[#1]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
2017-03-12 00:26 |
Fajnie, że Amiga robi postępy w 3D, ale to i tak jest daleko w tyle za czołówką w peletonie o masowego klienta.
Wystarczy spojrzeć na produkcje konsolowe i pc.
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#2]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
swinkamor12 Marian Nowicki |
|
odpowiada na komentarz
#1 | |
2017-03-12 06:37 |
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
Wszystko się robi shaderami które są wszędzie takie same na amidze, mac, windows, linux, konsolach i na stronach www.
Jak się raz nauczysz przyda się wszędzie.
Warp3D nova to tylko parę dodatkowych funkcji do zasilania tych shaderów w dane.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.
To musieliby być ludzie którzy kiedyś używali a500 i nie przeszli na a1200.
Takich ludzi prawie nie ma.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#3]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
Rafał Gdaniec |
|
odpowiada na komentarz
#2 | |
2017-03-12 12:48 |
A1200 sprzętowej obsługi 3d nie miała i Amiga była w tyle za resztą platform.
To dotyczy wszystkich komputerów Amiga z lat 90tych.
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Chyba, że ktoś tworzył programy użytkowe pod system, a takich osób jest mało.
Znajomość programowania w C pod system to rzadka umiejętność wśrod amigowców.
Potrzebne są kursy w tym temacie.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#4]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
maka Marcin Szmolda |
|
odpowiada na komentarz
#3 | |
2017-03-12 14:05 |
Bardzo by sie przydaly
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#5]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
swinkamor12 Marian Nowicki |
|
odpowiada na komentarz
#3 | |
2017-03-12 17:15 |
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Wprost przeciwnie. Jak w grafice wszystko jest robione za pomocą CPU to nie ma sensu robić obsługi myszy i klawiatury samemu, lepiej użyć systemu.
Potrzebne są kursy w tym temacie.
Jest parę, ale może rzeczywiście trzeba je zabrać w całość.
|
|
|
dodaj
komentarz |
|
[#6]
Re: Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova |
|
maka Marcin Szmolda |
|
odpowiada na komentarz
#5 | |
2017-03-17 22:02 |
Odn kursu opengl
https://keasigmadelta.com/blog/new-opengl-tutorials-coming/
|
|
|
dodaj
komentarz |
|