eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA
MAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

środa, 19. grudnia, 2018, 15:47

Dodano: 2018-09-27 11:21, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 567

A A A

Ostatnie zmiany w amigowym SDL

Od 19 września w GitHub dostępna jest biblioteka SDL2 dla AmigaOS 4 w najnowszej wersji 2.08. Ze zmian typowo amigowych dodano obsługę ikonifikacji i osobne debugowe wersje linkowanych bibliotek. Co ciekawe kas1e rozpoczął prace nad tym, aby obie te funkcjonalności przenieść także do starego SDLa 1.2, tak aby ujednolicić wygląd SDLowych okienek i środowisko pracy dla programistów.


Dodaj komentarz

Ankieta: Jak wyświetlasz obraz z Amigi? «»
Tym razem pytamy Was o to w jaki sposób wyświetlacie obraz ze swojej Amigi klasycznej lub NG. Można oddać głos na kilka opcji, a także w ostatnim polu dopisać własną.
Ankieta aktywna do: 2018-12-22
MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2018-09-27 12:26

SDL = Silnik Dla Leniwych

To oczywiście żart. Ale nie mogłem się powstrzymać. Tak na serio to jest biblioteka dla tych, którzy chcą robić proste gry i NIE CHCĄ poznać systemu operacyjnego.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2018-09-27 15:52 w odpowiedzi na komentarz #1

Założenie raczej było i jest takie, że taką gierkę łatwo portować pomiędzy systemami, właśnie dzięki odcięciu od API danego OSa. A że lepiej pisać z systemem to wiadomo...

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki
Czytelnik Katowice

komentarz #3 wysłany: 2018-09-27 19:35 w odpowiedzi na komentarz #1

Pewno tak. To miała być prosta, przenośna biblioteka do robienia gierek.
I taka jest. Robi się wieloplatformowe 2D gierki łatwo i przyjemnie.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2018-09-27 20:03 w odpowiedzi na komentarz #2

A że lepiej pisać z systemem to wiadomo...

Właściwie to jest w pełni systemowo. SDL wywołuje funkcje systemu operacyjnego. Nie zawsze te, które by się chciało i w taki sposób jakby się chciało ale jednak nie jest to taka "rzeźnia" jak np. AMOS. Prawdę mówiąc to taki SDL jest czymś do czego AMOS powinien wyewoluować gdyby się przez te wszystkie lata rozwijał.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2018-09-27 20:08 w odpowiedzi na komentarz #3

Robi się wieloplatformowe 2D gierki łatwo i przyjemnie.

Nie tylko 2D. SDL często jest wykorzystywany jako podstawa to gier 3D. Na bazie takiego SDLa można spokojnie używać funkcji OpenGLa i robić bardzo zaawansowane 3D. Wtedy nie używa się funkcji do rysowania z SDL tylko OpenGLa. Warto tak zrobić nawet gdy się robi grę 2D. Rysowanie 2D przy pomocy GLa wręcz masakruje prędkością standardowe funkcje SDL do rysowania. Wtedy SDL jest do otwierania okna/ekranu, odbierania różnych sygnałów z okna/ekranu, obsługi klawiatury, myszy, joysticka, odtwarzanie dźwięku. To co kiedyś robiło się przy pomocy biblioteki GLUT. Ale ta jest już tak koszmarnie przestarzała i porzucona przez świat, że używanie jej jest ścigane przez prawo.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2018-09-27 20:17 w odpowiedzi na komentarz #4

Właściwie to jest w pełni systemowo.
To dlaczego chcesz wywalić SDLa ze swoich produkcji jak mówiłeś ostatnio na czacie eXeca?

SDL wywołuje funkcje systemu operacyjnego. Nie zawsze te, które by się chciało
To jest chyba trochę tak jak z pisaniem apki pod iOSa (np. z pomocą jakiegoś js "frameworka", a nie natywnie), która nie do końca będzie wyglądać i zachowywać się jak pozostałe aplikacje w systemie. Niby spoko, ale jednak userzy nie będą do końca zadowoleni, a Ci którzy za nią zapłacą to już wcale.

Odpowiedz

waldiamiga
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2018-10-10 21:45 w odpowiedzi na komentarz #6

Być może dlatego że SDL na MorphOS zawsze ciągnie 100% czasu procesora (wku#%@ mnie to maksymalnie, dlatego staram się nie korzystać ze softu SDL), nie wiem jak jest z tym pod AmigaOS4x, normalnie przydało by się jakieś mobo, bo używanie pod WinUAE jest trochę "nietegest", nie piszę nawet o QEmu, bo ponoć jest jeszcze wolniej.

Odpowiedz

AmigaOS.pl

Polecamy
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: