eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

czwartek, 23. listopada, 2017, 00:40

Dodano: 2016-05-31 20:20, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 936

A A A

Mandala, czyli "Kinect" na Amidze w 1986 roku

Amiga, i znowu byliśmy pierwsi - magazyn Compute!, marzec 1988: Po prostu stojąc przed monitorem i machając rękami można na ekranie tworzyć niezwykle interesujące efekty graficzne i dźwiękowe. Potencjalne wykorzystanie tego wynalazku pozostaje tylko w sferze spekulacji, ale zapewne świetnie nada się do prezentacji wideo i interaktywnych gier.

W 1986 roku mała firma Very Vivid Inc. z Toronto napisała dla Amigi oprogramowanie o nazwie Mandala, które potrafiło przechwytywać i przetwarzać obraz z kamery wideo. Działało to z szybkością tylko 14 klatek na sekundę, ale efekt był wyśmienity, zobaczcie sami:

Mandala wykorzystana została głownie w telewizji, m.in. na kanale Nickelodeon, a także w innych tego typu dziecięcych programach:

Była jednak prekursorem znanych nam obecnie doskonale rozwiązań typu Kinect Microsoftu i innych pozwalających na swobodną (bez udziału urządzeń) interakcję z komputerem.

I jeszcze magazynu Compute! z 1988 roku: Niewątpliwie najbardziej niezwykłym produktem show (World of Commodore - International Centre w Toronto) była Mandala. Ten interaktywny system pozwalał na tworzenie w czasie rzeczywistym wideo - Mandala łączy digitalizację wideo w czasie rzeczywistym, tak aby pozwolić na fizyczną interakcję z monitorem Amigi.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze