Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2014-01-25 08:43, Autor: redakcja, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3426

A A A

Dune II: Battle of Arrakis - recenzja

W 1992 roku nadeszła premiera pewnej gry o której świat szybko nie zapomni. Mowa tutaj o grze "Dune II: Battle of Arrakis", która jest kontynuacją wydanej zaledwie kilka miesięcy wcześniej pierwszej części sagi. Zapraszamy do recenzji, której autorem jest Czesław Mnich.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • h...h...
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Hextreme
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2014-01-25 11:47

Świetna recenzja, bardzo fajnie się czytało, dzięki Czesław!

Również jestem fanem Dune 2 (i ogólnie gier RTS). Uważam, że Dune II ma niepowtarzalny klimat, nieobecny w nowszych grach. Do wad w grze (czyli np. że komputer za szybko reperuje, bądź stawia budynki na naszych jednostkach) można się dosyć łatwo przyzwyczaić. Jest to - w mojej opinii - niedościgniony wzór dla RTSów.

Swego czasu rozpracowałem sporo z jej silnika (za pomocą deasemblera).

Dzięki temu zrobiłem mały, ale fajny patch do Dune 2. Podmienia on jeden pliczek. Nie trzeba reperować co chwila budynków. Prócz tego wprowadza dwa usprawnienia.

http://aminet.net/package/game/patch/BuildEMC

Napisałem też konwerter scenariuszy z wersji PC gry.

Ostatnią misję udało mi się przejść dopiero parę lat temu. W dzieciństwie nie udało mi się tej ostatniej misji przejść.

Bardzo bym chciał, żeby wersja AGA powstała. Byłby to hit. W sumie jest to możliwe do zrealizowania, mam trochę informacji nt. technicznej strony gry, ale potrzeba do tego sporego nakładu pracy. Może kiedyś...

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2014-01-25 12:40 w odpowiedzi na komentarz #1

A ten konwerter scenariuszy jest gdzieś dostępny?

Odpowiedz

A.K.
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2014-01-27 02:20

Na A500 gra jest za wolna, ale później z wielką przyjemnością łupalem w to na swojej dopalonej A1200. Gra raczej bez problemu działała mi na monitorze SVGA. Używałem jakiegoś promotora, który promował wszystkie systemowe ekrany automatycznie, ale teraz nie pamiętam co to było. NewMode (czy jak mu tam było) szybko miałem dosyć, to był koszmar. Co do odbudowywania budynków przez wroga, najlepiej było zacząć niszczenie wrogiej bazy od zlokalizowania i zniszczenia Const. Yard, co najczęściej załatwiało to sprawę szybko odbudowywanych budynków.

Z trików jednym z najlepszych było przejęcie kontroli nad pojazdem wroga z pomocą Deviatora, ale tak, by gdzieś pojechał, coś zaatakował i zniszczył. Potem taki pojazd sobie stał i nic już nie robił. Cała plansza mogła być zawalona kompletnie ogłupiałymi stojącymi pojazdami wroga A, jeszcze można było całkowicie odizolować zakład naprawczy (otoczyć innymi budynkami, murami lub pojazdami), wtedy te latające transportery (o ile mieliśmy) potrafiły same zabrać uszkodzony pojazd z pola walki, potem go odebrać i odstawić z powrotem na miejsce.

Parę lat temu grałem w D2 trochę na Dosboxie, ale w tak śmieszny sposób, że odpadałem go bez uruchomionego środowiska graficznego (na Linuksie). O dziwo to działało i mogłem się skupić tylko na grze. Ale to już zupełnie inna historia.

Nie wiem czy był sens wklejać tę flaszkową gierkę, która wygląda na porzucone dawno temu przez programistę początkowe stadium prac, bardziej polecałbym play-dune.com. X1000 może to udźwignie

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2014-01-27 10:20 w odpowiedzi na komentarz #2

A ten konwerter scenariuszy jest gdzieś dostępny?

Konwerter scenariuszy jest dostępny na mojej starej stronie:

http://minniatian.republika.pl/dune2/Files/SCENPACK.LHA

W archiwum przykładowy scenariusz w postaci pliku tekstowego. Jeśli ktoś chce robić scenariusze, to polecam poszperać w sieci w poszukiwaniu wyjaśnienia słów kluczowych (choć są dość łatwe do rozszyfrowania samemu).

W archiwum też mała perełka - program SeedMap, który generuje mapę na podstawie tzw. liczby Seed. Można w ten sposób zobaczyć gdzie są tereny skaliste dogodne do stawiania budynków. Ta rzecz jest nigdzie indziej nie spotykana.

Odpowiedz

Discord
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • h...h...
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę