Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2017-07-05 21:00, Autor: st, Kategoria: Scena, Liczba wyświetleń: 7258

A A A

Podsumowanie party Decrunch 2117

Podsumowanie party Decrunch 2117

Na początku czerwca we Wrocławiu miało miejsce cykliczne już party retro - scenowe Decrunch 2117. Relację "towarzyską" z imprezy przeczytacie na stronie Kaczusia, a my standardowo postanowiliśmy zebrać w jednym "multimedialnym" newsie wszystkie najciekawsze produkcje z tej imprezy. Oto one:

Najwięcej głosów w kategorii na najlepszy moduł muzyczny (AMIGA TRACKED MSX) otrzymał Jazzcat/Ghostown za kawałek Mr.Cox in Mumbai. Z kolei w kategorii chiptunów (EXECUTABLE MSX) drugie miejsce zajął AceMan (Amiga 500) z utworem In My Pond.

Ciekawą kategorią była ta polegająca na przygotowaniu grafiki renderowanej na Amidze 500 - tutaj wygrał Jubi z "Vampire V2" - praca jest widoczna w galerii dołączanej do newsa. W EXECUTABLE GFX została wystawiona tylko jedna grafika "Simulacrum", autorstwa jok+blackwine/dreamweb (także Amiga 500, która była standardem na tym party).

Wszystkie trzy grafiki z AMIGA PIXEL GFX znajdziecie w galerii, a głosy tutaj rozłożyły się następująco:

  • 172 pkt - "Little Match Girl" - Slayer/Ghostown
  • 138 pkt - Sim1/RESISTANCE
  • 137 pkt - "The final frontier" - Darklight/Ghostown+Speccy.pl

W WILD DEMO warto zwrócić uwagę na dwie produkcje - pierwsze miejsce zajął Pixel Nation (znany ze świetnych amigowych animacji) z "City Of The Lights":

Na czwartym miejscu niespodzianka - nowe demo grupy Encore (kiedyś tworzyli na Amigę z PPC) pod system MorphOS, pt. "Morphoza":

Zresztą twórcy najlepszych dem na dopalone Amigi z PowerPC spotkali się na tym party, co Kaczuś uwiecznił na zdjęciu (z lewej Kiero i z prawej MDW):

Kiero i MDW

Na koniec najbardziej prestiżowa kategoria czyli DEMO COMPO - wygrało "Enchantment Under The Sea" grupy RESISTANCE, drugie miejsce dla "Craptro2" - Mandi/DRRM, a trzecie było "Decrunch Compo-filler #2 (silly 40k style)" grupy Wanted Team.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 12
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
SZAMAN
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2017-07-05 21:44

Wszystkie produkcje można pobrać na stronie głównej Decruncha spakowane LHA lub ZIP, ale to już pewnie bardzo dawno uczyniliście. Zdjęcie Lokatego (główne w newsie) zostało "wyripowane" z filmiku Vato na YouTube, jego jakość jest więc jaka jest, ale ma "oddawać chwilę".

Odpowiedz

Lokaty
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2017-07-06 18:41 w odpowiedzi na komentarz #1

Kurcze jestem popularny! Na jutubach i głównej na execu, jaa cieeee!!

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #3 wysłany: 2017-07-08 08:28

Praca zgodzinskiego jak zwykle poniżej poziomu.
Cóż, Commdore akurat padło wraz z początkiem rewolucji 3D co widać w jakości tego co daje stary soft 3D na amigę.
Samo modelowanie 3D może jeszcze być, ale renderowanie trzeba zastąpić czymś nowszym, tak żeby nie wyglądało to gorzej niż na 20 letnim, pc.

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2017-07-08 09:49 w odpowiedzi na komentarz #3

Cóż, Commdore akurat padło wraz z początkiem rewolucji 3D co widać w jakości tego co daje stary soft 3D na amigę.

3D istniało na wiele wiele lat przed bankructwem Commodore. Już w latach 80. wiedziano co to raytracing.

Amiga miała doskonałe oprogramowanie 3D zanim zaczęły pojawiać się gry typu Wolfeinstein 3D pod MS-DOS korzystające z raycastingu.

Amiga wyprzedzała swoją epokę już w roku 1985.

Tak samo nie jest prawdą że platforma PC-CD zapoczątkowała rozbudowane gry CD. Już Amiga CDTV, a później Amiga CD32 miała te możliwości.

Reasumując Amiga miała wiele wcześniej wszystko to, czego później dorobił się PC.

Odpowiedz

parallax Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2017-07-08 11:03 w odpowiedzi na komentarz #4

Commodore padło głównie przez politykę.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2017-07-08 22:00 w odpowiedzi na komentarz #3

To chyba jest najzupełniej normalne, że renderowanie w nierozwijanym od 25-lat sofcie wygląda jak renderownanie 25 lat temu. Jak ma niby wyglądać? Weźmy np. Tornado 3D to będzie trochę lepiej, bo to jest trochę nowszy soft. W czasach gdy amigowy soft 3D był rozwijany to nie był wcale taki zły.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #7 wysłany: 2017-07-09 07:28 w odpowiedzi na komentarz #5

Commdore padło bo 386 z SVGA miało szybszą,lepszą i w wyższych rozdzielczościach grafikę.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #8 wysłany: 2017-07-09 07:35 w odpowiedzi na komentarz #6

Właśnie. Wygląda gorzej niż cokolwiek zrobione na 20 letnie C/BVision.
Tak wiem, inna technologia ale wstyd coś takiego pokazywać.
25 letni soft może być ale tylko do modelowania, ale zamiast kiepskiego renderowania, przydałoby się żeby to był wsad do softu który narysuje całość w OpenGL lub bardziej amigowo w Warp3D.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2017-07-09 19:05 w odpowiedzi na komentarz #8

Do renderowania statycznych obrazków OpenGL/Warp3D? To są mechanizmy do renderowania czegoś liczonego w czasie rzeczywistym. Coś wielokrotnie bardziej prymitywnego niż raytracing dostępny nawet w najstarszym LightWave. Liczenie statycznych obrazków nie ma zbyt wiele wspólnego z OpenGL/Warp3D. W tych technologiach można sobie zrobić szybki podgląd (coś takiego potrafił tylko amigowy Tornado3D oraz amigowy i morphosowy Blender). Liczenie obrazka to i tak czysto softwareowa sprawa na którą nie ma wpływu karta graficzna. A przynajmniej taka bez shaderów.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #10 wysłany: 2017-07-09 19:19 w odpowiedzi na komentarz #9

No właśnie, tak jak pisałem zupełnie inna technologia.
Ale mimo że jakieś dwa, może trzy lata różnicy, wyniki o wiele lepsze od tego co dają amigowe programy 3D.
Pokazuje to jaki był ogromny postęp w 3D w tych latach.

Odpowiedz

Discord
Online: 12
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę