Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2006-11-11 21:56, Autor: kb, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 4483

A A A

Polacy widzieli smoka

Firma Elbox pokazała wszystkim niedowiarkom, że Dragon istnieje i ma się dobrze. Pierwszy publiczny pokaz karty Dragon 1200 z procesorem ColdFire odbył się dzisiaj w Krakowie. Więcej na temat Dragona można przeczytać na stronie krakowskiego producenta.


Dodaj komentarz

Wszystkie bieżące newsy na naszych profilach Instagram, Threads i Facebook lub w widgecie na stronie głównej eXeca.
Discord (online: ) «»
Online: 9
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • piotrnizpiotrniz
dołącz do kanału »
Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2006-11-12 00:07

Mogli zamiast Dragona zaprojektować nową płytę dla OS4 z PciX,DDR,Sata2,USB2.0 to by mnie zainteresowało w 100% nawet gdybym miał zapłacić 3000 PLN za taki produkt warto Bo dragon to raczej jest mało interesujący z punktu widzenia konsumenta. Tym bardziej że procesory coldfire to kontynuacja lini 68k i OS4 na tym nie ruszy bez Sharka.A Shark+Dragon to będzie grubo ponad 3000 PLN.Gdyby toto weszło na rynek kilka lat temu to kto wie...... A tak na koniec pytanko - czy ktoś z was zamierza to kupić??? PS:Tak z ciekawości pytam.

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2006-11-12 00:15 w odpowiedzi na komentarz #1

Posiadam jeszcze klasyczną A1200 i jest nadal w użyciu. Na ewentualną decyzję co do zakupu Dragona dla mnie ma wpływ:
- jego cena
- jego rzeczywiste osiągi
- dostępność alternatywnych kart turbo dedykowanych dla OS4.

Gdyby Elbox skonstruował kartę turbo dla A1200 z PowerPC i ruszyłby na tym OS4 to nie zastanawiałbym się długo.

Odpowiedz

Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2006-11-12 01:20 w odpowiedzi na komentarz #2

Także posiadam A1200 ale nie zastanawiam się nawet nad Dragonem
koszt z kartą Shark napewno przekroczy kwotę 3000 zł a za te pieniądze to wole kupić np Samantę.
Ale wszystko zależy od punktu widzenia

Odpowiedz

Michał Wierzbicki
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2006-11-12 02:40

filmy z prezentacji Dragona 1200

Odpowiedz

Dariusz Gac
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2006-11-12 08:50

Z tego co czytam w amigowych portalach to Dragonem raczej jakoś mało kto się "podnieca"... natomiast Sputnik na MorphOS odbija się szerokim echem... nie zauważyliście Sputnika, przeglądarki WWW opartej na silniku WebCore/KHTML... trochę to dziwne... o zaprzestaniu produkcji Pegasów info się ukazało... to jak to w końcu jest z polityką Redakcji Execa? Wygląda na to że nie jesteście konsekwentni a wiadomości podajecie wybiórczo tak by potwierdzały "jedynie słuszny" punkt widzenia...

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #6 wysłany: 2006-11-12 10:00 w odpowiedzi na komentarz #5

nie zauważyliście Sputnika

Zauważyliśmy. Chętnie opiszemy wersje dla AmigaOS.

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2006-11-12 10:04 w odpowiedzi na komentarz #5

Myślę, że jeśli tylko potwierdzi się, że Sputnik będzie dla OS4 to info się pojawi. Na razie autor takowej nie planuje (ale nie wyklucza).

BTW. To jest tylko news o Dragonie a nie o imprezie

Odpowiedz

Piotr Waligórski
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2006-11-12 10:09 w odpowiedzi na komentarz #7

Oczywiście, bo jak wiadomo przedstawiciele Dragona zaprezentowali swój wynalazek pod mostem Grunwaldzkim w Krakowie

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2006-11-12 11:18 w odpowiedzi na komentarz #8

Naprawdę? A ja myślałem, że w smoczej jamie.

Odpowiedz

Janusz Tomczak
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2006-11-12 12:00

213 megsów... echm... który plik (z tych mniejszych) jest najbardziej interesujący? Bo na razie nie przewiduje zasysania wszystkich..

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2006-11-12 12:37

Niezaleznie do tego jak szybko i sprawnie ten Dragon bedzie dzialal to fakt, ze dziala on pod kontrola starego AmigaOS sprawia, ze nie interesuje mnie on nawet jezeli bedzie kosztowal 5 euro. W czasach AmigaOS4 i MorphOS uzywanie AmigaOS3.9 to jakas pomylka. Nawet jakby mi placili za kazdy miesiac uzywania tego to bym sie nie skusil. Jak juz polizlalem czegos nowego to nie ma szans zeby wrocil. Nigdy!

Odpowiedz

Grzegorz
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2006-11-12 14:33 w odpowiedzi na komentarz #11

Nawet jakby mi placili za kazdy miesiac uzywania tego to bym sie nie skusil.

Niemniej jest wielu, którzy lubią używać "starego" OSa i będą to robić bardzo chętnie za darmo a nawet zapłacą sporo kasy za Dragona.

Chociaż ja bym wolał aby Dragon wyszedł jako oddzielna płyta główna ATX kompatybilna z AOS3.x (mogłaby mieć podstawki pod ROM z A1200 i jeżeli to konieczne to jakiś układ emulujący A1200, coś a`la MiniMig).

Odpowiedz

Zbyszek Doniecki
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2006-11-12 14:51 w odpowiedzi na komentarz #9

Jakkolwiek wiadomo gdzie się to odbyło, co tam pokazywano, jakie komputery można było na miejscu obejrzeć, jak się nazywała impreza, i kogo z tych "znanych" w amiśrodowisku tam nie było i dlaczego. I oczywiście wiadomo czego brakuje w tym newsie.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2006-11-12 15:17 w odpowiedzi na komentarz #5

Z tego co czytam w amigowych portalach to Dragonem raczej jakoś mało kto się "podnieca"... natomiast Sputnik na MorphOS odbija się szerokim echem...

Ja tam nie wiem czy się szeroko odbija gdyż czytam tylko 2 portale AmigaWorld i AmigaNews.de. Na tym drugim (jakby nie patrzeć otwartym na MOSa) jednak prezentacja Dragona odbiła się nieco większym echem (tak wynika z liczby komentarzy na godz 15:00), natomiast to że jest news na AmigaWorld który podobnie jak my z zasady nie umieszcza nowinek ze świata MOSa jest na pewno faktem godnym odnotowania. Niemniej po liczbie komentarzy trudno mówić o jakimś dużym echu, choćby ostatnie newsy o stronie Samanthy czy zaprzestaniu produkcji Pegasosa były komentowane dwukrotnie chętniej.

wiadomości podajecie wybiórczo tak by potwierdzały "jedynie słuszny" punkt widzenia...

Mój punkt widzenia jest taki, Marcik nigdy nie planował, nie planuje i nie będzie planował wersji dla OS4. Widać zachodni Amigowcy mało jeszcze znają naszego "IRCowego hakera" i mają jakieś nadzieje. Ja złudzeń nie mam, więc szkoda czasu na informowanie o produkcie który nigdy nie ukaże się na Amidze, o FireFox 2.0 też nie informowaliśmy i jakoś nikt pretensji nie miał.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2006-11-12 15:28 w odpowiedzi na komentarz #13

Jakkolwiek wiadomo gdzie się to odbyło, co tam pokazywano, jakie komputery można było na miejscu obejrzeć, jak się nazywała impreza,

No mnie za dużo nie wiadomo co poza Dragonem na tej imprezie jeszcze w temacie Amigi się działo, bo ona chyba głównie na promowanie trochę innej platformy kładzie nacisk. Jeśli jednak tam byłeś to chętnie bym się dowiedział czy była tam AmigaONE (ponoć miała być) i czy była to Amiga Errora. Jeśli na oba te pytania odpowiedź brzmi tak, to przejdę do trzeciego dla mnie najważniejszego, czy pokazywano natywną wersję FryingPana dla AmigaOS4. Wiem że Error dostał Amigę pod warunkiem stworzenia natywnej wersji w ciągu 9 miesięcy, o ile dobrze liczę to okres ten pomału dobiega końca. Byłbym bardzo zawiedziony, gdyby nie udało Errorowi się wyrobić. Szkoda byłoby stracić szanse na bardzo dobry natywny program no i szkoda byłoby tej Amigi których i tak w Polsce jest za mało.

Odpowiedz

Zbyszek Doniecki
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2006-11-12 16:13 w odpowiedzi na komentarz #14

Mój punkt widzenia jest taki, Marcik nigdy nie planował, nie planuje i nie będzie planował wersji dla OS4.

Sami jesteście sobie za to winni, szkoda tylko że przez wasz stosunek do tej sprawy będą cierpieć inni użytkownicy OS4.

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2006-11-12 16:53 w odpowiedzi na komentarz #15

Jeśli jednak tam byłeś to chętnie bym się dowiedział czy była tam AmigaONE (ponoć miała być) i czy była to Amiga Errora. Jeśli na oba te pytania odpowiedź brzmi tak, to przejdę do trzeciego dla mnie najważniejszego, czy pokazywano natywną wersję FryingPana dla AmigaOS4. Tu widać A1 Errora http://tdolphin.org/amikrak/amizaduszki2k6/DSC01896.JPG Nie pokazywał na niej nic szczególnego, jakieś preferencje systemowe i tym podobne rzeczy. Zrobiliśmy sobie po zdjęciu "z misiem" dla dowcipu i A1 została wyłączona, bo okropnie hałasowała, pewnie wina chłodzenia. Żadnych interesujących programów na niej nie było zainstalowanych.

Odpowiedz

Sławomir Waszkielewicz
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2006-11-12 17:52 w odpowiedzi na komentarz #14

Na tym drugim (przyp. AmigaNews.de) (jakby nie patrzeć otwartym na MOSa) jednak prezentacja Dragona odbiła się nieco większym echem (tak wynika z liczby komentarzy na godz 15:00)

sprawdz najpierw: to jest topic o imprezie, a komentarze o dragonie są dosłownie 3 "trzy", więc zainteresowanie dragonem jest prawie zerowe
natomiast w temacie sputnika sa 34 komentarze do tej pory
prosze o sprawdzenie nastepnym razem faktow a nie podawanie ich z powietrza

na AmigaWorld natomiast są 32 komentarze o Dragonie a o Sputniku 52
widać na tym mniej mosowym portalu jest wiecej o mosie niz o dragonie w porownaniu do tego mniej mosowego.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2006-11-12 18:39 w odpowiedzi na komentarz #16

Sami jesteście sobie za to winni, szkoda tylko że przez wasz stosunek do tej sprawy będą cierpieć inni użytkownicy OS4.

Zapomniałeś jeszcze dodać użytkowników OS3.x. Wymówki są coraz bardziej dziecinne i głupie, nie mogł już powiedzieć że rak sprzętu (bo chcieli dać), nie mógł już powiedzieć że brak motywacji (bo była i to finansowa) więc tradycyjnie zgonił na zły eXec. Wytarczyło po prostu powiedzieć prawdę "Nie chcę zrobić wersji dla AmigaOSu (4.x, 3.x) bo promuję MOSa i chcę aby miał jakiś atut względem OS4".

Proponuję już kończyć ten wątek bo news jest o Dragonie, a tym czasem tradycyjnie w komentach zaczna sie mosowy bigos. Regulamin chyba każdy czytał...

Odpowiedz

Zbyszek Doniecki
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2006-11-12 19:02 w odpowiedzi na komentarz #19

Zapomniałeś jeszcze dodać użytkowników OS3.x.

Akurat wersja pod OS3 jest uzależniona od braków w MUI które jest na klasyku. Sputnik wykorzystuje rzeczy których nie ma w klasycznym MUI.

nie mogł już powiedzieć że rak sprzętu (bo chcieli dać)

Mówić na portalach można dużo, ale z tego co wiem jakoś nikogo nie było stać na poważne rozmowy z marcikiem. Zganianie na exec nie jest tradycyjne, to wynika z tego czego się tu doświadcza. Ja sam bym się poważnie zastanowił nad pisaniem softu dla użytkowników OS4, w sytuacji gdyby ktoś publicznie stwierdził iż jestem łajzą, bądź mam spieprzać. Jednak ma Pan rację - nie ma sensu dalej się spierać, bo prędzej śnieg w piekle spadnie niż szanowna redakcja przejrzy w niektórych sprawach na oczy.

Odpowiedz

Dominik Kowalski
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2006-11-12 19:12 w odpowiedzi na komentarz #19

Wersja dla AOS3.x nie powstała ponieważ Sputnik wykorzystuje cechy mui4.0 nie obecne w 3.8. Dodatkowo debugowanie dużego projektu na tak słabym sprzęcie byłoby po prostu koszmarem. Dlatego łączenie braku wersji dla AOS3.x z stanowiskiem Marcika w sprawie wersji dla AOS4 jest pozbawione podstaw.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #22 wysłany: 2006-11-12 20:19 w odpowiedzi na komentarz #21

Wersja dla AOS3.x nie powstała ponieważ Sputnik wykorzystuje cechy mui4.0 nie obecne w 3.8.

A wiesz dlaczego nie ma jeszcze MUI 4.0 dla AmigaOS? Nie jest to bynajmniej wina eXeca, a autora MUI, który stwierdził swego czasu, że będzie rozwijał ten interfejs tylko i wyłącznie w wersji dla systemu MOS. Prawdopodobnie do dzisiaj by tak było, gdyby nie rozpadł się zespół developerski tworzący tamten system. Wtedy dopiero Stuntz stwierdził, że MUI 4.0 powstanie dla AmigaOS. Za portowanie wersji PPC dla AmigaOS wzięli się autorzy YAMa i IBrowse, ale jeszcze nie ukończyli swojej pracy, a za wersje 68k to nie wiem kto się weźmie, może Ty spróbujesz?

Odpowiedz

Dominik Kowalski
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2006-11-12 20:27 w odpowiedzi na komentarz #22

W to dlaczego nie ma wersji mui4 dla AOS4 nie wnikam i tego w ogole nie dotyczyl moj post. Co do mojego uczestnictwa w portowaniu mui4 na AOS3.x to po pierwsze nie znam Stuntza wiec nie wiem na jakiej zasadzie mailbym brac w tym udzial, a po drugie mui to taki beznadziejny produkt ze najlepsze co mozna z nim zrobic to skasowac razem ze zrodlami.
ps. Pozdrowienia dla Stefkosia, ktory wlasnie sie meczy z MUIM_Application_PushMethod

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #24 wysłany: 2006-11-12 23:10 w odpowiedzi na komentarz #16

Sami jesteście sobie za to winni, szkoda tylko że przez wasz stosunek do tej sprawy będą cierpieć inni użytkownicy OS4.

Czyżbyś sugerował, że nasz stosunek do tej sprawy mógłby cokolwiek zmienić? Przecież wszyscy wiemy, że na decyzję autora ma wpływ tylko i wyłącznie jego własny niczym nie przymuszony stosunek. Stosunek do OS'a 4.0, gwoli ścisłości.
Jak widać po komentarzach na AW.net autor trochę się przejął swoją opinią w świecie i to go skłoniło do poszukania pretekstu aby nie wykonać portu.

Odpowiedz

Michał Wierzbicki
Czytelnik

komentarz #25 wysłany: 2006-11-13 04:45 w odpowiedzi na komentarz #10

wszystkie sa interesujace. to samo w XviD

Odpowiedz

Piotr Waligórski
Czytelnik

komentarz #26 wysłany: 2006-11-13 08:43 w odpowiedzi na komentarz #9

Most Grunwaldzki jest prawie pod Smoczą Jamą, a że w Jamie było ciut za ciasno, to z obawy przed deszczem przeniśli się pod most. I oczywiście nie było tam żadnego Pegasosa, skądże.

Odpowiedz

Piotr Waligórski
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2006-11-13 08:54 w odpowiedzi na komentarz #24

Rozmawiałem trochę z marcikiem i z tego co mi powiedział, to za fakt że wersji Sputnika dla Amiga OS4 nie będzie, jesteście wyłącznie winni sobie sami. Marcik nie wykluczał wersji dla Amiga OS4, jednak po waszej wiosennej akcji "czyszczenia środowiska" i "definitywnego podziału" znalazł sie po drugiej stronie.
Ale zapewne zaraz odpiszesz, że wiesz lepiej od marcika, co kierowało jego postępowaniem. W takim razie już spadam i nie psuję dobrego samopoczucia w ten piękny listopadowy poranek.

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2006-11-13 09:07 w odpowiedzi na komentarz #24

Przecież wszyscy wiemy, że na decyzję autora ma wpływ tylko i wyłącznie jego własny niczym nie przymuszony stosunek. Stosunek do OS'a 4.0, gwoli ścisłości. Na decyzję autora ma również wpływ brak sprzętu, na którym miałby dokonać portu. Oczekujecie, żeby ktoś wydał grube tysiące złotych, żeby zaspokoić Wasze potrzeby? Nie mówię już o tym, że takiego sprzętu obecnie kupić po prostu się nie da oraz o problemach z portowaniem, które w przypadku tak dużego programu jak przeglądarka internetowa na pewno wystąpią. Error opowiadał na Amizaduszkach o rozbieżnościach w programowaniu pod MOSa i OS4, oraz o tym dlaczego nie ma jeszcze FryingPana. "O dziwo" ma on problemy z DMA w swojej A1, co podobno jest już przeszłością i to jest główny powód opóźnienia w powstawaniu programu, o ile w ogóle będzie możliwe jego skończenie. Stosunek do Waszego zamkniętego grona to sprawa osobna. Systemy alternatywne jak OS4 czy MOS rozwijają się dzięki dobrej woli osób je wspierających. Nikt im za to nie płaci (pomijam sprawę bounty, które są dobrowolne), inwestują w to swój czas i doświadczenie, co łatwo przełożyć na pieniądze. Gdyby mnie ktoś nazywał "łajzą", że zacytuję Konrada, albo oświadczył "spieprzaj dziadu", że zacytuję Szamana - to nie widziałbym najmniejszego powodu do poświęcania takiej osobie mojego czasu dla jej wygody. Tym bardziej, jeśli ten sam czas mógłbym poświęcić dla innej grupy ludzi, która będzie wdzięczna za włożony trud. Krótko mówiąc - nie płacicie, więc nie możecie żądać ani nawet sugerować Marcikowi, co ma zrobić ze swoim czasem i umiejętnościami. Gdyby chciał wycinać modele z papieru, to też jego sprawa. Jeszcze niedawno wątpiono tutaj w powstanie Sputnika, czytałem buńczuczne wypowiedzi, że Amaya czy inna Amizilla będą pierwsze i jedyne. Może pora wesprzeć twórców tamtych projektów swoim czasem i siłami, zamiast zwracać się do osoby, która chętna do tego nie jest? Chciałbym też zauważyć, że kolejna osoba otrzymała czerwoną kartkę za pisanie nie na temat, podczas gdy osoby z X przy nazwisku taki offtopic ciągną bez żadnych konsekwencji. Po raz kolejny udowadniacie, że portal jest dla Was, nie dla przeciętnych odwiedzających. Może pora to ująć w regulaminie, wprowadzić logowanie do czytania na hasło dla tych kilku osób i skończyć z dwuznacznościami? Płacicie za domenę i utrzymanie portalu, więc takie Wasze prawo. Po co jednak wprowadzacie ludzi w błąd, zapraszając ich tutaj, a następnie blokując konta?

Odpowiedz

szumekjac
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #29 wysłany: 2006-11-13 12:04

Może to nie PPC i nie OS 4.0 czy chociaż MOS, ale to bardzo dobra wiadomość dla amigowców. Wreszcie jest coś podłączone do prądu i działa. Dopalony clasic? Czemu nie!

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #30 wysłany: 2006-11-13 12:16 w odpowiedzi na komentarz #28

"O dziwo" ma on problemy z DMA w swojej A1, co podobno jest już przeszłością i to jest główny powód opóźnienia w powstawaniu programu, o ile w ogóle będzie możliwe jego skończenie

Problemy mogą wynikać z braku SILa w niezafixowanej Amidze. Ja mam fixa więc mogę mu pożyczyć swój zewnętrzny kontroller. Zaraz napiszę do niego maila.

nie płacicie, więc nie możecie żądać ani nawet sugerować Marcikowi, co ma zrobić ze swoim czasem i umiejętnościami.

Nie wiem czy zauważyłeś ale cała redakcja eXeca zgadza się z tym stwierdzeniem. Nikt z nas nigdy o nic Marcika nie prosił i myślę że prosił nie będzie, jedyne co mi się nie podoba to trochę naiwna wymówka jakiej używa.

Amaya czy inna Amizilla będą pierwsze i jedyne

Co by nie mówić Amaya była pierwsza, tyle tylko że jest niedoskonałą (brak javascript choćby), podobnie zresztą jak niedoskonały na chwile obecną jest produkt Marcika (słyszałem o braku ciastek i bookmarków). Co do innych przeglądarek to rzeczywiście jest kilka szans, najbardziej realną na tę chwilę wydaje się być Dilo (która nawet na AtariST udało się sportować), ale jeszcze raz przypominam że news jest o Dragonie. Ja naprwadę jestem cierpliwy i grzecznie odpowiadam, nigdy nikogo nie zbanowałem, nigdy nikomu nie pokazałem kartki i mam nadzieję że tak zostanie. Więc już po raz drugi proszę o zakończenie tematu Marcika.

Odpowiedz

Piotr Pawlowski
Czytelnik

komentarz #31 wysłany: 2006-11-13 15:27 w odpowiedzi na komentarz #14

"Ja tam nie wiem czy się szeroko odbija gdyż czytam tylko 2 portale AmigaWorld i AmigaNews.de. Na tym drugim (jakby nie patrzeć otwartym na MOSa) jednak prezentacja Dragona odbiła się nieco większym echem (tak wynika z liczby komentarzy na godz 15:00)" Ja bym tylko chcial zwrocic uwage, ze to echo mialo lekko nieswiezy oddech i zwiazane bylo z ciagle wyplywajacym tematem nomen-omen Poseidona, ciagnietego przez niejakiego Chrisa H, ktory chyba jednak troche przesadza. Co gorsza, Niemcy na dzwiek slowa nielegalny dostaja drgawek i nie zwracaja uwagi na inne aspekty tej sprawy. Niektorzy oczami wyobrazni widza nawet zaslanianie informacji o niezarejestrowaniu pakietu przez p. Dariusza z wiadomej firmy...

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #32 wysłany: 2006-11-13 18:47 w odpowiedzi na komentarz #31

Dziękuję za wyróżnienie kartonikiem. Tylko kolor nie ten co chciałem. Dla podtrzymania offtopica: Sputnik, Sputnik, Sputnik, Sputnik, Sputnik. Wystarczy? Powinna być jakaś tabela punktowa...

Odpowiedz

Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #33 wysłany: 2006-11-13 20:26 w odpowiedzi na komentarz #32

A ja tam nic niemam do Mosa(fajny komputerek podobny do Ami)ale kocham nazwę Amiga i Kupię Amigę, nawet gdyby była z procesorem x86.
byle system był taki jak w starej, dobrej Ami przy której grywałem do rana w Frontiera i Cywilkę.
A co do Elboxowego produktu to zgadzam się że lepiej jakby wypuścili oddzielną płytę gł do której wystarczyło by wrzucić romy,podpiąć dysk,grafę i odpalić Amiga Os3.9

Nad takim produktem to bym się zastanowił A tak na zakończenie:
Ludzie wywodzą się od Adama i Ewy więc jesteśmy jedną wielką rodziną.Podajmy sobie ręce bo ja cię kręce te ciągłe sprzeczki walą po oczach.

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #34 wysłany: 2006-11-13 20:45 w odpowiedzi na komentarz #26

Gdzie nie było? W smoczej jamie?
Ostatnio, gdy byliśmy w smoczej jamie to nawet do projektora nie było jak się dostać. I na tym zakończę temat: smoków, jam itp.

Odpowiedz

GumBoy
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #35 wysłany: 2006-11-14 16:09 w odpowiedzi na komentarz #33

A ja tam nic niemam do Mosa(fajny komputerek podobny do Ami)

Może się nie znam, ale wiem, że MOS to system operacyjny, a nie komputer.

Odpowiedz

Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #36 wysłany: 2006-11-14 22:38 w odpowiedzi na komentarz #35

Pega i Mosa człowiek sie pomyli i odrazu wytykają. Komputerek podobny do Ami ale użytkownicy nie ci sami

Odpowiedz

Krzysztof Wojteczek
Czytelnik

komentarz #37 wysłany: 2006-11-15 14:36 w odpowiedzi na komentarz #36

I chwała Bogu

Odpowiedz

GumBoy
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #38 wysłany: 2006-11-16 09:32 w odpowiedzi na komentarz #36

człowiek sie pomyli i odrazu wytykają

No wiesz, sorry, ale jak ktoś pomyli komputer z systemem operacyjnym, to raczej na nieznajmość w temacie, niż na drobna pomyłkę.
Jakby ktoś na Workbencha powiedział, że to fajny komputerek, to co byś pomyślał.

Komputerek podobny do Ami ale użytkownicy nie ci sami

Tak, tak. Wiem. Banda zaślepionych fanatyków, z klapkami na oczach

Odpowiedz

Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2006-11-16 19:28 w odpowiedzi na komentarz #38

Co do mojej znajomości komputerów i systemów operacyjnych to mógłbyś się zdziwić - zaczynałem swoją przygodę z komputerami od zx spektrum.
A ta pomyłka to raczej literówka.Ostatnio często mi się to zdarza w związku z tym że piszę o tym a myślę o tamtym - To się nazywa podzielność uwagi(od taki ludzki multitasking)
A co do Fanatyzmu - TAK jestem fanatykiem i uważam że winda to najgorszy system operacyjny a w szczególności milenium(rip)
A wszystkie inne systemy są o niebo lepsze od produktów firmy m$ i ogłaszam to na sieci i promuję Amigę gdzie tylko mogę. pozdro

Odpowiedz

GumBoy
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2006-11-16 21:13 w odpowiedzi na komentarz #39

Co do mojej znajomości komputerów i systemów operacyjnych to mógłbyś się zdziwić

Nie będę się licytował.

zaczynałem swoją przygodę z komputerami od zx spektrum

Czego to dowodzi?

A ta pomyłka to raczej literówka.

Sorry, ale "komputer" a "system operacyjny", to nie literówka. "Pegasos" a "MorphOS" też nie.

To się nazywa podzielność uwagi(od taki ludzki multitasking)

Chyba jej brak, skoro się nie sprawdza.

A wszystkie inne systemy są o niebo lepsze od produktów firmy m$

LOL. A ile systemów operacyjnych MS widziałeś, i ile widziałeś tych innych?

Nie musisz odpowiadać.

Odpowiedz

Szymon Pukowiec
Czytelnik

komentarz #41 wysłany: 2006-11-18 17:20 w odpowiedzi na komentarz #40

Już teraz wiem dlaczego tu się ciąge ludzie kłuca i dożynaja sobie....i wcale mnie to nie dziwi
Eeeee....szkoda gadać.

Odpowiedz

Dominik Kowalski
Czytelnik

komentarz #42 wysłany: 2006-11-19 10:40 w odpowiedzi na komentarz #39

A wszystkie inne systemy są o niebo lepsze od produktów firmy m$

MEGA LOL

Prawda jest taka ze Windows jest bardzo dobrym systemem zarowno z punktu widzenia uzytkownika jak i programisty. W bierzacej postaci zaden amigowy system nie moze sie z nim rownac a wrecz dzieli je przepasc - niestety. Wlasciciele AmigaOS przespali sprawe i zamiast go modernizowac najpierw nie robili nic a obecnie reanimuja trupa. MOS-tim natomiast trupa zrobil sobie sam z znalezionych czesci.

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #43 wysłany: 2006-11-22 00:02 w odpowiedzi na komentarz #42

To jednak lekka przesada z tym wychwalaniem Windows (w szczególności WinAPI z tym ponad 2500 roztomaitych funkcji), ale podoba mi się definicja MOS'a jaką zaprezentowałeś: "trup w kicie" (od "kit" z jęz. angielskiego). Czyli instalowanie MOS'a na komputerach Pegasos lub klasykach da się lakonicznie streścić jednym zdaniem: "Zrób sobie trupa".

Odpowiedz

Dominik Kowalski
Czytelnik

komentarz #44 wysłany: 2006-11-22 15:32 w odpowiedzi na komentarz #43

To jednak lekka przesada z tym wychwalaniem Windows

Stabliny, z ochrona pamieci, sledzeniem zasobow, szybki i masa softu.
Oczywiscie OSX jest jeszcze fajniejszy ale Windows to na pewno nie najgorszy system na swiecie jak to ktos wczesniej napisal.

(w szczególności WinAPI z tym ponad 2500 roztomaitych funkcji)

Dzieki tak rozbudowanemu API mozna wszystko zrobic co sie chce bez potrzeby uzywania jakis beznadziejnych darmowych lub sharewarowych dodatkow.
Owszem na poczatku ilosc funkcji moze przerazac ale jest msdn, w ktorym mozna wszystko znalezc dokladnie opisane (szkoda ze nie ma czegos takiego dla Amigi - kolejny przytyk w strone Amiga inc. czy moze Hyperionu). Jest tez .Net, w ktorym wszystko jest bardziej upozadkowane i ktory daje jeszcze wieksze mozliwosci.

ale podoba mi się definicja MOS'a

To byla analogia do Frankensteina bo trudno mowic, ze MOS-tim reanimuje tego samego trupa.

Odpowiedz

Discord
Online: 9
  • CizarCizar
  • h...h...
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • piotrnizpiotrniz
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Simon's Podcast
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę