Ciasteczka wykorzytujemy do analiz, wyświetlania reklam i obsługi serwisów spółecznościowych. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie ich na dysku twardym Twojego komputera to zablokuj tę funkcję w przeglądarce (więcej na ten temat przeczytasz w naszej polityce prywatności).
Nowe gry w przygotowaniu: Bridge Strike, S.C.D.R. i Blazing Guns
Deweloperzy gier na Amigę klasyczną pracują w pocie czoła, na horyzoncie mamy trzy tytuły. Pierwsze dwie pozycje to nowe gry grupy Project R3D: Bridge Strike (klon opisywanego przez nas River Raid) i Small Cars Drag Race (wyścigi równoległe). Trzecia gra to platformówka Blazing Guns.
Obie gry Project R3D zostały wystawione na ostatnim Retro Gamedev Compo. Wczesną wersję "Bridge Strike" (OCS/ECS 020, 2 MB RAM) można pobrać stąd, a demo (OCS/ECS 1 MB RAM) gry "Small Cars Drag Race" dostępne jest w serwisie Chomikuj.pl.
W dalszym rozwoju tych projektów grupę R3D można wspierać przy pomocy serwisu Patreon, w którym gdzie jest opcja przekazania stałej, miesięcznej kwoty na ten cel. Obie nowe gry mają być dostępne za darmo.
Napisana w asemblerze westernowa platformówka "Blazing Guns" także jest do pobrania we wczesnej wersji - docelowo uruchomi się na każdym "klasyku" z 0,5 MB Chip RAM, w tej chwili zalecany jest jednak procesor 030. Na ekranie mamy mieć nawet 15-20 przeciwników jednocześnie.
Wszystkie bieżące newsy na naszych profilach Instagram, Threads i Facebook lub w dużym widgecie poniżej. Na Discord także dzielimy się newsami ze świata Amigi i programowania.
oooo, zapowiadają się dobre gierki Wymagania spore. Właściwie, to powinny śmigać na 0.5 RAMu i 68000 ale optymalizacja jeszcze zrobi swoje?
Jak wyjdzie Bridge Strike w pudełku, to chętnie kupię
S.C.D.R. tak sobie mi się podoba... Może jak by były jakieś wyskocznie, piruety i.t.p, to by ubogaciło rozgrywkę
Blazing Guns za wiele jeszcze nie pokazuje
Z patreonu i tego typu stron nie korzystam, może można inaczej wspomóc?
Bridge Strike - fajna wciągająca gierka choć czasem można pomylić po kształcie i kolorach skałę od obiektu nad którym można przelecieć.
SCDR - wygląda ładnie ale za wiele nie można pograć, za mało urozmaiceń. Zmieniłbym sterowanie w grze pozwalając graczowi sterować autem tylko na boki w celu omijania przeszkód. Auta poruszałyby się ze stałą prędkością. Dodałbym kałuże spowalniające samochód, kolce przebijające oponę czy różne bonusy przyspieszające samochód jak silniki rakietowe działające przez parę sekund (coś ala Xtreme racing). Wydłużyłbym trasę, dodałbym tankowanie na dłuższych trasach oraz przechodzących ludzi spowalniających jazdę po potrąceniu i odejmujących punkty. Dodałbym możliwość zebrania bonusa leżącego na drodze "niespodzianki" losującego przeszkodę dla naszego oponenta itd.
Blazing Guns - wygląda jakby była zrobiona w Backbone, ciężko trafić w nietoperze poruszające się chaotycznie po ekranie. Gra toczy się na jednym ekranie przez co wygląda to monotonnie. Stworki powinny poruszać się w naszą stronę, fajnie jakby można było je zabić skacząc na nie z góry. Po zabiciu odpowiedniej liczby nietoperzy powinno pojawić się przejście do następnego etapu z inną planszą w lesie. Z każdym etapem dodane nowe przeszkody jak kolce na ziemi czy strzelające poziomo strzałami/nabojami pułapki. Dodany określony czas na ukończenie misji po którym pojawia się na ekranie boss poruszający się powoli w naszą stronę.