Irrlicht to silnik graficzny w C++ rozpowszechniany na licencji open source. Obsługuje wiele systemów operacyjnych, jest znany ze swojej szybkości, możliwości 3D oraz prostoty w nauce. Zawiera zestaw mechanizmów pozwalających tworzyć własne interfejsy użytkownika i obsługiwać niestandardowe funkcjonalności w grach.
Biblioteka obsługuje import popularnych formatów, takich jak pliki obiektowe Maya, 3D Studio, Milkshape, pliki poziomów Quake 3 i obiektów Quake 2, jak również obiektów DirectX. Import nie ogranicza się tylko do obiektów trójwymiarowych, znacznie dłuższa jest lista formatów tekstur obsługiwanych przez bibliotekę.
Wersję 1.8.4 silnika z 2016 roku dla AmigaOS 4 (wymagania: ogles2.library, warp3dnova i RadeonHD) przeportował kas1e, trwają prace nad wersją 1.9.0 - jak tylko zostanie ukończona kas1e także ją dla Amigi skompiluje.