14

Akiko DMA? nie ma.

Tak tak. Użytkowników klasyka strasznie boli dyskusja o bardzo słabej wydajność kości AGA.

Niestety z której strony by nie patrzeć znacznie słabszy od standardowej Amigi 1200 słabiutki 386SX jakoś sobie radzi, a Amiga z AGA nie.

386 SX którym się bawię, to słaby komputer i naprawdę gdyby nie grafika to standardowa Amiga 1200 by taki komp wciągała nosem.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2015-05-10 17:25 w odpowiedzi na komentarz #15

Oczywiście, że Akiko ma DMA post-17 http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=5002

Wybacz, ale mnie nie nie boli dyskusja o bardzo słabej wydajności kości AGA, tylko ty nie możesz pogodzić się z faktem, że nawet procesor 286 jest szybszy od standardowej A1200/CD32.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #17 wysłany: 2015-05-10 20:57 w odpowiedzi na komentarz #16

C2P w akiko nie ma żadnego DMA.

020 w 1200 jest oczywiście szybszy od 286.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #18 wysłany: 2015-05-10 22:18 w odpowiedzi na komentarz #17

@Skolman_MWS

Oczywiście, że Akiko ma DMA post-17

Niestety nie zrozumiałeś tej wiadomości Oczywiście, że Akiko ma "jakieś" DMA, bo w CD32 pełni rolę układów Gayle, Buddgie oraz obu CIA z poprzednich wersji chipsetu. Ma więc takie DMA, jakie jest potrzebne do kompatybilnej obsługi funkcjonalności wymienionych układów. Marian jednak pisze o funkcjonalności konwersji Chunky-Planar i ze wszystkich dostępnych materiałów wynika, że DMA jej nie wspiera. Obsługa wymaga interwencji (zapisu i odczytu) danych przez CPU.

Zauważ, że gdyby Akiko miałoby mieć obsługę DMA dla C2P, to musiałoby mieć możliwość zapamiętania do 8 adresów dla docelowych bitplanów - a z tego co wiem: tego nie ma. Funkcjonuje jedynie jako rejestr do którego możesz wprowadzić do 8 długich słów, a potem odczytać taką samą ilość danych przekonwertowanych.

Ograniczeniem jest tylko przepustowość Akiko 4MB/s.
Główne ograniczenie Akiko to nie przepustowość, a brak możliwości obsługi pojedynczego piksela - czyli tego, po co się tryb chunky stosuje i co jest najbardziej potrzebne przy grach 3D. Funkcja C2P powinna być umieszczona w Lisie, dzięki czemu niepotrzebna byłaby dodatkowa żonglerka danymi ze strony CPU. Jest to główny zarzut wobec Akiko z jakim się spotykam i się z nim zgadzam. Szczególnie, że Denise/Lisa mają wbudowaną pewną formę konwersji odwrotnej (tj. P2C) i aż szkoda, że nie można po prostu jej wyłączyć...

@Marian

akiko pracuje cały czas z prędkością 14 MHz.
Nope. Akikko jak i reszta chipsetu pracuje z prędkością 3.5 Mhz (pomijając dostęp do danych planów i duszków.)

Zorro II to tylko 3,5 MB
Czyli mniej więcej tyle, ile podawałeś dla swojego 386SX i karty graficznej. Dobrze pamiętam, że było to 4.4 MB/s?

386 SX 25 MHZ mam i nadal twierdzę że ten procesor jest wolniejszy o połowę od 020 w A1200.
Da grać w DOOMa na moim 386SX na małym ekranie, i gdyby nie AGA standardowa A1200 z 020 też dałaby radę.

Dyskutowaliśmy o tym poprzednio - wciąż mieszasz dwie kwestie. Twój 386sx jest ograniczony przez bardzo poważne wąskie gardło związane z koszmarnie wolnym dostępem do pamięci graficznej z pamięci głównej (nawet uwzględniając potencjalne DMA) - zgodnie z wartością podaną powyżej. Gra DOOM nie jest w tym przypadku wyznacznikiem prędkości procesora, bo niska ilość FPS wynika z braku możliwości szybkiego przekopiowania do karty graficznej odpowiedniej ilości danych.

Architektura AGA przypomina tę ze współczesnych procesorów APU AMD i w kontekście A1200 CPU ma szybki, bezpośredni dostęp do pamięci graficznej. Niestety obawiam się, że 386SX z gorszą kartą graficzną, ale lepszym chipsetem byłby o wiele szybszy.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2015-05-11 00:52 w odpowiedzi na komentarz #17

> C2P w akiko nie ma żadnego DMA.

C2P nie, ale Akiko ma DMA do transferu danych. Akiko ma bezpośredni dostęp do procesora, pamięci itd.

CDROM też korzysta z DMA, ale pewnie znów będze, że czegoś nie zrozumiałem
http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/Page19902/CD32_Info/CD32_CDROM/cd32_cdrom.html

> 020 w 1200 jest oczywiście szybszy od 286.

Robiłeś jakieś testy, czy tylko tak na oko?

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2015-05-11 01:02 w odpowiedzi na komentarz #18

Akiko właśnie jest takim "mostem", który odciąża od żąglerki danymi.

Zapodaj te wszystkie dostępne materiały, chętnie poczytam.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #21 wysłany: 2015-05-11 07:28 w odpowiedzi na komentarz #19

C2P nie, ale Akiko ma DMA do transferu danych.
Noooo dobrze. Ale przecież mowa właśnie i głównie o C2P. Marian napisał, że Akiko nie ma DMA dla konwersji C2P i wymaga 4 operacji CPU, ty temu zaprzeczyłeś pisząc "bo to leci przez kanał DMA Akiko". Rozumiem, że akceptujesz informację, że "to" - czyli konwersja C2P - jednak nie leci przez kanał DMA Akiko?

CDROM też korzysta z DMA, ale pewnie znów będze, że czegoś nie zrozumiałem
Nie zrozumiałeś, że Marian pisząc o konwersji C2P w Akiko ma na myśli konwersję C2P w Akiko, a nie transfer danych dla CD-ROM czy innych interfejsów zawartych w tym układzie. Po co piszesz o DMA dla CD-ROM, skoro jest co najwyżej mowa o (braku) DMA dla C2P?

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2015-05-11 11:13 w odpowiedzi na komentarz #21

Ale cały czas mówimy o obciążeniu CPU przy takich operacjach. Na CD32 ze wsparciem Akiko odbywają się w locie tak jakbyśmy odtwarzali moduły muzyczne.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #23 wysłany: 2015-05-11 11:33 w odpowiedzi na komentarz #22

Ale cały czas mówimy o obciążeniu CPU przy takich operacjach. Na CD32 ze wsparciem Akiko odbywają się w locie tak jakbyśmy odtwarzali moduły muzyczne.
Ok. W takim razie daję ci jednoznaczne info:
- Konwersja C2P jest w Akiko wyjątkiem względem pozostałych interfejsów, wymaga zaangażowania procesora, nie odbywa się "w locie" jak cała reszta, a w szczególności nie tak jak odtwarzanie modułów muzycznych w Amidze. Obsługa C2P w Akiko w przybliżeniu przypomina sytuację, gdybyś wyłączył w Pauli DMA i zasilał rejestry AUDxDAT bezpośrednio za pomocą CPU: słowo po słowie, a nie bezpośrednimi odczytami z pamięci przez chipset.

Jeśli moje słowa nie są wystarczające, to pozwól że posłużę się autorytetem Toniego Wilena: link (przedostatnia wiadomość)
Tłumacząc na polski:
"Akiko C2P funkcjonuje jako pojedynczy rejestr long-word, program zapisuje max 8 wartości, a potem odczytuje 8 wartości (dość głupie rozwiązanie, co nie?)"

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2015-05-11 12:28 w odpowiedzi na komentarz #23

Czyli ile twoim zdaniem przy c2p jest wykorzystywany CPU w CD32, więcej czy mniej niż przy konwersji c2p na 060?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #25 wysłany: 2015-05-11 17:44 w odpowiedzi na komentarz #19

Robiłem testy.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #26 wysłany: 2015-05-11 17:50 w odpowiedzi na komentarz #18

Tak. Te 386 ma pełno ograniczeń, a od strony sprzętowej jest w zasadzie prymitywne.
I pewno w wielu miejscach, wiele rzeczy można było zrobić lepiej w tym 386.
Jednak dzięki temu że ma chunky pixel grafika jest szybsza niż na najlepszej Amidze klasycznej z AGA.

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2015-05-11 18:08 w odpowiedzi na komentarz #25

Palcem w nosie?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #28 wysłany: 2015-05-11 18:41 w odpowiedzi na komentarz #27

Nie.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #29 wysłany: 2015-05-11 21:43 w odpowiedzi na komentarz #24

@Skolman_MWS

Czyli ile twoim zdaniem przy c2p jest wykorzystywany CPU w CD32, więcej czy mniej niż przy konwersji c2p na 060?
Odpowiedź brzmi:
Proszę, nie zmieniaj tematu.

Moje szacunki odnośnie stopnia wykorzystania CPU zupełnie nie zmieniają tego, że:
- Akiko raczej nie obsługuje C2P za pomocą DMA i nie robi "tego" w locie.
- Obsługa C2P w Akiko wymaga większego zaangażowania CPU względem architektur obsługujących natywnie tryby chunky
(albo hipotetycznej wersji AGA z konwersją C2P obsługiwaną przez Lisę).

Szkoda, że Amiga nie obsługiwała natywnych trybów Chunky, bo z racji wydajniejszej architektury (ech... zaprojektowanej jeszcze w 1983 roku), pozwalałaby uzyskać w DOOMie więcej fpsów niż pecet z procesorem o podobnej liczbie MIPSów...

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #30 wysłany: 2015-05-12 13:32 w odpowiedzi na komentarz #29

Wybacz, ale nie zmieniam tematu. Pytanie dotyczyczy Akiko i wykorzystania mocy CPU przy konwersji c2p. Kręcisz się w kółko uciekając od odpowiedzi.

Na CD32 z Indi można odpalić ADooma 1.4 w Chunky. Możesz być pierwszy i pochwalić się jak działa.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #31 wysłany: 2015-05-12 17:17 w odpowiedzi na komentarz #30

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=51616

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #32 wysłany: 2015-05-13 08:22 w odpowiedzi na komentarz #30

Wybacz, ale nie zmieniam tematu. Pytanie dotyczyczy Akiko i wykorzystania mocy CPU przy konwersji c2p
I jednoznaczną odpowiedź dotyczącej Akiko i wykorzystania mocy CPU przy konwersji C2P już dostałeś. Porównanie wykorzystania CPU dla dwóch różnych konstrukcji nie ma żadnego związku z tematem, czy Akiko wykonuje operację "w locie", czy też wymaga dodatkowej obsługi.

Kręcisz się w kółko uciekając od odpowiedzi.
Ponieważ nie mam ochoty wdawać się w jałową dyskusję, która nie ma żadnego związku z twoim - nieprawdziwym - stwierdzeniem, że Akiko wykonuje konwersję C2P w locie. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że dopiero 2 dni temu dowiedziałeś się, że Akiko nie wykonuje tej konwersji w locie i do tej pory się z tym nie pogodziłeś - to nie widzę najmniejszej szansy, by taka dyskusja doprowadziła do jakichkolwiek merytorycznych wniosków. Po co więc marnować prąd na internet?

Odpowiedz

SKOLMAN_MWS
Czytelnik

komentarz #33 wysłany: 2015-05-13 21:50 w odpowiedzi na komentarz #31

Marian nie rozumiesz mnie tak samo jak Radov. Daj znać jak ktoś zrobi testy na Indi natywnie w chunky na CD32 najlepiej bez fast ram i porówna z Akiko.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #34 wysłany: 2015-05-14 22:01 w odpowiedzi na komentarz #32

99,99% użytkowników tak zwanego klasyka, to bydło które nic nie robi, ale które zawsze znajdzie czas na robienie problemów tam gdzie problemów nie ma.
Jakaś klątwa jest nad szajsem wyprodukowanym przez commodore.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #35 wysłany: 2015-05-14 22:49 w odpowiedzi na komentarz #34

Marian - hola, hola! Ostrożnie z doborem słów i potraktuj to jako ostrzeżenie!

Amiga z racji współczynnika cena/możliwość słabszych modeli z założenia była przeznaczona dla osób, które interesuje rozrywka, a niekoniecznie szczegóły techniczne. Nie mogę przymknąć oka na nazywanie kogokolwiek "bydłem".

PS. Pytanie: czy mogę się zapytać, czy jesteś użytkownikiem klasyka i co na nim robisz?

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #36 wysłany: 2015-05-14 23:36 w odpowiedzi na komentarz #35

Przeczytaj ten wątek jeszcze raz, to dojdzie skąd taka a nie inna opinia o użytkownikach klasyka.

Nazywanie bydła, bydłem jest jak najbardziej na miejscu.

A wracając do klasyka, to nie ma powodu do marnowania pieniędzy na szajs wyprodukowany przez Commodore.

Soft użytkowy działa lepiej na Amigach wyprodukowanych po Commodore, a jak ktoś nie chce wydawać pieniędzy to na WinUAE.

Stare gry na klasyka mnie nie interesują, bo ile razy można przechodzić Agony czy Superfroga?

Nowych gier na poziomie na klasyka nie ma i nikt ich nie robi.

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2015-05-15 11:49 w odpowiedzi na komentarz #36

"Stare gry na klasyka mnie nie interesują, bo ile razy można przechodzić Agony czy Superfroga? "

Miałem się już nie wypowiadać w tym wątku, ale skoro zostałem wezwany do tablicy
Ile razy można przechodzić Superfroga? Do bólu!


W tych czasach klasycznej Amigi używają hobbyści tudzież fani retro sprzetu, a to do nich nie należysz więc tego nie zrozumiesz i niepotrzebnie się stresujesz Nie ma co porównywać programu do sprzętu - winuae do Amigi Ale i tak tego nie zrozumiesz

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: