Web Analytics
Amiga komentarze
CLASSIC
eXec.pl
AmigaOS.pl
 
Ostatnie tematy:
  AMIGA A600 OBUDOWA , 2024-03-03 10:52
  wrzucam kolekcje demek z amigi, 2023-07-17 09:54
  The A500 mini i gra Flink., 2023-05-22 17:51
  Wątek usunięty., 2023-05-22 13:30
  Nominacja dla Retro Games Ltd., 2023-05-12 14:30
Początkujący | 2.x - 3.x - 4.x | A1200 - mA1/A1 | Internet | Strategie | Produkcje
MUI i ReAction | GGUA | Sprzedam | Linux PPC | Emulacja

KomentarzeeXec
 
 Podsumowanie party Decrunch 2117

2017-07-05 21:00

Na początku czerwca we Wrocławiu miało miejsce cykliczne już party retro - scenowe Decrunch 2117. Relację "towarzyską" z imprezy przeczytacie na stronie Kaczusia, a my standardowo postanowiliśmy zebrać w jednym "multimedialnym" newsie wszystkie najciekawsze produkcje z tej imprezy. Oto one:

Najwięcej głosów w kategorii na najlepszy moduł muzyczny (AMIGA TRACKED MSX) otrzymał Jazzcat/Ghostown za kawałek Mr.Cox in Mumbai. Z kolei w kategorii chiptunów (EXECUTABLE MSX) drugie miejsce zajął AceMan (Amiga 500) z utworem In My Pond.

Ciekawą kategorią była ta polegająca na przygotowaniu grafiki renderowanej na Amidze 500 - tutaj wygrał Jubi z "Vampire V2" - praca jest widoczna w galerii dołączanej do newsa. W EXECUTABLE GFX została wystawiona tylko jedna grafika "Simulacrum", autorstwa jok+blackwine/dreamweb (także Amiga 500, która była standardem na tym party).

Wszystkie trzy grafiki z AMIGA PIXEL GFX znajdziecie w galerii, a głosy tutaj rozłożyły się następująco:

  • 172 pkt - "Little Match Girl" - Slayer/Ghostown
  • 138 pkt - Sim1/RESISTANCE
  • 137 pkt - "The final frontier" - Darklight/Ghostown+Speccy.pl

W WILD DEMO warto zwrócić uwagę na dwie produkcje - pierwsze miejsce zajął Pixel Nation (znany ze świetnych amigowych animacji) z "City Of The Lights":

materiał wideo niedostępny w wersji classic

Na czwartym miejscu niespodzianka - nowe demo grupy Encore (kiedyś tworzyli na Amigę z PPC) pod system MorphOS, pt. "Morphoza":

materiał wideo niedostępny w wersji classic

Zresztą twórcy najlepszych dem na dopalone Amigi z PowerPC spotkali się na tym party, co Kaczuś uwiecznił na zdjęciu (z lewej Kiero i z prawej MDW):

Kiero i MDW

Na koniec najbardziej prestiżowa kategoria czyli DEMO COMPO - wygrało "Enchantment Under The Sea" grupy RESISTANCE, drugie miejsce dla "Craptro2" - Mandi/DRRM, a trzecie było "Decrunch Compo-filler #2 (silly 40k style)" grupy Wanted Team.

materiał wideo niedostępny w wersji classic

LittleMatchGirlbySlayer-Ghostown Sim1-Resistance The_Final_Frontier_by_Darklight-Ghostown_Speccy VampireV2byJubi simulacrum_by_Jok_and_Vino-Dreamweb

[st]
dodaj komentarz
Zanim napiszesz komentarz przeczytaj regulamin.


[#1] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
Autor tego komentarza jest redaktorem SZAMAN
2017-07-05 21:44

Wszystkie produkcje można pobrać na stronie głównej Decruncha spakowane LHA lub ZIP, ale to już pewnie bardzo dawno uczyniliście. Zdjęcie Lokatego (główne w newsie) zostało "wyripowane" z filmiku Vato na YouTube, jego jakość jest więc jaka jest, ale ma "oddawać chwilę". :-)
dodaj komentarz
 
[#2] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
Lokaty odpowiada na komentarz #1
2017-07-06 18:41

Kurcze jestem popularny! Na jutubach i głównej na execu, jaa cieeee!! :D
dodaj komentarz
 
[#3] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
2017-07-08 08:28

Praca zgodzinskiego jak zwykle poniżej poziomu.
Cóż, Commdore akurat padło wraz z początkiem rewolucji 3D co widać w jakości tego co daje stary soft 3D na amigę.
Samo modelowanie 3D może jeszcze być, ale renderowanie trzeba zastąpić czymś nowszym, tak żeby nie wyglądało to gorzej niż na 20 letnim, pc.
dodaj komentarz
 
[#4] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
Hextreme odpowiada na komentarz #3
2017-07-08 09:49

Cóż, Commdore akurat padło wraz z początkiem rewolucji 3D co widać w jakości tego co daje stary soft 3D na amigę.

3D istniało na wiele wiele lat przed bankructwem Commodore. Już w latach 80. wiedziano co to raytracing.

Amiga miała doskonałe oprogramowanie 3D zanim zaczęły pojawiać się gry typu Wolfeinstein 3D pod MS-DOS korzystające z raycastingu.

Amiga wyprzedzała swoją epokę już w roku 1985.

Tak samo nie jest prawdą że platforma PC-CD zapoczątkowała rozbudowane gry CD. Już Amiga CDTV, a później Amiga CD32 miała te możliwości.

Reasumując Amiga miała wiele wcześniej wszystko to, czego później dorobił się PC.
dodaj komentarz
 
[#5] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
parallax Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #4
2017-07-08 11:03

Commodore padło głównie przez politykę.
dodaj komentarz
 
[#6] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
MDW odpowiada na komentarz #3
2017-07-08 22:00

To chyba jest najzupełniej normalne, że renderowanie w nierozwijanym od 25-lat sofcie wygląda jak renderownanie 25 lat temu. :) Jak ma niby wyglądać? Weźmy np. Tornado 3D to będzie trochę lepiej, bo to jest trochę nowszy soft. W czasach gdy amigowy soft 3D był rozwijany to nie był wcale taki zły.
dodaj komentarz
 
[#7] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #5
2017-07-09 07:28

Commdore padło bo 386 z SVGA miało szybszą,lepszą i w wyższych rozdzielczościach grafikę.
dodaj komentarz
 
[#8] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #6
2017-07-09 07:35

Właśnie. Wygląda gorzej niż cokolwiek zrobione na 20 letnie C/BVision.
Tak wiem, inna technologia ale wstyd coś takiego pokazywać.
25 letni soft może być ale tylko do modelowania, ale zamiast kiepskiego renderowania, przydałoby się żeby to był wsad do softu który narysuje całość w OpenGL lub bardziej amigowo w Warp3D.
dodaj komentarz
 
[#9] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
MDW odpowiada na komentarz #8
2017-07-09 19:05

Do renderowania statycznych obrazków OpenGL/Warp3D? To są mechanizmy do renderowania czegoś liczonego w czasie rzeczywistym. Coś wielokrotnie bardziej prymitywnego niż raytracing dostępny nawet w najstarszym LightWave. Liczenie statycznych obrazków nie ma zbyt wiele wspólnego z OpenGL/Warp3D. W tych technologiach można sobie zrobić szybki podgląd (coś takiego potrafił tylko amigowy Tornado3D oraz amigowy i morphosowy Blender). Liczenie obrazka to i tak czysto softwareowa sprawa na którą nie ma wpływu karta graficzna. A przynajmniej taka bez shaderów.
dodaj komentarz
 
[#10] Re: Podsumowanie party Decrunch 2117
swinkamor12 Marian Nowicki Konto tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę odpowiada na komentarz #9
2017-07-09 19:19

No właśnie, tak jak pisałem zupełnie inna technologia.
Ale mimo że jakieś dwa, może trzy lata różnicy, wyniki o wiele lepsze od tego co dają amigowe programy 3D.
Pokazuje to jaki był ogromny postęp w 3D w tych latach.
dodaj komentarz
 
 
Pod newsami
5 ostatnich komentarzy


Copyright © Dominor, Wszelkie prawa zastrzeżone.