eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

czwartek, 29. czerwca, 2017, 16:19

Dodano: 2017-04-15 10:10, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 423

A A A

Battle for Wesnoth dla 68k

Artur Jarosik przeportował na AmigaOS 3.x grę strategiczną Battle for Wesnoth. Jest to port wersji 1.0.2 z 2005 roku, w wymaganiach na Aminecie podany jest procesor 68080, czyli teoretycznie gra powinna działać szybko na karcie Vampire z Apollo Core. Jak działa na 060-tce możecie zobaczyć na filmie dołączonym do tego newsa.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2017-04-15 10:26

Swoją drogą ostatnia wersja dla nowego AmigaOS też jest już mega stara. Przydałby się update...

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2017-04-15 18:03

YT video nie działa

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2017-04-15 18:55 w odpowiedzi na komentarz #2

Thx. Poprawione.

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2017-04-15 20:16

Takie gry były tworzone na A500, ewentualnie z 1MB CHIP, ale wymaganie lepszych procesorów to jakieś nieporozumienie. Scrolowanie skokowe, brak płynności przy przesuwaniu ekranem w grze. Nic specjalnego, ani wyjątkowego.

Odpowiedz

Robert Szacki
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2017-04-15 20:47 w odpowiedzi na komentarz #4

Bo Amiga wymaga odpowiedniego kodowania (szczególnie chipset). Nie można sobie tak na siłę przenosić. W Amidze obraz generowany jest w pewien szczególny sposób, który ma swoje atuty i należy te atuty wykorzystać.

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2017-04-15 21:01 w odpowiedzi na komentarz #5

Na A500 scrolowano bitmapy rolując modulo w cooperlist i było płynnie.
Do tego niezależny od cpu blitter i było ok.

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: