eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
Logowanie
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

sobota, 24. czerwca, 2017, 22:46

Dodano: 2017-06-18 22:37, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 264

A A A

Indy Heat

Czesław Mnich opisał grę wyścigową z 1992 roku o nazwie Indy Heat - gra była dostępna na komputery Amiga z układami OCS/ECS, wydała ją firma Storm.


Dodaj komentarz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2017-06-23 23:30

Niektórym grom na Amigę z OCS bliżej było poziomem do C-64 niż do PC czy konsoli.
No ale jak Amiga nie miała wsparcia 3D w układach to gry też były często prymitywne technicznie.
Chociaż programowanie ich w asemblerze już takie proste nie było.
Paleta możliwych kolorów była ograniczona najczęściej do 16 przy 5 bitplanach.
C-64 też miało w palecie tylko 16 kolorów, a na PC to już było 256 kolorów albo pełne 24 bit z palety 16,8 millionów.
A czy gry na OCS były robione też w EHB 32 kolory to nie wem.

Odpowiedz

parallax
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2017-06-24 12:19 w odpowiedzi na komentarz #1

Niektórym grom z tego roku na windows 10 bliżej jest poziomem do ZX Spectrum, niż do Amigi 500.

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2017-06-24 13:29

Mała korekta do informacji o bitplanach Amigowych.

Bitplanes:

1 = 2 colours
2 = 4 colours
3 = 8 colours
4 = 16 colours
5 = 32 colours
6 = 64 colours
7 = 128 colours
8 = 256 colours

Gdzieś w internecie była błędna informacja, którą ja powtórzyłem.
Tryb graficzny OCS, 5 bitplanów to nie 16 a 32 kolory oczywiście.

Odpowiedz

eXec.pl

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: