Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Katalog gier na Amigę

porty oraz nowe produkcje na AmigaOS 4/PowerPC

Aliens versus Predator Classic 2000
Aliens versus Predator Classic 2000

Aliens versus Predator Classic 2000

Aliens versus Predator to kolejna duża pozycja z gatunku FPS, która zawitała na Amigę NG. Grę przeportował na AmigaOS 4.1/Warp 3D Nouvel "HunoPPC" Hugues - port jest ukończony w 90%, mogą występować problemy ze zbyt szybkim odtwarzaniem się małych filmów oraz z zapisem i odczytem stanu gry. W serwisie Steam przeczytamy:

Trzy najpotężniejsze gatunki we Wszechświecie walczą między sobą, mając przed sobą tylko jeden cel: przeżyć. Wybieraj: bądź Kolonialnym Marine, Predatorem lub Obcym. Wywalcz sobie drogę przez wypełnione strachem miejsca: od statków kosmicznych przez stacje kosmiczne do kolonialnych baz i niesamowitych krajobrazów. Wystarczy jeden zły ruch, by z łowcy stać się ofiarą.

Oryginalna wersja gry została wydana na PC w 1999 roku, kod źródłowy został udostępniony już w 2001 roku. Szybko powstały porty na inne platformy, a w 2010 roku grę opublikowano w wersji Classic 2000.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D
Silnik: przeportowany przez HunoPPC
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 20 PLN)

Barony: Blessed Addition
Barony: Blessed Addition

Barony: Blessed Addition

Gra opowiada historię nieumarłego licza o imieniu Baron Herx, który terroryzował miasto Hamlet w poprzednim życiu i teraz trzyma się w rozległym podziemnym kompleksie znanym jako Bastion Diabła. Jako pojedynczy bohater lub grupa poszukiwaczy przygód, Twoim zadaniem jest zejść w głębiny jego siedziby i zniszczyć go na zawsze.

Barony to gra 3D z trybem wieloosobowym, która nawiązuje do klasycznych gier roguelike (mamy zapewnioną m.in. losowość świata) takich jak Nethack, i łączy je z grami RPG takimi jak Ultima Underworld, System Shock i Daggerfall. Za grę odpowiedzialna jest firma Turning Wheel LLC, jest to pozycja z 2015 roku.

Port gry Barony jest jednym z pierwszych, który wykorzystuje wrapper GL4ES - gra korzysta z OpenGL1.x, 2.x i 3.x przez ogles2.library i Warp3D Nova.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna Radeon HD (ogles2.library, Warp3D Nova)
Silnik: przeportowany przez kas1e
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 50 PLN)

Eldritch
Eldritch

Eldritch

Gra Eldritch to strzelanka z 2013 roku napisana przez Davida Pittmana i wydana przez amerykańskie niezależne studio Minor Key Games. Inspiracją były książki HP Lovecrafta i elementy rozgrywki z gier "roguelike".

Gracze wcielają się w rolę badaczy z lat 20. XX wieku w fabule inspirowanej mitami Cthulhu. Mogą dzierżyć zarówno pistolety, jak i posługiwać się zaklęciami. Świat jest generowany proceduralnie, co oznacza, że za każdym razem jest inny. W grze występuje forma permanentnej śmierci, w której wszystkie przedmioty są tracone - tylko pieniądze przechowywane w banku zostają zatrzymane. Konstrukcja świata jest otwarta, można skorzystać z bocznych ścieżek i ukrytych przejść. Należy unikać wszechobecnych pułapek, które im dalej dotrzemy tym stają się bardziej wymyślne i lepiej zamaskowane.

Technicznie gra przypomina Minecrafta - lochy zbudowane są z wokseli, a efekty np. magii symbolizują piksele. Na AmigaOS 4 grę przeniósł kas1e i wymaga opengles2.library, 256 MB pamięci graficznej i 512 MB pamięci operacyjnej.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, nowoczesna karta graficzna Radeon
(ogles2.library >=3.1 , warp3dnova >=1.83, RadeonHD >=3.7 lub RadeonRX >=2.4)
Do pobrania: za darmo z OS4Depot

Enemy Territory: Legacy
Enemy Territory: Legacy

Enemy Territory: Legacy

Wolfenstein: Enemy Territory to darmowa gra komputerowa z gatunku first-person shooter osadzona w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez brytyjskie studio Splash Damage i wydana w 2003 roku przez Activision. Jest to nieformalna część serii Wolfenstein.

W Enemy Territory gracz przejmuje kontrolę nad jednym z żołnierzy walczących na frontach II wojny światowej po stronie aliantów lub Osi. Gracze są podzieleni na klasy wyspecjalizowane w wykonywaniu określonych zadań na mapie. Współpraca między kierowanymi żołnierzami jest kluczowa w rozgrywce.

Zostaniesz żołnierzem piechoty, lekarzem polowym, inżynierem, szpiegiem, specem od artylerii, a może zapiszesz się do jakiegoś klanu?

Na AmigaOS 4.1 otwartą wersję Enemy Territory: Legacy (2.71b) przeportował Nouvel "HunoPPC" Hugues.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D
Silnik: silnik gry przeportowany przez HunoPPC
Dane do gry: należy pobrać oficjalną wersje gry Wolfenstein: Enemy Territory

Fallout 2 i Doładowanie Amigi 3/2023
Fallout 2 i Doładowanie Amigi 3/2023

Fallout 2 i Doładowanie Amigi 3/2023

Akcja rozgrywa się w roku 2241, 80 lat po wydarzeniach znanych w Falloucie. Wioska Arroyo założona przez głównego bohatera poprzedniej części gry, po dziesięciu latach suszy staje na krawędzi wymarcia. Gracz wciela się w rolę Wybrańca, któremu starszyzna dała zadanie znalezienia urządzenia przeznaczonego do naprawy świata po zagładzie nuklearnej Garden Of Eden Creation Kit (w skrócie G.E.C.K.)

Aby je odnaleźć, Wybraniec musi przemierzyć pustkowia północnej Ameryki w poszukiwaniu zaginionej Krypty 13. Za punkt zaczepienia ma tylko metalową manierkę z symbolem 13. Jego plemię zakupiło ją od handlarza Vica, mieszkającego w pobliskim miasteczku Klamath. Stamtąd będzie stopniowo dowiadywał się o różnych społecznościach powstałych po wojnie nuklearnej, handlował, walczył, zawiązywał znajomości i pozyskiwał informacje.

Od teraz możemy spróbować swoich sił także pod AmigaOS4 i MorphOS.

czytaj więcej »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 lub MorphOS
Silnik: Fallout 2 Community Edition dostępny w OS4Depot lub w MorphOS Storage
Dane do gry: wersja dla PC w serwisie GOG

FinalBurn Neo 1.0.0.1 R1
FinalBurn Neo 1.0.0.1 R1

FinalBurn Neo 1.0.0.1 R1

FinalBurn Neo to emulator gier arcade i niektórych konsol. Nowa wersja ("neo") opiera się na emulatorze FinalBurn i starszych wersjach MAME.

Na AmigaOS 4.1 FBN przeportował HunoPPC (jest to wersja R1, czyli wydanie pierwsze, a status prac wynosi 60%), program wymaga biblioteki LibBoostyGfx w wersji 2.0.1 jego autorstwa. Publiczny klucz seryjny do niej znajduje się na stronie Huno - można mu przekazać wsparcie, wtedy w podziękowaniu otrzymamy swój klucz "spersonalizowany".

Lista platform obsługiwanych przez kombajn do emulacji "FinalBurn Neo" jest ogromna, przez salonowe systemy Capcom, Konami, Neo-Geo, Namco, po Sega Megadrive, SNESa, NESa, na Sinclair Spectrum kończąc.

Listę obsługiwanych gier znajdziecie w pliku gamelist.txt, joypady są obsługiwane przez HunoJoyWrapper. Program był testowany na wielu komputerach z OS4, wykorzystuje OpenGL, SDL, Warp3D oraz potrafi skorzystać z Altiveca.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, biblioteka LibBoostyGfx, Warp3D, ROMy z grami
Do poprania: archiwum z plikami instalacyjnymi ze strony HunoPPC

Flare: Empyrean Campaign
Flare: Empyrean Campaign

Flare: Empyrean Campaign

Flare to izometryczna gra (a dokładnie silnik "Free Libre Action Roleplaying Engine") z gatunku RPG, klimatem, perspektywą i mechaniką przypominająca trochę słynną serię Diablo. Zespół, który od lat nad nim pracuje, postanowił w końcu stworzyć pierwszą pełnoprawną rozgrywkę - Empyrean Campaign.

Grafika kampanii osadzona jest w klimacie dark fantasy: historia zaczyna się od wygnania gracza z ojczyzny Empyrean, który musi znaleźć sposób na rozwiązanie swojego trudnego położenia. Wędruje przez wiele regionów, gromadzi swój ekwipunek, rozszerza zdolności i moce wykonując główne oraz poboczne zadania.

Na Amigę silnik gry dostępny jest w ostatniej wersji 1.06 i wymaga AmigaOS 4.1. Za port odpowiedzialny jest Thematic - więcej informacji związanych z instalacją i uruchomieniem gry znajdziecie w archiwum w pliku README.AmigaOS.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1
Silnik: silnik gry przeportowany przez Thematica
Dane do gry: należy pobrać oficjalną wersję gry Flare

FooBillard++ 3.42 i aktualizacja innych 3D
FooBillard++ 3.42 i aktualizacja innych 3D

FooBillard++ 3.42 i aktualizacja innych 3D

FooBillard to darmowa gra komputerowa symulująca bilard, wydana na licencji GPL, działająca na różnych systemach operacyjnych w oparciu o bibliotekę OpenGL.

Gracz ma do wyboru kilka odmian bilarda (ósemka, dziewiątka, snooker oraz karambol). Można grać z komputerem (kilka poziomów umiejętności), żywym przeciwnikiem (gra dwuosobowa) oraz przez sieć komputerową. W grze występuje również opcja treningu.

Realistyczne (zgodne z zasadami fizyki) zachowanie bil, dopracowana sztuczna inteligencja komputera i oprawa graficzna pozwalają na określanie gry mianem symulatora.

kas1e wykorzystując wrapper gl4es i biblioteki OGLES2 oraz Warp3D Nova skompilował dla AmigaOS 4 ostatnią stabilną wersję tej gry.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, procesor PowerPC, karta graficzna Radeon HD (ogles2.library, Warp3D Nova)
Pobierz: darmowe archiwum z OS4Depoot

Freespace: Wielka Wojna w wersji cyfrowej z dużą aktualizacją
Freespace: Wielka Wojna w wersji cyfrowej z dużą aktualizacją

Freespace: Wielka Wojna w wersji cyfrowej z dużą aktualizacją

Gra Descent Freespace: The Great War z 1998 roku (amigowa wersja ukazała się w w 2001 roku) to kosmiczny symulator, stworzony przez studio deweloperskie Volition. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości, a gracz wciela się w pilota Ziemskiej Floty Galaktycznej, która ostatkiem sił próbuje powstrzymać przybyłą z dalekich zakątków Wszechświata bezlitosną rasę Sheevan.

W grze mamy do dyspozycji:

- ponad 40 statków kosmicznych, w tym ogromny statek baza Sheevan
- 8 odmiennych myśliwców i bombowców
- możliwość tworzenia własnych misji
- świetnie pomyślaną strukturę poszczególnych misji
- doskonałą, szybką grafikę
- dynamiczną akcję
- wspaniałą, kolorową, urozmaiconą przestrzeń kosmiczną

czytaj więcej »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.x lub AmigaOS 3.x/WarpOS, karta graficzna z obsługą Warp3D, procesor PowerPC lub 68060
Gdzie można zakupić: na stronie firmy Hyperion w cenie ok. 15 euro

Gorky 17 dla AmigaOS 4 dostępny
Gorky 17 dla AmigaOS 4 dostępny

Gorky 17 dla AmigaOS 4 dostępny

Po 12 latach od pierwszych zapowiedzi, Hyperion Entertainment wydaje dla Amiga OS 4.1 grę Gorky 17, produkcji polskiej grupy Metropolis Software House. Za ostateczną wersję odpowiadają Frank Menzel oraz Thomas Claus, znani jako Entwickler-X.

Akcja gry toczy się w 2009 roku. Miejscem akcji jest miasto Lubin, będące byłą bazą radzieckich sił zbrojnych. W związku ze zbombardowaniem podobnej bazy na terenie Rosji działającej pod nazwą Gorky 17, do otoczonego przez wojsko Lubina wysłana zostaje grupa żołnierzy.

Oddział składa się z trzech przedstawicieli wojsk sojuszniczych NATO: dowódcy Cole'a Sullivana, Jarka Owicza oraz Thiery'ego Trantigne'a. Ich zadaniem jest zbadanie terenu bazy i wyjaśnienie zaginięcia kilku osób.

czytaj więcej »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 Final Edition, dla wersji akcelerowanej - obsługa Warp3D
Gdzie można zakupić: na stronie firmy Hyperion w cenie ok. 25 euro, dostępna jest wersja demo
Recenzja: Czesław Mnich w eXec.pl

H-Craft Championship
H-Craft Championship

H-Craft Championship

H-Craft Championship to gra wyścigowa w klimacie SF zbudowana przy użyciu darmowego silnika graficznego Irrlicht przez niezależne niemieckie studio Irrgheist. Początkowo była produktem płatnym, od 2014 roku stała się darmowa, a w 2015 upubliczniono jej kod źródłowy.

W grze ścigamy się kosmicznymi poduszkowcami (różne rodzaje) na podniebnych "autostradach" - możemy brać udział w mistrzostwach dla jednego gracza, jest także tryb "Arcade" i "Time Attack" oraz możliwość rozgrywki wieloosobowej (do 4 graczy).

Odbiór gry w momencie wydania (2007 rok) dla systemów Linux był dobry, pozycja znalazła się wtedy wysoko w rankingach komercyjnych gier dla tego systemu operacyjnego. Od kilku dni dzięki pracy kas1e możemy sprawdzić tę grę (jeśli posiadamy odpowiednio mocną Amigę One) także na "Przyjaciółce", archiwum można pobrać z OS4Depot.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, procesor PowerPC, karta graficzna Radeon HD (ogles2.library, Warp3D Nova)
Pobierz: darmowe archiwum z OS4Depoot

HODE: Heart of Darkness
HODE: Heart of Darkness

HODE: Heart of Darkness

Gracz wciela się w chłopca o imieniu Andy, któremu w trakcie zaćmienia słońca siły ciemności zabrały psa do Świata Cieni. Dzielny chłopiec rusza na ratunek przyjacielowi własnej roboty wehikułem z bronią na plazmę pod pachą. W trakcie wędrówki przyjdzie mu się zmierzyć z wieloma różnymi przeciwnikami, od pająków, robaków i Cieni aż po władcę ciemności.

Jednak dzielny chłopiec nie jest sam, w walce pomagają mu dziwne latające stworzenia. Są to istoty, które oparły się władcy ciemności i nie zmieniły się w cienie. Ponadto Andy po drodze wejdzie w posiadanie niezwykłej, życiodajnej mocy.

Heart of Darkness to gra z roku 1998, którą przygotowało Amazing Studio, a zaprojektował Eric Chahi (twórca Another World). Dzięki silnikowi HODE (przeportował go dla nas w styczniu/2020 kas1e) możecie w nią zagrać teraz także pod AmigaOS - potrzebne są oczywiście oryginalne dane z wersji dla systemu Windows (może być także wersja demo).

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 lub 3.x (wersja 68k)
Silnik: HODE dostępny w OS4Depot, a wersja 68k tutaj
Dane do gry: z wersji dla PC Windows (demo dostępne tutaj) lub PSX

Hexen II
Hexen II

Hexen II

Hexen II to gra komputerowa z gatunku FPS, osadzona w świecie fantasy, wydana w 1997 roku przez Raven Software. Jest kontynuacją gry Hexen. Podobnie jak w prequelu, Hexen II wymaga od gracza rozwiązywania zagadek i używania przedmiotów w skali niemal równej grom przygodowym.

Do Thyrion przybywa Eidolon, ostatni z Wężowych Jeźdźców, który podobnie jak poprzednicy chce siać zniszczenie wśród mieszkańców krainy. Aby ludzkość przetrwała ciężkie czasy musisz mu się przeciwstawić - demon musi podzielić los współbratymców!

Na Amidze w grę możemy zagrać dzięki przeportowanemu w 2010 roku przez HunoPPC silnikowi UHexen II: Hammer of Thyrion, dodatkowo na wydanej przez ACube płycie dostępna jest nowsza wersja silnika pozwalająca na uruchomienie dodatku "Portal of Praevus" - Rafał Chyła w filmiku z serii "Gramy na Amidze NG" na YouTube opisał właśnie ten "Mission Pack" z 1998 roku.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 (konfiguracja wystarczająca do uruchomienia silnika Quake I)
Silnik: dostępny w OS4Depot UHexen II: Hammer of Thyrion lub w nowszej wersji na płycie wydanej przez ACube
Dane do gry: wersję demo plików z danymi można pobrać z serwisu Sourceforge, pełna wersja na PC dostępna na rynku wtórnym

MACE Tower Defense
MACE Tower Defense

MACE Tower Defense

MACE Tower Defense to klasyczna gra obronna z wieżami ("tower defense") i wrogami oraz systemem sklepów, gdzie można zakupić lepsze wieże, ulepszać istniejące wieże i zaopatrzyć się w specjalne przedmioty (bomba atomowa, bomba rozpryskowa, atak z powietrza).

Zbieramy więc monety, zwalczamy bossów i odblokowujemy nowe mapy. Można także rozmieszczać miny, ściany blokowe i pola elektryczne, ale to nie koniec - w grze dostępny jest wyjątkowy tryb, w którym przejmujemy pełną kontrolę nad tym w co ma strzelać dana wieża.

Za programowanie odpowiada Frank Menzel, a za grafikę i projekty poziomów Thomas Claus. Gra jest technologicznym połączeniem wcześniejszych gier EntwicklerX - obrony z wieżami i strzelanki M.A.C.E.

MACE Tower Defense jest dostępna na stronie domowej za darmo (+ dobrowolny "datek") dla AmigaOS 4 z Warp3DNova oraz Androida (sklep Google Play) i Windowsa.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 F.E, karta graficzna obsługująca Warp3D Nova
Gdzie pobrać: na stronie domowej za darmo (+ dobrowolny "datek") dla AmigaOS 4 z Warp3DNova oraz Androida (sklep Google Play) i Windowsa

Pekka Kana 2
Pekka Kana 2

Pekka Kana 2

Pekka Kana 2 (Pekka the Rooster 2) to platformówka, w której sterujemy kurczakiem Pekka - pracuje na wsi i pilnuje niosek. W nocy jednak kury zostają skradzione, a my mamy mu pomóc w ich odnalezieniu - unikając pułapek na platformach, zbierając punkty bonusowe, no i przede wszystkim mając do dyspozycji jajka jako amunicję i megafon powalający inne zwierzęta na ziemię.

Gra została oryginalnie wydana przez Piste Gamez (autor - Janne Kivilahti) w 2003 roku, pierwszy raz była pokazana na party Assembly. Posiada edytor poziomów oraz polską lokalizację. Obecnie pozycja jest darmowa i dostępna na wiele platform, w tym od końca stycznia także dla AmigaOS 4. Wersja SDL powstała w 2010 roku, a od 2016 roku jest rozwijana wersja SDL2 i ostatnią wersję 1.3.5 przeportowano na Amigę.

W grze dostępna jest większa prędkość gry, można włączyć szeroki ekran i grać joypadem. 9 MB archiwum znajdziecie w OS4Depot.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, SDL2
Archiwum: gra jest darmowa, do pobrania z OS4Depot (9 MB)

Postal
Postal

Postal

Akcja toczy się w miasteczku Paradise. Główny bohater o ksywce Koleś mieszka razem ze swoją olbrzymią żoną w przyczepie. Kiedy myśli, że upadł na samo dno, rzeczy przybierają jeszcze gorszy obrót. Po upokarzającej rozmowie o pracę i kompletnie nie udanej wycieczce do biura opieki społecznej, Koleś ląduje u swojego wuja Dave'a. Wuj Dave jest przewodniczącym miejscowego kultu a mimo to sam też ma problemy finansowe. Razem wymyślają plan genialnej, ich zdaniem, kradzieży. Niestety dla nich, w mieście są także Talibowie, którzy też mają złowrogie zamiary, a przy tym są dużo lepiej zorganizowani i wyposażeni. Sprawy kompletnie wymykają się spod kontroli, gdy Osama bin Laden wzywa na pomoc swojego przyjaciela George W. Busha. Koleś szybko uświadamia sobie jak wyzwalający może być stan, gdy nie ma się nic do stracenia...

W taki sposób przedstawia się to w filmie Postal Uwe Bolla z 2007 roku - ta kiczowata komedia-thriller powstała na podstawie gry komputerowej, w którą mamy teraz okazję zagrać także na Amidze.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1
Silnik: Postal Plus dostępny w OS4Depot
Dane do gry: wersja dla PC w serwisie GOG (cena to ok. 8 PLN)

Quake III: Arena w trzeciej kompilacji
Quake III: Arena w trzeciej kompilacji

Quake III: Arena w trzeciej kompilacji

Quake III: Arena to gra komputerowa z gatunku FPS, wyprodukowana przez id Software i wydana w 1999 roku przez Activision. Przeznaczona jest przede wszystkim do rozgrywki wieloosobowej. W trybie jednoosobowym występują areny, na których gracz walczy z botami.

W grze do dyspozycji gracza oddano 10 rodzajów broni. Rozgrywkę zaczynamy wyposażeni w karabin maszynowy oraz rękawicę z ostrzem. Można zdobyć lepsze uzbrojenie w skład którego wchodzą: strzelba, granatnik, wyrzutnia rakiet, miotacz błyskawic, futurystyczny karabin snajperski o nazwie railgun, miotacz plazmy oraz najpotężniejsze z nich wszystkich działo zwane BFG 10000.

Pierwszy port Quake 3 na Amigę pojawił się w 2006 roku, przygotował go Thomas Frieden. Kolejne kompilacje zostały oparte już na poprawionym silniku ioquake3.

czytaj więcej »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D
Silnik: dostępny w 3 wersjach w OS4Depot - Quake3, ioquake3 i ioquake3 SDL2
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 55 PLN)

Return to Castle Wolfenstein
Return to Castle Wolfenstein

Return to Castle Wolfenstein

O pierwszej próbie przeportowania na Amigę gry Return to Castle Wolfenstein pisaliśmy w 2013 roku. Jednak dopiero teraz do amigowych graczy trafiła kompilacja przygotowana przez Nouvela "HunoPPC" Huguesa. W Wikipedii o tej grze przeczytamy:

Marzec 1943 roku. Po przegranych kampaniach w Afryce Północnej, a przede wszystkim, pod Stalingradem, wojska niemieckie tracą inicjatywę strategiczną. Szala zwycięstwa powoli przechyla się na stronę aliantów. Brytyjski wywiad dowiaduje się, że specjalna jednostka naukowa SS badająca zjawiska paranormalne rozpoczyna prace nad projektem mającym na celu przywrócenie III Rzeszy przewagi na froncie.

Return to Castle Wolfenstein to gra komputerowa z gatunku first-person shooter wyprodukowana przez Gray Matter Interactive i wydana w 2001 roku przez Activision. Return to Castle Wolfenstein stanowi odnowioną wersję gry Wolfenstein 3D, działającą na silniku gry Quake III.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D
Silnik: zwykły oraz Reborn (z shaderami - Warp3D Nova) - oba przygotowane przez HunoPPC
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 20 PLN)

Shogo: Mobile Armor Division po raz drugi
Shogo: Mobile Armor Division po raz drugi

Shogo: Mobile Armor Division po raz drugi

W grze Shogo (Monolith Productions, 1998 rok) jako pilot humanoidalnych robotów bojowych MCA masz za zadanie pokonać przywódcę rebeliantów Gabriela na polecenie UCA - w późniejszym etapie masz możliwość wyboru pomiędzy UCA, a rebeliantami dowodzonymi przez Gabriela (możliwe są więc dwa różne zakończenia gry).

Akcja gry umiejscowiona jest na fikcyjnej planecie Kronos i na jej orbicie. Etapy gry dzielą się na symulację mechów i na te w których bohater porusza się bez nich. Gra została stworzona na silniku Lithtech 1.0, który powstał we współpracy z Microsoftem.

Firma Hyperion przygotowała cyfrowe wydanie gry w wersji dla WarpOS (OS3.x) oraz AmigaOS 4.1 Final Edition. Dla przypomnienia oryginalnie gra ukazała się na Amigę w kwietniu 2001 roku. Teraz za 14,95 euro można kupić obraz płyty z grą w wersji WarpOS oraz archiwum z kompilacją dla AmigaOS 4.1 FE (Frank Menzel). Jeśli kiedyś kupiłeś już Shogo na Amigę to obie wersje są do pobrania za darmo.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: karta graficzna z obsługą Warp3D, procesor PowerPC 500 MHz, 256 MB RAM, AmigaOS4.1 lub WarpOS (OS3.x)
Gdzie można zakupić: na stronie firmy Hyperion w cenie ok. 15 euro
Za darmo: wersja cyfrowa dla posiadaczy pudełkowej wersji Shogo na Amigę z 2001 roku

Spencer z shaderami
Spencer z shaderami

Spencer z shaderami

Spencer jest międzygalaktycznym podróżnikiem, który rozbił swój statek kosmiczny na Ziemi. Potwory, pasażerowie na gapę, wyłamały się i ukradły ważne części do naprawy statku kosmicznego. Pomóż Spencerowi zdobyć brakujące przedmioty na swoim statku.

Gra Spencer to klasyczna platformówka z wymagającymi poziomami i przeciwnikami. Znajdź brakujące przedmioty, niszcz wrogów, zbieraj monety i diamenty. Ładna grafika 3D, świetne poziomy i sprawdzona rozgrywka zapewniają wiele godzin zabawy.

Za stworzenie gry odpowiada grupa EntwicklerX, która wcześniej przygotowała takie tytuły jak MACE, Swamp Defense 2 i Tap Jewels. Jest to pierwsza gra w historii Amigi wykorzystująca shadery.

Do rozpoczęcia zabawy potrzebna jest Amiga One z AmigaOS 4.1 F.E i kartą graficzną obsługującą Warp3D Nova oraz 200 MB miejsca na dysku. Grę można zakupić w AmiStore oraz w firmie Alinea Computer w cenie 14.99 euro. W OS4Depot dopatępna jest wersja demo

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 F.E, karta graficzna obsługująca Warp3D Nova lub MiniGL (wersja bez shaderów)
Gdzie można zakupić: z poziomu Amigi w AmiStore lub w sklepie Alinea Computer, w cenie ok. 15 euro. Dostępna jest wersja demo

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast to gra komputerowa z 2002 roku będąca połączeniem gatunków strzelanki pierwszoobowej i gry akcji, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen, trzecia z serii Star Wars: Jedi Knight. Została stworzona przez Raven Software i wydana przez LucasArts oraz Activision.

Gra rozpoczyna się w momencie, gdy Kyle i Jan otrzymują zadanie zbadania na pozór opustoszałej bazy imperialnej w systemie Kejim. Ta, zdawałoby się, prosta misja okazuje się być nie tylko trudniejsza niż przewidywano, ale też prowadzi dwójkę bohaterów na trop grubszej intrygi.

Dla AmigaOS 4 grę (a dokładnie silnik OpenJK - Jedi Outcast) przeportował Szilard 'Bszili' Biro w 2014 roku, a w czerwcu 2020 roku na forum English Amiga Board pojawiła się także wersja dla WarpOS (rekomendowana karta G3/G4 z obsługą sonnet.library).

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D. Istnieje także wersja dla AmigaOS 3.x/WarpOS/sonnet.library
Silnik: OpenJK (Jedi Outcast) przeportowany przez Bszilia, ew. wersja dla WarpOS z forum English Amiga Board
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 41 PLN)

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - recenzja
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - recenzja

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - recenzja

Akcja gry rozgrywa się krótki czas po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej części serii (Jedi Outcast), w 14. roku ABY. Głównym bohaterem gry jest Jaden Korr, młody kandydat na Rycerza Jedi, który udaje się na nauki do tytułowej Akademii Jedi na Yavinie IV.

Rafał Chyła napisał recenzję gry Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy: Jeśli mowa o grach Raven Software, to od razu nasuwają się skojarzenia z silnikami ID Software. Nie inaczej jest w tym wypadku, bowiem Jedi Academy pracuje na engine Quake III, tyle że mocno rozbudowanym i zmodernizowanym, co automatycznie stawia przedmiot mojej recenzji w wąskim gronie najbardziej zaawansowanych technicznie gier, jakie dotąd pojawiły się na AmigaOS.

Grę (silnik OpenJK - Jedi Academy) dla AmigaOS 4 przeportował Szilard 'Bszili' Biro.

zobacz wideo »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1, szybki procesor PowerPC, karta graficzna z działającym Warp3D
Silnik: OpenJK (Jedi Academy) przeportowany przez Bszilia
Dane do gry: wersję PC można zakupić w serwisie GOG (cena - ok. 41 PLN)

Tower 57
Tower 57

Tower 57

W dystopijnym, dieselpunkowym świecie, gdzie Megawieże są ostatnimi enklawami cywilizacji, grupa ekscentrycznych osobników udaje się z tajną misją do Wieży 57. Ich talenty, pojemność magazynka oraz umiejętność współpracy zadecydują o ich losie.

Tower 57 to twin-stick shooter w starym, dobrym stylu. Ubrany w 16-bitowe szaty, wypełniony eksplozjami i zapachem strzelniczego prochu. Świetny w trybie jednoosobowym, w kooperacji tylko zyskuje. Tower 57 to wreszcie odpowiedź na to, jak mogłyby wyglądać współczesne amigowe hity.

Gra ukazała się w wersji dla AmigaOS dzięki zaangażowaniu Daniela Müßenera (Daytony), a zakupić można ją tutaj, za ok. 12 dolarów (płatność PayPal). Co ciekawe w archiwum znajduje się specjalna kompilacja dla A1222, czyli płyty Tabor, która nie jest jeszcze dostępna na rynku.

Od Marco, autora gry: cieszę się, że mogę w końcu przyłożyć rękę do wypuszczenia mojej gry na Amigę, chociaż jestem spóźniony o 25 lat.

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 FE Upd1, >= 600 MHz, karta graficzna ze wsparciem kompozycji obrazu
Gdzie można zakupić: w sklepie Benitosub, w cenie ok. 12 dolarów

Wings! Remastered Edition
Wings! Remastered Edition

Wings! Remastered Edition

Po imprezie Amiga32 w sklepie Cinemaware można jeszcze zamówić dla AmigaOS 4 limitowaną wersję odnowionej gry Wings.

Dla przypomnienia w grze Wings wcielamy się w postać pilota, który steruje aeroplanem z okresu pierwszej wojny światowej. Naszym zadaniem jest walka z niemiecką armią. Poza wrogimi samolotami przyjdzie nam walczyć również z balonami. Co parę misji nasza gra zmienia obrót i latamy nad wrogimi bazami, rozwalamy wszystko co tylko się da.

Nowa edycja gry posiada zremasterowaną oprawę graficzną, stworzoną od nowa, ale na bazie oryginalnej wersji z Amigi klasycznej. Oprawa została wykonana w pełnym trójwymiarze i w rozdzielczości HD. Gra posiada dubbing aktorski oraz soundtrack, który nagrano z udziałem orkiestry. Mamy także pięć ukrytych, niepublikowanych wcześniej misji oraz możliwość alternatywnego zakończenia gry.

czytaj więcej »

Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 4.1 z obsługą Warp3D lub kartą Radeon HD (kompozycja obrazu)
Gdzie można zakupić: dostępna jest wersja demo Warp3D, Warp3D Tabor SPE i MiniGL4GL4ES


amigans
Menu
Baza wiedzy
AmigaOS.pl
AmigaOne
Amiga Podcast
O tym piszemy
Wybierz ikonę