Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2018-03-11, Autor: Czesław Mnich, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3373

A A A

Gry - Workbench - litera A

The ultimate 15-Game simulator

The ultimate 15-Game simulator

The Fifteen-game jest grą w którą możemy zagrać jeśli nie mamy niczego lepszego do roboty. Jej zasady są bardzo proste i przejrzyste. Na ekranie znajduje się 16 losowo ułożonych kwadratów ponumerowanych od 1 do 15 oraz gwiazdka, która oznacza puste miejsce. Celem gracza jest poukładanie numerów w kolejności używając w tym celu gwiazdki. Aby przesunąć dowolny numer musi się on znajdować obok pustego pola. Gra nie należy do łatwych ale jest w stanie wciągnąć na dłuższą chwilę. Dostępna jest w dwóch wersjach językowych angielskiej oraz szwedzkiej.

Autor: Mattias Backman
Data: 1996-05-16
Wymagania: Kickstart 2.0
Pobierz: (aminet)

4Wins

4Wins

4Wins to prosta gra logiczna oparta na zasadach znanych z gry Connect Four. Dla przypomnienia gracz, który pierwszy ułoży w swoim kolorze rząd czterech uśmiechniętych twarzy czy to poziomo, pionowo lub ukośnie ten wygrywa. 4Wins oferuje pojedynek z komputerem lub z drugim graczem. Każdy z przeciwników dysponuje głowami w innym kolorze, białymi lub czarnymi co czyni grę bardzo czytelną. Okno rozgrywki zajmuje bardzo mało miejsca na ekranie co jest za razem wadą jak i zaletą. Dla osób pracujących w dużych rozdzielczościach będzie to spory problem, zaś dla zwolenników 640x256 wybawieniem. Pomimo, że gra dostępna jest tylko po niemiecku to bardzo szybko dojdziemy co oznaczają napisy na poszczególnych przyciskach.

Autor: Kay Gergs
Data: 1992-04-26
Wymagania: Kickstart 1.2
Pobierz: (aminet)

521

521

Jest jedną z trudniejszych gier logicznych z jaką przyjdzie wam się zmierzyć. Po jej uruchomieniu pojawi się menu gdzie możecie wybrać za pomocą suwaka poziom trudności od 0 do 24. Po naciśnięciu przycisku start zostanie wyświetlona siatka 3x3 wypełniona numerami od 1 do 5. Teraz klikając na dowolne pole z numerem spowodujemy wzrost numeracji wszystkich sąsiadujących pól znajdujących się w pionie i poziomie. Gdy numeracja pola przekroczy 5 to wraca do 1. Celem gry jest wypełnienie siatki samymi jedynkami.

Autor: Urchin
Data: 1996-08-13
Wymagania: Kickstart 2.04
Pobierz: (aminet)

A2Zee

A2Zee

Nie spodziewałem się, że będę opisywał grę w której jedynym zadaniem dla gracza będzie układanie liter w kolejności alfabetycznej. Tak, tak nie przewidzieliście się taki właśnie jest cel tej gry. Co prawda brzmi to prosto ale w praktyce już takie nie jest. Gdy zamieniamy miejscami dwie litery to sąsiadujące z nimi również ulegają zamianie. Powoduje to spory bałagan na ekranie nad którym ciężko jest zapanować. Ponadto A2Zee oferuje możliwość wyboru poziomu trudności, odbywa się to zaraz po uruchomieniu gry. Wtedy możemy wybrać czy gramy minimum 8 literami od A-H czy też całym alfabetem. Gra ma status Shareware i jeżeli przypadała wam do gustu to możecie wysłać autorowi jednego kanadyjskiego dolara.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2015-08-03
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

Abstracon

Abstracon

"Abstracon" jest kolejną grą logiczną w którą możemy zagrać na naszym Workbenchu. Rozgrywka toczy się na różnych planszach o wymiarach od 3x3 do 7x7 pól. Wszystko zamknięte jest w szarej ramce, która zawiera dwa kwadraciki obrazujące początek i koniec drogi. Zadaniem gracza jest umieszczenie wewnątrz ramki kolorowych bloków tak aby stworzyły one ścieżkę łączącą początek i koniec drogi. Ścieżka musi być wykonana ze wszystkich dostępnych bloków na każdej z plansz. Dla ułatwienia każdy blok posiada dwa wycięcia wskazujące gdzie musi łączyć się z sąsiednim blokiem. Spróbuj zbudować drogę używając jak najmniej ruchów.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2015-07-13
Wymagania: WB 1.3 otwarty w 8 kolorach
Pobierz: (aminet)

Accumulus

Accumulus

O co chodzi w tej nie codziennej grze? Otóż ekran gry wypełniony jest kolorowymi kafelkami a cała zabawa polega na klikaniu w różnego typu kafelki. Po kliknięciu na dowolną z nich spowoduje jej zniknięcie a te znajdujące się powyżej opadną o jedno miejsce. Naszym zadaniem jest aby nie sąsiadowały ze sobą kafelki tego samego typu, wtedy to dostajemy za to punkty w zależności od tego ile było spadających kafelek. Z drugiej strony jeśli dwie lub więcej ze spadających kafelek są tego samego rodzaju obok siebie to na ekranie pojawią się dwie dodatkowe kafelki. Uważaj, aby plansza gry nie wypełniła się całkowicie bo wtedy nastąpi koniec gry. Accumulus oferuje rozciąganie okna gry w zależności od naszych potrzeb.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2014-01-02
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

Air Crash Manager

Air Crash Manager w skrócie ACM jest grą w której wcielamy się w rolę kontrolera ruchu lotniczego. Siedząc przed radarem udzielamy instrukcji pilotom samolotów aby mogli bezpieczne dolecieć do lotniska znajdującego się na środku ekranu. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym bez opóźnień. Klikając na dowolny samolot możemy zapoznać się z dodatkowymi informacjami takimi jak miejsce odlotu/przylotu czy sprawdzić na ile minut wystarczy nam paliwa. Ponadto możemy zmieniać współrzędne, wysokość lotu czy wydać polecenie lądowania. Podczas gry cały czas musimy obserwować radar aby nie spowodować kolizji dwóch samolotów lecących na tej samej wysokości oraz monitorować ilość paliwa każdego z samolotów. ACM oferuje 6 poziomów trudności oraz pozwala przyspieszyć czas w grze za pomocą suwaka znajdującego się w lewym górnym rogu. Koniec gry następuje po 20 minutach kiedy to zostaną wyświetlone statystyki z przebiegu naszej pracy jako kontrolera lotu. Pomysł został zaczerpnięty z gry Kennedy Approach, która również dostępna jest na Amigę.

Air Crash Manager

Autor: Myra Trochta
Data: 1996-06-13
Wymagania: 68020, WB 2.0
Pobierz: (aminet)

AlphaQuad

AlphaQuad

To kolejna gra polegająca na ułożeniu liter w kolejności alfabetycznej. Zadaniem gracza jest klikanie na ikony oznaczone strzałką obrotu umieszczoną pomiędzy literami. Za każdym razem, gdy klikniesz na jedną z takich strzałek spowoduje to obrót liter znajdujących się wokół nich. Litery obracają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a te które znajdą się na prawidłowym miejscu na tablicy zostaną oznaczone kolorem białym. Gracz może wybrać pomiędzy 2 rozmiarami planszy, 4x4 zawierającej litery od A do P oraz 5x5 z literami od A do Y. AlphaQuad oferuje możliwość zmiany okna do rozmiarów 640x400 pikseli.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2013-01-25
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

AmiBlocks

AmiBlocks

Celem gry jest przemieszczanie kolorowych kwadratów poprzez wskazywanie im pustych miejsc. Kwadraty możemy przesuwać jeden po drugim o nie więcej niż jedną pozycję. Z każdym naszym ruchem na ekranie pojawią się 4 dodatkowe kwadraty a co za tym idzie będziemy mieli mniej wolnego miejsca. Musimy więc układać obok siebie 4 kwadraty w jednolitym kolorze aby utworzyły one większy kwadrat, wtedy to cała czwórka zniknie a my otrzymamy 10 punktów. Utrudnieniem w grze jest brak możliwości poruszania czarnymi kwadratami, zaś ułatwieniem są Jokery czyli kwadraty w 4 kolorach, które mogą zastępować dowolny kolor brakującego kwadratu. Gra jest prawdopodobnie niemożliwa do ukończenia choć zawsze można spróbować i ustanowić nowy rekord, który obecnie wynosi 319 punktów.

Autor: Juha Niemimäki
Data: 2003-01-25
Wymagania: WB 3.0 otwarty w 16 kolorach, ClassAct
Pobierz: (aminet)

AmiLights

AmiLights

Główne okno składa się z 25 przycisków symbolizujących lampy oraz dwóch liczników, punktacji i wyniku. Po rozpoczęciu gry losowo zostaną zapalone światła na ekranie. Idea gry jest prosta, musimy wyłączyć wszystkie lampy zmieniając ich kolor z białego na czarny. Pamiętajmy, że po kliknięciu na dowolny przycisk zmienimy jego kolor na przeciwny czyli jeśli gdzieś światło było zapalone to zostanie ono zgaszone i odwrotnie. Podczas klikania na dany przycisk spowodujemy również zmiany oświetlenia w sąsiadujących lampach. Czyli górnej, dolnej, lewej i prawej od miejsca kliknięcia. Brzmi to trochę skomplikowanie ale w praktyce już takie nie jest.

Autor: Doug Dyer
Data: 1996-03-17
Wymagania: WB2.0
Pobierz: (aminet)

Amipet

Amipet

Powstał z myślą dla tych co mają zbyt wiele wolnego czasu i nie wiedzą jak go spożytkować. Zanim zaczniemy przygodę z naszym pupilkiem musimy ustawić w ikonie programu ścieżkę dla pliku graficznego oraz dźwiękowego. Bez tego nie uruchomi nam się aplikacja. Przy okazji możemy ustawić w ikonce "Mode=Big" aby gra rozpoczęła się na większym oknie. Domyślnie nasz zwierzaczek korzysta z palety MagicWb ale nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć własną grafikę za pomocą programu graficznego typu PPaint. O co w tej grze chodzi? Naszym zadaniem jest opiekowanie się pieskiem czyli musimy go karmić, bawić się z nim, czyścić czy zabierać do weterynarza aby podratować jego zdrowie. Musimy być bardzo ostrożni bo łatwo jest naszą pociechę zabić choćby z przejedzenia podając dwa razy pod rząd posiłek. Dobrą wiadomością jest to, że po śmierci pupilka możemy rozpocząć grę od początku. Amipet oferuje statystyki z których możemy się dowiedzieć jak długo żyje nasz szczeniak oraz ile życia mu pozostało. Jeżeli komuś znudziła się opieka nad pieskiem to może sobie wybrać inne zwierzę do opieki jak choćby rybkę, owcę czy pająka, jest w czym wybierać.

Autor: Loony Juice Software
Data: 1998-01-25
Wymagania: WB 3.0
Pobierz: (aminet)

Amtris

Amtris

Jak z nazwy można wywnioskować to kolejny klon tetrisa jaki powstał na Amigę. Celem gry jest stworzenie pełnych rzędów bloków ze spadających z góry ekranu figur. Spadającymi klockami sterujemy na boki za pomocą klawiszy "a" i "s", obracamy klawiszem return, zaś szybsze ich spadanie odbywa się po naciśnięciu spacji. Po prawej stronie okna wyświetlany jest kolejny spadający klocek zaś poniżej zamieszczone są dodatkowe informacje takie jak: "Rows" czyli ilość linii koniecznych do ukończenia poziomu, "Level"- aktualny poziom, "Lives"- liczba żyć oraz "Score"- punktacja. Poniżej jeszcze znajduje się "Hi-Sc" czyli najlepszy nasz ugrany wynik. Jako bonus w archiwum znajdziemy kod źródłowy aplikacji stworzony w języku C.

Autor: David Kinder
Data: 2007-08-08
Wymagania: WB 1.3, powerpacker.library
Pobierz: (aminet)

Ang

Ang

Tytuł gry został zaczerpnięty od wyrazu Angle co oznacza dosłownie kąt. Naszym celem jest poruszanie kolorowymi kątami tak aby utworzyły one kwadrat składający się z czterech klocków. Brzmi to może nie najgorzej ale w praktyce gra jest tak trudna, że większość z was ją sobie odpuści już po paru minutach rozgrywki. Wszystkie elementy na ekranie poruszają się po skosie, w kierunku w którym obrócony jest dany kąt. Jeśli ten na swojej drodze napotka na inny to zamieni się z nim miejscami, no chyba, że obydwa obrócone są w tym samym kierunku to do zamiany nie dojdzie. Musimy pamiętać o tym, że gdy podczas przesuwania kątu nie utworzymy na planszy kwadratu to w losowym miejscu pojawi się kolejny kąt. Jeśli plansza zostanie całkowicie wypełniona przez kąty nasza gra dobiegnie końca, co prędzej czy później i tak nastąpi.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2014-10-06
Wymagania: WB 1.3 otwarty w 8 kolorach
Pobierz: (aminet)

Angoes

Angoes

Akcja toczy się na planszy o wymiarach 8 na 8 bloków. Celem gracza jest ułożenie obok siebie przynajmniej 3 lub więcej kątów tak aby wskazywały ten sam kierunek. Gdy tego dokonamy zostaną one usunięte z planszy a w ich miejsce pojawią się kąty znajdujące się nad nimi. Klikając na dowolny kąt w kształcie litery "V" możemy zmienić jego kierunek na przeciwny czyli obrócić lewo-prawo czy góra-dół. Punkty uzyskujemy w zależności od liczby kątów, które zostały usunięte. 3=1pkt, 4=10pkt, 5=100pkt. Zauważ, że dopóki kąty wskazują ten sam kierunek to ich kolory nie muszą być jednakowe. Zaś jeśli wszystkie mają ten sam kolor to ilość punktów zostanie pomnożona razy pięć. Zakończenie gry następuje gdy gracz nie będzie już w stanie ułożyć więcej kątów obok siebie.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2016-01-09
Wymagania: WB 2.0
Pobierz: (aminet)

Angolos

Angolos

To kolejna gra logiczna stworzona przez niestrudzonego Charlesa mieszkającego na codzień w Kanadzie. Autor ma na swoim koncie blisko 200 gier logicznych i jak tak dalej pójdzie to pewnie o nim poczytamy w księdze rekordów Guinnessa. Wracając do samej gry, rozgrywka odbywa się na planszy zbudowanej z sześciokątnych płytek. Cały pomysł polega na tym aby połączyć ze sobą wszystkie płytki za pomocą kolorowego sznurka i wrócić do początkowej tworząc przy tym jak najwięcej łamanych kątów. Kąty 180 stopni nie są brane pod uwagę. Zabawę zaczynamy za każdym razem z innego miejsca na planszy aby nie było za łatwo. Miejsce startu oznaczone jest kolorem, który możemy w dowolnej chwili zmienić poprzez kliknięcie na to pole. Pamiętajmy, że po przejściu przez płytkę nie będziemy mogli wrócić tą samą drogą. Koniec gry następuje w dwóch przypadkach, gdy utkniemy pomiędzy połączonymi kafelkami lub wrócimy do płytki startowej nie zaznaczając wszystkich płytek po drodze. Wtedy to nie pozostaje nam nic innego jak użycie przycisku "Restart". Jeśli zaś pomyślnie ukończymy zadanie to na ekranie pojawi się informacja z ilością kątów, które utworzyliśmy a najlepszy wynik zostanie dopisany do "High Angles". Angolos oferuje graczowi możliwość zmiany wielkości planszy za pomocą przycisków zlokalizowanych obok pola gry. Ponadto jak większość gier Charlesa pozwala na rozciągnięcie okna do naszych wymagań.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2013-05-06
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

Aniso

Aniso

Została stworzona przez Irlandczyka, który zamiast spędzać czas z kolegami w pubie wolał napisać kolejną grę logiczną na Amigę. Czy dobrze zrobił? O tym dowiecie się po przeczytaniu poniższego tekstu. Tak więc po odpaleniu gry na ekranie uświadczymy dwa małe okna o wymiarach 3x3 pola. W jednym znajdują się cyfry zaś w drugim nie ma nic. Misją gracza jest wypełnienie prawego okna cyframi tak aby nie różniło się od sąsiedniego poprzez klikanie na puste pola. Trzeba pamiętać przy tym o kilku ważnych zasadach. Możemy tylko raz kliknąć na pustym polu co spowoduje umieszczenie w nim cyfry "1". Jeśli wokół tego pola są inne cyfry to zostaną one zwiększone o "1". Pole może maksymalnie przyjąć wartość "4" następnie jego numeracja wraca do początku czyli do "1". Po nabraniu wprawy gracz może zwiększyć sobie poziom trudności zmieniając rozmiar okna z 3x3 nawet do 8x8! Na samym dole znajdują się trzy przyciski, "New" odpowiedzialny za rozpoczęcie nowej gry, "Retry" umożliwiający na ponowne zagranie oraz "Quit" zamykający całą grę. Czy warto zagrać? Zdecydowanie tak. Polecam szczególnie na deszczowe wieczory gdzie nie jednego potrafi złapać depresja. Jakby nie było mamy kolejny powód aby włączyć Amigę i przy okazji się trochę ogrzać bo jak wiadomo nic tak nie grzeje jak stare sprawdzone chipsety.

Autor: Barry McConnell
Data: 1992-08-05
Wymagania: WB 2.0
Pobierz: (aminet)

AQuix

Zaliczana jest do gier logiczno-zręcznościowych. Celem gracza jest rysowanie linii dzieląc za razem ekran na mniejsze części. Jeśli zakończymy rysowanie linii na innej ścianie czy krawędzi okna to obszar ten zostanie oznaczony kolorem czarnym. Aby przejść do kolejnego poziomu musimy odznaczyć przynajmniej 75% ekranu. Zadanie to nie należy do łatwych gdyż po ekranie skaczą piłki. Jakikolwiek kontakt z nimi kończy się utratą życia. Jakby było tego mało to z każdym kolejnym poziomem na ekranie pojawia się dodatkowa piłka oraz na nasze szczęście dodatkowe życie. Gracz musi szybko nauczyć się rysować linie tak aby zamykać skaczące piłki w jak najmniejszej przestrzeni. Poziom trudności rośnie z planszy na planszę angażując gracza do coraz większego wysiłku. Ekran gry składa się z dwóch części, małego okna gdzie toczy się cała akcja oraz statystyk gdzie możemy oglądać w czasie rzeczywistym punktację oraz w ilu procentach został wypełniony ekran. Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę ciekawie. Dużym plusem AQuix jest możliwość edycji kolorów dla dowolnego elementu na ekranie (górne menu), minusem niemiecka wersja językowa. Gdyby ktoś miał trudności z rozpoczęciem gry to powinien kliknąć na strzałkę znajdującą się obok napisu "Starten".

AQuix

Autor: Heiko Mueller
Data: 1998-01-23
Wymagania: WB 3.0, MUI, 640x300
Pobierz: (aminet)

ArBar

ArBar

Pole gry składa się 64 płytek na których widnieją numery od 0 do 5. Jeśli klikniemy na dowolny numer to zostanie na nim wyświetlona biała ukośna kreska. Zadaniem gracza jest połączenie do tej kreski (z jednej czy z dwóch stron) tylu kresek ile przedstawia numer w danym polu. Jeśli liczba połączeń będzie się zgadzać to znajdująca się w polu cyfra zmieni kolor na fioletowy. Jedynym wyjątkiem jest cyfra 0, która nie może się łączyć z żadną inną kreską. Najlepiej zacząć łączenie kresek od dowolnego rogu i systematycznie przemieszczać się w bok zmieniając kolor kolejnych połączonych płytek. Jeśli do danego pola zostanie połączonych więcej lub mniej kresek niż przedstawia numer to połączenie nie będzie poprawne a jego kolor nie zostanie zmieniony. Dla ułatwienia rozrywki każdą kreskę możemy obracać w dwóch kierunkach. Koniec gry następuje gdy wszystkie cyfry na ekranie będą koloru fioletowego.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2016-04-24
Wymagania: WB 2.0
Pobierz: (aminet)

Arcanoid

Arcanoid

To jeden z najlepszych arkanoidów w jaki zagramy na nierozbudowanej Amidze. Został on przystosowany do standardowej palety 4 kolorów i trzeba przyznać, że grafika wygląda rewelacyjnie. Zasady gry są bardzo proste, musimy zniszczyć wszystkie cegły znajdujące się na ekranie za pomocą małej piłeczki. Czasem podczas niszczenia cegieł spadają literki, które co by nie powiedzieć znacznie urozmaicają rozgrywkę. Pokrótce omówię co daje dana literka. Więc tak: E - oferuje dodatkowe życie, B - bonus 50 punktów, N - przeskok do kolejnego poziomu, S - spowalnia piłkę, G - przykleja piłkę do paletki, H - niszczy wszystkie napotkane cegły za jednym razem. Dodatkowo co 2000 punktów dostajemy jedno życie. Mini Arcanoid składa się z 25 poziomów oraz 3 etapów. Na koniec nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam przyjemnej gry.

Autor: Piotr Pawlow
Data: 1998-08-09
Wymagania: WB 2.0
Pobierz: (aminet)

ArcheoBot

ArcheoBot

Na początek opowiem krótką historyjkę, która wprowadzi Was w klimat gry. Otóż milion lat temu rasa ludzka opuściła Ziemię kolonizując po drodze wiele nowych Światów. Istnieją stare zapiski mówiące o tym, że ludzie zapomnieli dokładnej lokalizacji Planety skąd pochodzą. Wysłano więc statki badawcze w celu przeszukania wszystkich znanych i nieznanych miejsc we Wszechświecie aby odnaleźć jedno, naszą ukochaną planetę. Zadaniem gracza jak można się domyślić jest znalezienie z przeszłości dowodów potwierdzających o istnieniu Ziemi. Mając do dyspozycji 3 roboty musimy przeszukiwać obszary zbierając po drodze różne artefakty takie jak śmieci, samochody czy ludzkie szczątki. Nasz robot wyposażony jest w określoną ilość ładunków wybuchowych pomagających w pokonywaniu wszelakich przeszkód jak np. skały. Detonacja odbywa się po naciśnięciu klawisza "space". Musimy pamiętać o tym aby po zużyciu ostatniego ładunku szybko udać się do bazy znajdującej się w prawym górnym rogu okna. W przeciwnym razie szybko zacznie spadać nam energia i nasz robot wyłączy się. Za każdym razem kiedy udamy się do bazy z artefaktami otrzymamy punkty oraz 10 ładunków wybuchowych pozwalających na dalsze penetrowanie planety. Koncepcja gry jest naprawdę ciekawa i warto choć chwilę jej poświęcić.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2014-11-13
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

Arroway

Arroway

Oferuje planszę wypełnioną kolorowymi strzałkami. Cała idea polega na tym aby obracać strzałki tak aby wskazywały ten sam kierunek w linii w jakiej się znajdują. Jeśli ułożymy prawidłowo 3 strzałki to zostaną one usunięte z planszy a my dostaniemy za to punkty, 10 jeśli są w jednym kolorze lub 1 punkt gdy są w różnych kolorach. Dodatkowo na ekranie znajduje się pusty kwadrat służący do przesuwania pojedynczych strzałek znajdujących się w jego obrębie. Aby przesunąć daną strzałkę musi być ona obrócona w stronę pustego kwadratu tak aby mogła zająć jego miejsce. Po upływie pewnego czasu w pustych miejscach na ekranie zaczną pojawiać się klejnoty. Jeśli obrócimy 3 strzałki w stronę klejnotu to liczba punktów zostanie pomnożona razy 10. Teraz po wyjaśnieniu wszystkich zasad można śmiało zasiąść przed Arroway i rozkoszować się grą.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2014-01-02
Wymagania: WB 1.3 otwarty w 8 kolorach
Pobierz: (aminet)

Arrowz

Arrowz

Celem gry jest obracanie strzałek tak aby utworzyły one jak najdłuższą drogę pomiędzy wciśniętą strzałką a kolorowym elementem znajdującym się na górze w kolumnie po prawej stronie ekranu. Jeśli prawidłowo obrócimy strzałki to zostaną one wciśnięte i powstanie z nich ścieżka, która po chwili zniknie a my w zamian dostaniemy punkty. Czym dłuższa będzie ścieżka pomiędzy dwoma płytkami tym więcej otrzymamy punktów ale trzeba być czujnym i uważać na znajdujące się na ekranie dziury, które należy unikać. Jeśli ustawimy strzałki w ich stronę to nastąpi koniec gry. Do kolejnego etapu przechodzimy gdy zabraknie kolorowych elementów w kolumnie po prawej stronie okna.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2013-09-27
Wymagania: WB 1.3 otwarty w 8 kolorach
Pobierz: (aminet)

Arroze

Arroze

Idea gry opiera się na przesuwaniu pustego kwadratu za pomocą rozmieszczonych na ekranie strzałek. Każdą ze strzałek możemy zaś obracać w 4 kierunkach w zależności od naszych potrzeb. Jeśli strzałka znajdująca się obok kwadratu zostanie obrócona w jego stronę to po ponownym kliknięciu zamieni się z nim miejscami powodując przesunięcie kwadratu o jedno pole. Pamiętajmy, że z każdym naszym kliknięciem na ekranie zostanie obrócona losowa strzałka co w założeniach autora miało nam utrudnić grę ale w praktyce nie wpływa to całkowicie na rozgrywkę. Spróbujmy więc ukończyć poziom wykonując przy tym jak najmniejszą ilość ruchów.

Autor: Charles-N. Jacob
Data: 2014-10-06
Wymagania: WB 1.3
Pobierz: (aminet)

Atoms-X

Atoms-X

Atoms-X jest przeróbką starej gry o nazwie Atoms, która pojawiła się jako dodatek do kwietniowego magazynu Amiga Format w 1993 roku. Zanim przejdziemy do głównej gry musimy wybrać naszych oponentów z którymi chcemy stoczyć potyczkę oraz zdecydować czy mają to być żywi gracze lub komputery. Ponadto dla drugiej opcji możemy wybrać jeden z trzech dostępnych poziomów trudności. Po rozpoczęciu gry każdy z graczy dysponuje innym kolorem atomów które musi rozmieszczać po planszy. Warto pamiętać, że dozwolone jest łączenie atomów o tym samym kolorze w obrębie jednego pola z pewnymi wyjątkami. Na przykład w środku planszy można umieszczać maksymalnie do 3 atomów w jednym polu, wokół krawędzi planszy 2 atomy, zaś na rogach tylko jeden. Jeśli umieścimy więcej atomów w danym polu to nastąpi eksplozja a nadmiar atomów zostanie rozproszony na sąsiednie pola zmieniając kolor wrogich atomów na twój. Zwycięzcą jest gracz, którego atomy pokryją całą planszę.

Autor: Rob Cranley
Data: 2014-07-21
Wymagania: WB 3.0 + 68020
Pobierz: (aminet)
Czesław Mnich
zobacz inne nasze artykuły » komentarzy: 5
Menu
Baza wiedzy
AmigaOS.pl
Naczelny poleca
Najpopularniejsze
eXec blog

Świat poza Amigą: