Jeśli pracujesz nad grafiką i tworzysz w tzw. pixel arcie, gdzie korzysta się z niewielkich palet kolorów, musisz poznać stronę Amiga Graphics Archive. Tam Daniel Kürsten zamieszcza grafiki z licznych amigowych produkcji (programy, gry, loga, scena). Co ważne na wielu zamieszczonych tam grafikach "pod kursowem" od razu pojawia się cała paleta kolorów, która została w nich wykorzystana.
Dodano: 2023-11-22 11:09, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4024 english translation »
Amiga Graphics Archive
-
komentarz #1 wysłany: 2023-11-22 11:39
Dodałem od razu stronę do naszego katalogu WWW - super pomysł i wykonanie.
-
komentarz #2 wysłany: 2023-11-22 13:35 w odpowiedzi na komentarz #1
Faktycznie fajne.
Kliknąłem w "Screen Modes" gdzie całkiem fajnie zwizualizowano tryby graficzne OCS/ECS/AGA. Chyba pierwszy raz od kupna karty graficznej (chyba 1999 rok) widzę tryb z interlace. Już zapomniałem jak straszne to jest zło. Przy moim dzisiejszym wzroku po 30 sekundach muszę zamykać oczy. Działa na mnie gorzej niż VR.
-
komentarz #3 wysłany: 2023-11-22 13:53 w odpowiedzi na komentarz #2
Masz rację, hehe Ja długo używałem trybu Multiscan
-
komentarz #4 wysłany: 2023-11-22 14:44 w odpowiedzi na komentarz #3
Ja przed kupnem karty graficznej nie próbowałem używać monitora SVGA, jakichś DblPAL itp. Ale gdy widziałem takie tryby u kogoś na party to też mi się podobało. Zabawne, że po kupnie BVision3D dokupiłem też do AGAty zewnętrzny FlickerFixed i przełącznik sygnałów do monitora żeby nie odcinać się od obrazu AGA. Ale prawdę mówiąc to używałem tej możliwości tylko czasem żeby obejrzeć jakieś demo, które koniecznie chciało PAL. Interlace po przejściu przez FlickerFixed faktycznie nie migał ale rezultat mi się nie podobał. Przy szybkim poziomym scroll trybów z Interlace widać było jak parzyste linie są przesunięte względem nie parzystych. No i inaczej się tego zrobić nie dało. Po prostu interlace trzeba unikać i tyle. To była cena za to, że klasyczne układy graficzne Amigi były tak kompatybilne z PAL i wręcz idealne do współpracy z np. VHS, co było dla niektórych ogromną zaletą.
- Discord
-
Online: 5
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze