Airsoft Softwair wydało swój flagowy produkt Hollywood w wersji 4.5 (nazwa kodowa Snowflake).
Dodano: 2010-01-03 17:41, Autor: rch, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3335
Hollywood 4.5
Jak zwykle nowa odsłona wnosi mnóstwo zmian, między innymi:
- możliwość wyświetlania wielu okien,
- brak konieczności wcześniejszej instalacji czcionek wymaganych przez skrypt, od teraz mogą być "wszyte" w plik wykonywalny,
- sprzętowa akceleracja efektów przejścia,
- lepsze wykorzystanie wyświetlanego obrazu wykorzystującego kanał alfa,
- całkowicie przepisany, bardziej elastyczny menadżer wyświetlania,
- monitor zasobów,
- ulepszone wykorzystanie schowka,
- wsparcie dla animacji GIF,
- znacznie rozszerzony system warstw,
- wsparcie dla animacji z kanałem alfa,
- od teraz działa mechanizm przeciągnij i upuść,
- możliwość otwarcia adresów url,
- pełna obsługa obrazów 64-bitowych i CMYK w tym 16-bitowego kanału alfa,
- 250KB nowej dokumentacji,
- 10 nowych przykładowych skryptów (w sumie ponad 70),
- zwiększona liczba funkcji do ponad 470,
- mnóstwo innych zmian i poprawek,
- wsparcie dla X.
Pliki wykonywalne stworzone przy pomocy Hollywooda potrafią zadziałać na 8 różnych platformach. Cena programu to 89 euro, bądź 149 euro w pakiecie z Designerem i Malibu. Najmniej zapłacą posiadacze wersji 4.0, w tym wypadku uaktualnienie kosztuje 49 euro.
- Discord (online: ) «»
-
Online: 16
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- IMPBot
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Mirq
- Patu
- spazma
- Spili
- SZAMAN
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2010-01-03 18:13
Co to są obrazy 64-bitowe?
-
komentarz #2 wysłany: 2010-01-03 18:14
Platformy "X" jeszcze w pełni nie ujawniono, a już jest pierwszy wspierający ją program. No nic pewnie przyjdzie mi to kiedyś przetestować, a póki co czekam na przesyłkę co by pobawić się tym świetnym programem na sterej AOne.
-
komentarz #3 wysłany: 2010-01-03 18:34 w odpowiedzi na komentarz #1
Co to są obrazy 64-bitowe?
Autor Hollywooda pisze 64-bit and CMYK images now fully supported (incl. 16-bit alpha channel)
Zawsze myślałem że maksymalna głębia koloru to 32bit. Jednocześnie wikipedia podaje że istnieje coś takiego jak głębia 48-bit, a w jednym ze zdań pisze The ATI FireGL V7350 graphics card supports 40-bit and 64-bit color. W związku z powyższym uznałem że być może taka głębia istnieje. Jeśli uważasz że chodzi tutaj o coś innego to mogę zmienić newsa. Specem w dziedzinie grafiki nie jestem, a i Hollywooda nowego też jeszcze nie dostałem.
-
komentarz #4 wysłany: 2010-01-03 18:45 w odpowiedzi na komentarz #3
Nie wiem co autor Hollywood ma na myśli pisząc o obrazach 64-bitowych. Może się to wyjaśni, gdy dostaniesz nową wersję programu. Oczywiście można zapisać obraz z informacją 16-bitów na kanał. Robią to niektóre aparaty fotograficzne. Tylko, że Hollywood służy do wyświetlania obrazu, a z tego co wiem to nawet Windows 7 z kartą graficzną na DisplayPort nie potrafi póki co wyświetlić więcej niż 8-bitów na kanał, chociaż od strony sprzętowej istnieje taka możliwość.
-
komentarz #5 wysłany: 2010-01-03 21:13 w odpowiedzi na komentarz #4
Obrazy 64 bit to "zwykłe" obrazy, których składowe mają rozdzielczość 16bit. Jest to w zasadzie stosowane głównie przetwarzaniu obrazów, gdy liczenie próbek o niskiej precyzji doprowadziłoby do powstania błędów. Dla przykładu, na 16 bitowych składowych operują 3D Studio Max oraz Photoshop. Oczywiście, do wyświetlania wystarczy 8bit. Niektóre, profesjonalne karty graficzne potrafią ponoć liczyć i wyświetlać 10bitowe składowe.
-
komentarz #6 wysłany: 2010-01-03 21:29 w odpowiedzi na komentarz #5
Photoshop może pracować na 16-bitach w RGB, ale z tego nie wychodzą obrazy 64-bitowe. A poza tym co ma wewnętrzny format trzymania danych Photoshopa czy pliki RAW z aparatów fotograficznych z programem Hollywood?Oczywiście, do wyświetlania wystarczy 8bit.
Komu wystarczy to wystarczy. Wprowadź korektę do LUT karty graficznej przy włączonym CMS i na 8-bitach płynne gradienty diabli biorą.
Niektóre, profesjonalne karty graficzne potrafią ponoć liczyć i wyświetlać 10bitowe składowe.
Teoretycznie każda karta z DisplayPort to potrafi, patrz najnowsze Radeony HD, ale jakie oprogramowanie to obsłuży?
-
komentarz #7 wysłany: 2010-01-04 09:42 w odpowiedzi na komentarz #5
Nie wiem jak obecne wersje Photoshopa ale jeszcze w wersji 8.0 po wczytaniu obrazka, który miał 16 bit na kanał 90% opcji było nieaktywnych. Poza obcięciem, obróceniem i jeszcze kilkoma operacjami nic z takim obrazkiem się zrobić nie dało. Dopiero po konwersji na format z 8 bit na kanał wszystko robiło się aktywne.
-
komentarz #8 wysłany: 2010-01-04 16:58
Otrzymałem już program. Na razie obadałem tylko dołączone nowe demka i kwestii tych grafik nic się nie wyjaśniło (choć w jednym z demek jest bardzo kolorowe jabłko, ślicznie pokazujące jak Hollywood potrafi wykorzystać kanał alfa), może coś doczytam w o tym w dokumentacji. Ogólnie po nowościach jakie w demkach prezentuje Falkenhahn, widać że coraz bardziej jest to program nie tyle do tworzenia prezentacji (choć radzi sobie z tym świetnie) co narzędzie do tworzenia innych programów.
- Discord
-
Online: 16
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- IMPBot
- juen
- k...
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- Mirq
- Patu
- spazma
- Spili
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze