Od ponad 100 lat ciągle na nowo odkrywa się tę książkę. Słowo Wonderland weszło na stałe do języka angielskiego jako cudowne wymyślone miejsce, albo miejsce rzeczywiste, które ktoś odbiera jako coś cudownego, niby ze snu. Z kolei Down the Rabbit-Hole ("w głąb króliczej nory") stał się popularnym zwrotem oznaczającym rzucenie się w wir przygody, lub znalezienie się w surrealistycznej sytuacji. Jak więc było z A(licją)migą w 2016 roku?
Dodano: 2017-02-13 18:06, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 5280
2016_1: nostalgicy i marzyciele
Zdjęcie wykorzystanie w newsie pochodzi z trailera filmu "Alice in Wonderland" (Walt Disney Pictures) z 2009 roku.
- Discord (online: ) «»
-
Niestety w tej chwili nie działa pobieranie danych z serwisu Discord
-
komentarz #1 wysłany: 2017-02-13 18:49
Świetny tekst. Super się czyta Powinieneś zdecydowanie więcej pisać
-
komentarz #2 wysłany: 2017-02-13 19:27
Po prawie dziesięciu latach robienia zamętu kolejne wcielenie natami czyli vampir jest dalej wolniejsze od szybkiego 68080.
Co ciekawego można zrobić na coś tak wolnego?
I jeszcze FPU dalej nie ma.
-
komentarz #3 wysłany: 2017-02-13 19:54 w odpowiedzi na komentarz #2
No ale na A500 i 600 z vampire pograsz już w AB3D2TKG Do tego to powstało przecież i do słuchania MP3 w tle
-
komentarz #4 wysłany: 2017-02-13 20:04 w odpowiedzi na komentarz #3
Nie pograsz bo nie ma FPU.
-
komentarz #5 wysłany: 2017-02-13 20:05 w odpowiedzi na komentarz #4
No i wolę Quake.
-
komentarz #6 wysłany: 2017-02-14 09:02 w odpowiedzi na komentarz #4
AB3D2TKG nie wymaga FPU
-
komentarz #7 wysłany: 2017-02-14 09:03 w odpowiedzi na komentarz #5
A inni wolą AB3D2TKG
-
komentarz #8 wysłany: 2017-02-14 14:49
Ostro subiektywne podsumowanie. Nie zgadzam się z kilkoma punktami.
Ja jestem nostalgikiem i marzycielem. Marzenia moje polegają na realizacji dawno planowanych projektów na uwaga Amidze 1200. Moje marzenia są możliwe do realizacji. Blokowała mnie bowiem choroba, z którą udaje mi się zwycięsko walczyć.
Nie uważam, że moda na retro jest przemijająca. To Tobie się tak wydaje, Szymonie. Widać nie masz pełnego wglądu w sytuację. Na dowód spójrz na sąsiadów od Atari, ZX Spectrum, czy Commodore 64. U nich ta "moda" panuje nieprzerwanie.
Ja nigdy nie schowałem do szafy mojej A1200 więc nie musiałem jej stamtąd wyjmować. Przywiązałem się do tego sprzętu i używam go na co dzień powoli realizując plany. Moja A1200 jest w desktopie, ale wyposażona jest w HDD i CD-ROM.
Wojna AmigaOS 4 i MorphOSa straciła na znaczeniu, bo może ludzie są już nią zmęczeni. Tyle projektów programistycznych nie jest zrealizowanych. Jak zauważyłem ludzie chcą wciąż czegoś nowego. Być może są również znudzeni całą tą sytuacją.
Dla mnie tworzenie gier dla Amigi nie jest rzeczą nową. Siedzę w tym od lat i nie miałem przerwy. Z podanych wcześniej powodów niewiele rzeczy dokończyłem, ale nabrałem doświadczenia. Warto odnotować, że przecież w internecie około roku 2000 istniały różne grupy newsowe o tematyce programistycznej AMOS, Amiga E, Blitz Basic itp. Dlatego myślę, że widziałeś, Szymonie tylko cząstkę całości z powodu obracania się w tej a nie innej grupie znajomych amigowców.
Dla mnie zeszły rok należał do bardzo udanych, bo zaliczyłem 4 przedmioty z 2 roku studiów informatycznych. A dziś dowiedziałem się, że również zdałem 5-ty przedmiot. Jak na moje możliwości to bardzo dużo. Mam jeszcze 1 przedmiot w tym semestrze do uzupełnienia i od października będę wreszcie mógł kontynuować naukę na trzecim roku mając wszystko zaliczone. Obrazuje to skalę zdrowienia.
-
komentarz #9 wysłany: 2017-02-14 16:20 w odpowiedzi na komentarz #8
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno: taki Charles N. Jacob opublikował w przeciągu paru lat parę tysięcy gier na Aminecie i nikt tego nie zauważył, bo ten pan się nie afiszował. Czy oznacza to, że nikt nie robił ostatnio gier na Amigę? Jak widać niekoniecznie!
-
komentarz #10 wysłany: 2017-02-14 16:36 w odpowiedzi na komentarz #9
A co to jest moda na retro? Według mnie, to słowo jest nieadekwatne ; )
-
komentarz #11 wysłany: 2017-02-14 17:38 w odpowiedzi na komentarz #6
AB3D2TKG nie wymaga FPU?
Poważnie?
Na pewno?
Dalej wolę quake. AB3D2TKG choć miejscami trochę lepsze od DOOMa, sporo do quake brakuje.
Byłoby fajnie jakby vampire było tak samo szybkie jak mój pierwszy pc z 1996 - Pentium 90 MHz.
Wtedy byłyby jakieś szanse na nowy fajny soft.
Na razie nie jest.
-
komentarz #12 wysłany: 2017-02-14 17:46 w odpowiedzi na komentarz #11
http://unofficial-cd32-ports.blogspot.com/2014/09/alien-breed-3d-2-killing-grounds-2mb.html
-
komentarz #13 wysłany: 2017-02-14 19:46 w odpowiedzi na komentarz #11
AB3D2TKG w wersji 2MB i 4MB nie wymaga koprocesora. Na 030 50 można już pograć w zmniejszonym oknie i z wszystkimi texturami.
-
komentarz #14 wysłany: 2017-02-14 20:50 w odpowiedzi na komentarz #13
w bardzo małym okienku i trybie 2x1
-
komentarz #15 wysłany: 2017-02-14 21:20 w odpowiedzi na komentarz #14
Na pół ekranu i już można popykać. Na upartego 3/4 ekranu.
-
komentarz #16 wysłany: 2017-02-16 18:58 w odpowiedzi na komentarz #15
Na upartego 3/4 ekranu w 5 fps.
Jednak przydałoby się coś szybszego.
-
komentarz #17 wysłany: 2017-06-17 18:04 w odpowiedzi na komentarz #9
Z tego co widzę to na aminecie jest jego 186 gier a nie parę tysięcy, co nie zmienia faktu, że jest najpłodniejszym programistą w naszym środowisku. Gdyby do jego najlepszych gier stworzyć profesjonalną grafikę to zdobyłby większy rozgłos i uznanie. Takich ludzi warto wspierać czy to finansowo czy poprzez współpracę.
-
komentarz #18 wysłany: 2017-06-17 22:47 w odpowiedzi na komentarz #17
Ten człowiek nie szuka rozgłosu i uznania. Chce robić gry na Amigę pod Workbench w 8 kolorach. Nie interesuje go "profesjonalna grafika".
Jeśli chodzi o wsparcie to oczywiście zgadzam się z Tobą. Zresztą do każdej swojej gry załącza prośbę wysłania mu tylu pieniążków ile ktoś uzna, że mu się za tę pracę należy.
Sam nie rejestrowałem jego gier (jeszcze) ani nie kontaktowałem się z nim.
Co do tych tysięcy gier to pomyliło mi się o jedno zero.
- Discord
- Niestety w tej chwili nie działa pobieranie danych z serwisu Discord
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze